Anonym skriver:
Jeg har ændret mig til at være MOR! Men han er nok ikke helt blevet far endnu, og derfor taler vi ikke samme sprog!
Igår gik det helt amok herhjemme. Eller, jeg var hjemme og han var på arbejde. Vi sms'ede, og pludselig blev det til en stor diskusion! Altså KÆMPE STOR!
Det var ikke særlig rart, og det endte med at jeg sagde til ham, at var han ikke lykkelig, så satte jeg ham fri til at finde lykken et andet sted. Jeg ville ikke leve sådan længere, med en partner der åbenbart var SÅ irriteret på mig, og min tilgang til hverdagen.. Og så tog jeg hjem til min far. Og der var jeg så hele aftenen, indtil kl 21, hvor han skrev "ville ønske du var her" og jeg sagde at jeg kun kom hjem, hvis der ingen sidkusioner var, og heller ikke noget råben og skrigen! Det lovede han...
Der blev ikke sagt et ord da jeg kom hjem, og ikke et kvæk kom der, før i morges, hvor han kom med tårer i øjnene og sagde undskyld, at han elskede os -baby og mig- og at han vil tage tidligere fri idag, så vi kan få talt ud... Og så kørte han!
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil skrive til dig... Blot at det glæder mig, at der nu fra hans side, er taget et skridt også... Det han gjorde i morges viser jo, at han godt ved det ikke går! Altså at I er nødt til at få snakket om, og løst op for, det her... Og alt det andet, som jeg fornemmer ligger og roder i baggrunden..
Som vi skrev om en dag, er et behandlingsbarn nok et andet barn end dem "som bare kommer". Undskyld hvis mine ordvalg er dårlige, men jeg ved jo af gode grunde ikke noget om andre tilfælde, end dem hvor der bare kommer en baby fordi man undlader at beskytte sig. Og selv i de tilfælde, kan jeg skriver under på, at der medfølger en hel masse kriser. En hel masse beskyldninger om dit og dat, og en hel masse mis-kommunikation, bl.a. fordi mor bliver mor, længe før far bliver far!
Jeg tror og håber, at du (og han!!) kæmper fordi I elsker hinanden - det er ikke kun fordi der er et barn på vej, men det er det der gør, at I ved kampen skal kæmpes nu...
AJ, jeg ved slet ikke om det giver mening, men mit gravide sind bliver så rørt af din situation, og jeg tænker på dig mange gange dagligt!