Fostre bliver "forurenet" af deres mødre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

oo

SussieThyssen skriver:

Tror også der skal meget mere focus på problematikken...ikke mindst råbe højt hos de høje hatte i EU

som han siger, så er det allerede forelagt EU flere gange. og EU tager jo hensyn til industrien og ikke til borgerne, så jeg tror dælme ikke der kommer noget ud af det der! Jeg linkede til Søren Søndergårds blog i Arbejderen den anden dag, hvor han netop beskriver problemet i, at EU tager industriens side istedet for at beskytte fx vores børn mod fx farlige giftstoffer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

oo

total chokeret over, at folk sidder og bemærker hans øjenbryn og taler om, om vi skal nedlægge forbud mod at amme!! jamen! han siger jo klokkeklart, at man SAGTENS kan regulere de her farlige stoffer, så kvinderne og dermed børnene ikke påvirkes og forgiftes MEN at EU og flere EU-lande - heriblandt Danmark - ikke vil være en del af det.

det er jo noget forbandet svineri! det er sgu da det I skal fokusere på, damer!

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

som han siger, så er det allerede forelagt EU flere gange. og EU tager jo hensyn til industrien og ikke til borgerne, så jeg tror dælme ikke der kommer noget ud af det der! Jeg linkede til Søren Søndergårds blog i Arbejderen den anden dag, hvor han netop beskriver problemet i, at EU tager industriens side istedet for at beskytte fx vores børn mod fx farlige giftstoffer.

Det er jo med dette, som med alle andre ting..fx sikkerhed på arbejdspladser, i fly og hvad ved jeg, at der skal råbes, skriges og stampes, før de vil begynde at skæve til, at der måske er et "lille" problem

Anmeld

7. marts 2011

<3

Tjuhl skriver:

arh mon dog! altså at førstefødte døtre af førstefødte mødre ikke skulle måtte blive gravide eller amme!

det handler jo i bund og grund om, at der begynder at komme noget ansvar et sted. dem der producerer alt det vi har med at gøre til daglig, de skal også sikre, at det ikke er fyldt med alt muligt skidt! basta! og ellers burde vi ærlig talt kunne lægge sag an mod dem.

Smukt sagt Trine.

Men det er jo ingen nyhed. I det store udland har det jo været længe kendt. Og det er efterhånden et par år siden nogle kendte danskere heriblandt Andre Rudolph som blev testet for alle disse stoffer.

Der er ikke andet at gøre end at tænke over hvad man køber og ikke mindst lærer sine børn at lade være med at fylde sig med smertestillende eller få penicillin som slik fra lægen af.

Det er jo ALT hvad vi indtager som senere kan have indflydelse på hvad vi videregiver til vores børn. Ikke kun under vores graviditet.

Anmeld

7. marts 2011

Ni-ko-li-ne

det er rystende... jeg tænker ofte at det er rystende at der stadig benyttes pesticider i landbruget... det er rystende at mange svineavlere doper grisene med antibiotika...  man kan godt gør det mere attraktivt at dyrke økologisk.... og man kan sagtens forbyde flere skadelige stoffer...

men man gør det ikke, pga økonomi!

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

total chokeret over, at folk sidder og bemærker hans øjenbryn og taler om, om vi skal nedlægge forbud mod at amme!! jamen! han siger jo klokkeklart, at man SAGTENS kan regulere de her farlige stoffer, så kvinderne og dermed børnene ikke påvirkes og forgiftes MEN at EU og flere EU-lande - heriblandt Danmark - ikke vil være en del af det.

det er jo noget forbandet svineri! det er sgu da det I skal fokusere på, damer!

Øhh..er ikke helt med??
Hvem focusere på hvis øjenbryn? 

Anmeld

7. marts 2011

oo

SussieThyssen skriver:

Øhh..er ikke helt med??
Hvem focusere på hvis øjenbryn? 

det kan du se hvis du læser alle svarene i tråden...

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

det er rystende... jeg tænker ofte at det er rystende at der stadig benyttes pesticider i landbruget... det er rystende at mange svineavlere doper grisene med antibiotika...  man kan godt gør det mere attraktivt at dyrke økologisk.... og man kan sagtens forbyde flere skadelige stoffer...

men man gør det ikke, pga økonomi!

Problemet med økoligi er jo at, det ikke virker.
Personligt giver jeg ikke 5 flade ører for det, fordi der står "økologisk" på en vare...ja, marken er måske ikke blvet sprøjtet..men hvad hjælper det, hvis den ligger lige ud til en motorvej og markerne hele vejen rundt om den pågældende mark BLIVER sprøjtet.

Men...jeg giver dig helt ret i  at det skal være generelt..også indenfor dyredrift.

Anmeld

7. marts 2011

Ni-ko-li-ne

SussieThyssen skriver:

Problemet med økoligi er jo at, det ikke virker.
Personligt giver jeg ikke 5 flade ører for det, fordi der står "økologisk" på en vare...ja, marken er måske ikke blvet sprøjtet..men hvad hjælper det, hvis den ligger lige ud til en motorvej og markerne hele vejen rundt om den pågældende mark BLIVER sprøjtet.

Men...jeg giver dig helt ret i  at det skal være generelt..også indenfor dyredrift.

nej for mig er øko ikke = 100% fri for noget der kunne være skadeligt... men det er = lavere konc. af skadelige ting... i forhold til ikke øko...

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

det kan du se hvis du læser alle svarene i tråden...

Ohh den havde jeg ikke lige set

Jamen du har da helt ret, men altså han siger da ikke at amning skal forbydes, han siger jo netop, at forureningen og ændringerne af de giftige stoffer er det, der skal tages hånd om, sådan at man ikke kommer derhen hvor amning skal forbydes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.