Discount forretninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
34 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hey folkens.

Sad lige og læste nyheder på dr.dk og så overskriften: Danskerne omfavner discount  og så sad jeg tilbage og lignede et stort spørgsmålstegn.

Jeg er 23 år gammel, og har i al den tid jeg har boet i egen lejlighed (siden jeg var 19år)  handlet i Netto, det lå tættest på, var billigst og så synes jeg altid de har hvad jeg skal bruge.

Så står der på dr.dk at det har været et tabu at købe ind et sted som netto. Det må da være før min tid? 

mine forældre har en god indkomst, og de mangler da ikke penge, de handler som regel også i Netto...

Hvad betyder det at det er en discount forretning?

Jeg handler generalt ikke i bilka eller føtex da jeg synes det generalt er dyre, for samme vare. det er kun hvis de har tilbud jeg bevæger mig i bilka eller føtex.

hvordan har i det med netto og andre "discount" forretninger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Loa

Jeg handler da ganske tit ind i netto, ganske enkelt fordi det meste er billigste der...... Har da aldrig nogensinde følt det var et tabu....... 

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Vi handler kun i Rema1000 og i Lidl! 

At det er tabu..Sikke noget fis Jeg nægter simpelthen at handle i Føtex f.eks, det er bare alt for dyrt

Anmeld

8. marts 2011

mor_sabina

Jeg kø'ber alt hvad jeg kan på den billigste måde. Så længe det er noget jeg synes om så er jeg fuldstændig ligeglad med hvor det kommer fra.

Men jeg tror da nok der er lidt om det, altså i det hele taget vil ma jo gerne se ud af noget, og vise økonomisk overskud.

Men dagligvarer tror jg ikke har det samme tabu, ihvertfald ikke hvad jeg har lagt mærke til.

Vi handler altid i kvickly, det synes jeg er rigtig billigt (jeg køber xtra varer for det meste)

Anmeld

8. marts 2011

morethanperfect

Vi handler i føtex og netto .. Kæresten arbejder i netto så syns det okay

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

Fru. Skovrup skriver:

Hey folkens.

Sad lige og læste nyheder på dr.dk og så overskriften: Danskerne omfavner discount  og så sad jeg tilbage og lignede et stort spørgsmålstegn.

Jeg er 23 år gammel, og har i al den tid jeg har boet i egen lejlighed (siden jeg var 19år)  handlet i Netto, det lå tættest på, var billigst og så synes jeg altid de har hvad jeg skal bruge.

Så står der på dr.dk at det har været et tabu at købe ind et sted som netto. Det må da være før min tid? 

mine forældre har en god indkomst, og de mangler da ikke penge, de handler som regel også i Netto...

Hvad betyder det at det er en discount forretning?

Jeg handler generalt ikke i bilka eller føtex da jeg synes det generalt er dyre, for samme vare. det er kun hvis de har tilbud jeg bevæger mig i bilka eller føtex.

hvordan har i det med netto og andre "discount" forretninger?

Jeg handler nu i føtex engang imellem, da de jo har indført et discountmærke, der hedder budget, og det er somregel udelukkende det mærke jeg køber der

Men ellers så handler jeg både i fakta, netto, lidl og aldi. Jeg har aldrig set det som tabu. alle jeg kender handler discount, også de der har en del flere penge end jeg. I bund og grund vil vi alle vel gerne spare penge, hvor vi kan.

Jeg må da tilstå at jeg er ret overrasket over at høre, at det skulle være tabu at handle discount

Anmeld

8. marts 2011

Clisolka

Har aldrig set det som tabu - har det været tabu at handle f.eks. i Netto?  Så længe det er billigt, så er jeg stort set ligeglad hvor vi handler  

Anmeld

8. marts 2011

mor_sabina

Må lige tilføje/udpensle

Jeg tror ikke dagligvarer rummer et tabu. Men tøj, møbler, babyudstyr osv. Der kan jeg da mærke at jeg genkender mærker ex.

En barnevogn kommer trillende, barnet er i småfolk hue, og svøbt i katvig sengetøj. Mit blik fanger det og jeg genkender mærkerne. Ubevist så giver det mig et lynhurtigt indtryk af en sådan familie/mor?? Jeg vil understrege at jeg køber tøj i både bilka, kvickly, hm og nameit, men jeg ved også at man udstråler noget hvis man klæder børnene i mærketøj.

KAn nogen følge mig? Det er jo ikke tabubelagt i den forstand, men man sender nogle signaler.

Anmeld

8. marts 2011

birthee

Jeg handler i Rema1000 og Netto... Der kan jeg få det jeg gerne vil have... Dog køber jeg bleer i Lidl, og mælk i Superbrugsen... Men det er fordi manden ikke vil ha´mælk fra Arla (hans holdning)...

Anmeld

8. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Carina1977 skriver:

Jeg handler nu i føtex engang imellem, da de jo har indført et discountmærke, der hedder budget, og det er somregel udelukkende det mærke jeg køber der

Men ellers så handler jeg både i fakta, netto, lidl og aldi. Jeg har aldrig set det som tabu. alle jeg kender handler discount, også de der har en del flere penge end jeg. I bund og grund vil vi alle vel gerne spare penge, hvor vi kan.

Jeg må da tilstå at jeg er ret overrasket over at høre, at det skulle være tabu at handle discount

det var også det jeg tænkte! at hvorfor skulle det dog være et tabu???? 

Jeg går meget efter Økologiske vare, og det meste af det jeg vil have kan jeg uden problemer få i netto, jeg er ikke øko fanatiker, men mælk, æg, gulerødder, og yougurt handler jeg som regel øko, og det kan man sagtens få i min lokale netto 

Alle jeg kender handler da også i Netto, Lidl, Aldi og fakta og hvad de ellers hedder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.