sur veninde pga mistet bytur pga blybber - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.201 visninger
32 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Anette&Sophia

har haft en gammel aftale med en veninde, om at vi skulle i byen i århus næste weekend. - men nu hvor jeg har fundet ud af at jeg er gravid ( 4+4 ) så har jeg det ikke så godt med at tage afsted. problemet er at hun siger jeg har brændt hende af og at hun ikke forstår mig når jeg ikke er længere henne. jeg ved at jeg alligevel bare vil stå og glo over i et hjørne, fordi jeg ikke vil danse og skabe mig. og så ved jeg også at fulde mennesker kan være voldsomme, og eftersom at det var hardstyle vi skulle til, så er det lettere at blive væltet omkuld eller blive ramt af mærkelige bevægelser.

hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Lou87

anetteb skriver:

har haft en gammel aftale med en veninde, om at vi skulle i byen i århus næste weekend. - men nu hvor jeg har fundet ud af at jeg er gravid ( 4+4 ) så har jeg det ikke så godt med at tage afsted. problemet er at hun siger jeg har brændt hende af og at hun ikke forstår mig når jeg ikke er længere henne. jeg ved at jeg alligevel bare vil stå og glo over i et hjørne, fordi jeg ikke vil danse og skabe mig. og så ved jeg også at fulde mennesker kan være voldsomme, og eftersom at det var hardstyle vi skulle til, så er det lettere at blive væltet omkuld eller blive ramt af mærkelige bevægelser.

hvad skal jeg gøre?

Åhh det altid svært med sådan noget..
Nu ved jeg ikk om du har haft svært ved og blive gravid?
Men så vil jeg da sige at hun ikk er en rigtig veninde hvis ikk hun kan forstå du hellere vil være hjemme.

Men derimod hvis du er "normalt gravid" .. eller hva man nu kan kalde det.. så skal du jo huske på at det ikk er en sygdom
Du skal jo ikk spærre dig inde - det fører intet godt med sig.. Heller ikk når du har født.

Self er det en anden sag hvis du er hårdt ramt af kvalme eller lign så det jo ikk liiiiiiii fest man tænker først på

Men find "balancen" i det.. og du må endelig ik være bange for at tage ud

(ska lige siges jeg bowlede (gik til bowling) til jeg var næsten 6 mdr henne, trods spontan blødninger i start osv.. du blir skør af og lukke dig selv inde derhjemme med sådanne tanker)

Anmeld

6. marts 2011

dorthemus

Du skal gøre det du er mest tryg ved, og ja det er surt for din veninde....men hun er nok bare skuffet og blir god igen snart

Anmeld

6. marts 2011

Papaya

Hej med dig.. Synes ikke at du skal gøre så meget.. Hvis din eller såkaldte veninde ikke forstår dette, er hun da lidt mærkelig. Jeg kan sagtens følge dig og ville heller ikke gøre det hvis det var mig! Det kan godt være du ikke er så langt henne, men nu hvor du ved at du en lille bebs i mavsen, kan jeg godt forstå du ikke vil ud og feste. Jeg var nemlig ude og feste indtil jeg var 6 uger henne, men det var så fordi jeg ikke vidste at jeg var gravid, men da jeg fandt ud af det, stoppede jeg også med byturene, eller i hvert falde alkoholdet! Og mine veninder var ret forståeligt med dette selvom jeg havde lavet aftaler med dem inden jeg vidste jeg var gravid! Så din veninde burde at acceptere dit valg uden at overhovedet bliver sur eller skuffet. Så jeg synes bare at du skal lade hende være, hun skal nok blive god igen, hvis hun virkelig er din veninde! Så  herfra.. Og sov godt!

Anmeld

6. marts 2011

Anette&Sophia

Lou87 skriver:

Åhh det altid svært med sådan noget..
Nu ved jeg ikk om du har haft svært ved og blive gravid?
Men så vil jeg da sige at hun ikk er en rigtig veninde hvis ikk hun kan forstå du hellere vil være hjemme.

Men derimod hvis du er "normalt gravid" .. eller hva man nu kan kalde det.. så skal du jo huske på at det ikk er en sygdom
Du skal jo ikk spærre dig inde - det fører intet godt med sig.. Heller ikk når du har født.

Self er det en anden sag hvis du er hårdt ramt af kvalme eller lign så det jo ikk liiiiiiii fest man tænker først på

Men find "balancen" i det.. og du må endelig ik være bange for at tage ud

(ska lige siges jeg bowlede (gik til bowling) til jeg var næsten 6 mdr henne, trods spontan blødninger i start osv.. du blir skør af og lukke dig selv inde derhjemme med sådanne tanker)

det skete sådan rimelig hurtigt ( halvanden måned ) og så endda med uregelmæssig mens.

- selvfølgelig skal graviditet ikke behandles som en sygdom, og vil heller ikke lukke mig inde. men det her er til techno halløj, ( det sker meget sjældent ) - og det er vild og voldsomt.

vil bare få utrolig dårlig samvittighed overfor mig selv og lille blyb.

Anmeld

6. marts 2011

Anette&Sophia

Prisana skriver:

Hej med dig.. Synes ikke at du skal gøre så meget.. Hvis din eller såkaldte veninde ikke forstår dette, er hun da lidt mærkelig. Jeg kan sagtens følge dig og ville heller ikke gøre det hvis det var mig! Det kan godt være du ikke er så langt henne, men nu hvor du ved at du en lille bebs i mavsen, kan jeg godt forstå du ikke vil ud og feste. Jeg var nemlig ude og feste indtil jeg var 6 uger henne, men det var så fordi jeg ikke vidste at jeg var gravid, men da jeg fandt ud af det, stoppede jeg også med byturene, eller i hvert falde alkoholdet! Og mine veninder var ret forståeligt med dette selvom jeg havde lavet aftaler med dem inden jeg vidste jeg var gravid! Så din veninde burde at acceptere dit valg uden at overhovedet bliver sur eller skuffet. Så jeg synes bare at du skal lade hende være, hun skal nok blive god igen, hvis hun virkelig er din veninde! Så  herfra.. Og sov godt!

jeg vil ikke afsted, og det har jeg besluttet mig for.

men kan bare ikke ha at hun skal flippe sådan ud. hun skrev at hun ville havde fuld forståelse og respekt hvis jeg var længere henne, men det havde hun ikke nu, hvor jeg kun er 4 uger henne. amen altså

de skønne graviditets homoner styrker rundt i kroppen på mig lige nu, og så kom der endda også en lille tåre i mit øje før. ( er normalt ikke en der tuder over tøse problemer - kun dumme drenge )

Anmeld

6. marts 2011

Anette&Sophia

dorthemus skriver:

Du skal gøre det du er mest tryg ved, og ja det er surt for din veninde....men hun er nok bare skuffet og blir god igen snart

ja, men kan da også sagtens forstå hende, og så alligevel ikke. var det mig der havde en veninde som var gravid og ville aflyse, så havde jeg fuld forståelse og havde forslået en tøseaften istedet?

Anmeld

6. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
anetteb skriver:

hvad skal jeg gøre?

Synes du skal tænke på dig selv og baby. Ville nok blive hjemme hvis det var mig.

Anmeld

6. marts 2011

DLM

det kan være at det er svært for hende at sætte sig i dit sted. nu ved jeg selvfølgelig ikke, om hun selv har eller ikke har børn eller overvejer at få nogen lige pt. men hvis hun ikke har, kan hun jo ha svært ved at forstå hvor meget man gerne vil beskytte det lille spir i maven, ved f.eks. ikke at tage til en fest hvor der kunne være en risiko for at få en albue i maven eller andet. du må prøve og forklare hende, det har ikke noget at gøre med hvor langt du er henne, men at du er nervøs for at blive ramt af fulde crazy folk

til dig, jeg ville ha gjort det samme i den situation.

Anmeld

7. marts 2011

SD21

Jeg synes simpelthen hun er hamrende egoistisk, hvis hun ikke kan se hvorfor !  Jeg var heller ikke taget afsted !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.