sur veninde pga mistet bytur pga blybber - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

tazz

anetteb skriver:

så er jeg hysterisk

Det må du jo helt selv om.

Synes bare at du bør give dine veninder lidt længere snor, og lidt mere forståelse - især når du også forventer deres forståelse, for dit valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Anette&Sophia

tazz skriver:

Det må du jo helt selv om.

Synes bare at du bør give dine veninder lidt længere snor, og lidt mere forståelse - især når du også forventer deres forståelse, for dit valg.

jeg forstår da godt at hun er skuffet, men syntes nu det er mig der har brug for at få forståelse fra hende. måske hun ikke er samme sted i sit liv som mig, men bytur eller sofahygge - det bestemmer jeg trods alt selv, og så er jeg ligeglad med om jeg er 4+5 eller 31+5

Anmeld

7. marts 2011

Diana...

anetteb skriver:

jamen hvorfor? - jeg har det bare sådan, at hvis man er gravid så tager man ikke i byen, specielt ikke der hvor der er risiko for at blive ramt af en masse voldsomme bevægelser. - for så passer man jo ikke på sig selv og den lille spire.

Det kan man sagtens der skal RIGTIG meget til før der sker den lille noget især når det er ved slag osv. Min store dreng har da hoppet rundt på min mave uden der sket noget  Den lille kan heller ikke høre endnu så musikken skal du heller ikke være bekymret for og du kan jo bare drikke sodavand stedet for. 

Hvis jeg ikke havde været så syg under min graviditet var jeg taget til tiestö i forum. 

Man skal passe på man ikke pakker sig selv for meget ind den lille er GODT beskyttet der inde. 

Men hvis du ikke vil afsted så skal du ikke gøre det men jeg synes det synd at lade vær bare fordi du er gravid for man kan sagtens tage ud selv om. 

Knus. 

Anmeld

7. marts 2011

Diana...

Alberts/ skriver:

hvorfor skal det være anderledes om man er 4+4 end 25+4?(:

Der er da en kæmpe forskel maven er for det første meget støre og mere i vejen og så kan den lille høre osv. 

Anmeld

7. marts 2011

Diana...

anetteb skriver:

jeg forstår da godt at hun er skuffet, men syntes nu det er mig der har brug for at få forståelse fra hende. måske hun ikke er samme sted i sit liv som mig, men bytur eller sofahygge - det bestemmer jeg trods alt selv, og så er jeg ligeglad med om jeg er 4+5 eller 31+5

selvfølgelig bestemmer du selv men det er mere dit agument for ikke at gøre det fordi du kan gøre skade på den lille blyb og det gør du altså ikke. Jeg er en techno pige og har været til MANGE techno fester og jeg har nu aldrig blevet slået i maven og hvis der er en der har ramt den med lidt store armbevægelser så ville det slet ikke være nok til at kunne gør nogen form for skade. 

Anmeld

7. marts 2011

Alberts/

tazz skriver:

Fordi maven på det tidspunkt er større og mere i vejen. Så det vil nok være mere umageligt end 4+4. Men jeg kender godt nok mange, der har været på disk helt op til en uges tid før fødslen. Havde nok også selv været afsted, hvis mit bækken ikke havde crashet i uge 20.

altså personligt ville jeg slet ike tage ud og feste når jeg var gravid men bare mig, men ville slet slet slet heller ikke når jeg lige havde fundet ud af at jeg var gravid

Anmeld

7. marts 2011

Alberts/

tazz skriver:

Fordi maven på det tidspunkt er større og mere i vejen. Så det vil nok være mere umageligt end 4+4. Men jeg kender godt nok mange, der har været på disk helt op til en uges tid før fødslen. Havde nok også selv været afsted, hvis mit bækken ikke havde crashet i uge 20.

altså personligt ville jeg slet ike tage ud og feste når jeg var gravid men bare mig, men ville slet slet slet heller ikke når jeg lige havde fundet ud af at jeg var gravid

Anmeld

7. marts 2011

Muffinmus

Babyen tager ikke skade af at du tager afsted og danser og  at folk skubber mærker den absolut hellerikek ngoettil. Det er mere princippet i at din veninde ikke skal føle sig snydt for sin bytur...og DET ville jeg være lidt ligeglad med.

Som gravid er JEG vigtigstog jo, man skal holde releationerne ved lige, men en bytur kan vel ændres til en bif turhvor i kan hygge sammen. For det må da være det vigtigste foir hende også,, at i er veninder uanset om det er til en druktur eller chipsog popcorn.

Og er det ikke sådan er hun vist sig selv nærmest alligevel og så kan det være det samme.

Men gør hvad du har lyst til, du kan også tage afsted 2-3 timer oghygge den tid og så køre hjem, så er hun sikkert også så fuld hunkan more sig med andre:-P

Anmeld

7. marts 2011

tazz

Det er jo bare en af de ting, hvor vi må agree to diagree.

Generelt forstår jeg ikke, at man som gravid er lidt vigtigere og bestemmer farten, så må andre følge med eller smutte  

Anmeld

7. marts 2011

Lou87

anetteb skriver:

det skete sådan rimelig hurtigt ( halvanden måned ) og så endda med uregelmæssig mens.

- selvfølgelig skal graviditet ikke behandles som en sygdom, og vil heller ikke lukke mig inde. men det her er til techno halløj, ( det sker meget sjældent ) - og det er vild og voldsomt.

vil bare få utrolig dårlig samvittighed overfor mig selv og lille blyb.

Det er jo helt op til dig selv..
Så hvis du mener det kan blive vildt og voldsomt, og du ingen mulighed har for at "stå" i fred til sådan en fest.
Så bliv hjemme..

Som skrevet - en sand veninde vil jo ku forstå sådan noget..
Så hvis ikk hun kan det, så det hendes problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.