Jeg opretter denne ano, men jeg tror godt I ved vem jeg er. Og det gør mig intet. Den er kun lavet ano, så den ikke kommer "i den forkerte kiggert". Man ved aldrig, hvem der kigger med.
Huskatten har brug for et godt råd.
Jeg skal føde til juni, og vi glæder os helt ubeskriveligt til at blive en familie. Til at være 3, og lære det lille nye væsen at kende. Det har taget os flere år, og endelig står vi her..
Baby er det 1. barnebarn på begge sider. Morfar bor meget tæt på, mormor kommer barnet ikke til at kende. Farmor og farfar bor i udlandet, og det er hér mit problem kommer ind.
De kommende "bedster" vi rigtig gerne være i landet, når den lille kommer. Det forstår jeg rigtig godt. Det må være stort at blive bedsteforældre første gang. Det kan jeg jo se på min far.
De kommer derfor på ferie i DK, og vil være hos os. Forståeligt! De ved ikke, hvonår de skal bestille rejsen, for det vides af gode grunde ikke, om jeg føder før, på eller efter termin. Svigermor overvejer derfor, at de kommer ugen før termin og bliver til ugen efter. På den måde synes hun de er dækket ind. Og jeg kan godt forstå hendes tanker. Men intet er bestemt/bestilt endnu!
Ud over denne fantastiske fødsel har jeg også lige en anden større event i mit liv; Færdiggørrelse af studie. Og kommer de en uge før termin, kommer de også minimum 10 dage før min eksamen.. Og jeg skal derfor forberede mig, mens de er her.. Det ser jeg som et mindre problem, og det vil jeg godt kunne leve med.
Det jeg frygter er, at de er her hos os hele den første periode med baby. Det kan jo være jeg føder før tid, og så skal de være her i 14 dage.. Så har vi et lille nyt barn vi skal lære at kende, og jeg skal rumme en masse følelser, som allerede nu kan løbe af med mig.
Min svigermor har 5 børn, og jeg er selv enebarn. Jeg er bange for at hun kommer til at tage over.. Stå op om natten, hvis baby græder eller tage det op.. Altså, bare være der hele tiden, så jeg ikke føler jeg kan få lov til at gøre det selv. Jeg får tårer i øjnene allerede nu, hvor jeg skriver. For den første tid med baby er bare noget der er SÅ vigtigt for mig. Det er basen for vores nye tilværelse som familie, og jeg vil så gerne gøre det rigtigt, da min egen mor ikke har magtet mig...
Jeg har snakket med kæresten om det. Prøvet a forklare ham stille og roligt, at det er svært for mig, hvis hans forældre og hans lillesøster på 11 (der er lettere handicappet og kræver ekstrem opmærksomhed/er meget støjende) skal være her i 14 dage, lige oven i fødsel og eksamen. Det er IKKE fordi jeg vil tage glæden fra dem, for jeg forstår hvor stort det må være at blive bedster. Men jeg er SÅ bange for at de underkender mig som mor, og mine evner, som jeg jo altså først skal lære at håndtere, når baby ér kommet..
Han bliver rigtig ked af det/ sur, for som han siger "min mor vil ikke komme og gøre noget for at ødelægge det for os. Hun er jo bare glad for at skulle være farmor, og min far glad for at skulle være farfar!" Og det ved jeg godt.. Men jeg er bange for, når de tager afsted, så er hans barsel også forbi. Og så står jeg der, helt alene, med et barn som jeg skal tage vare på. Og så er der altså ikke 6 hænder at råbe efter, når det brænder.. Og så vil jeg føle mig som den største fiasko.
Jeg ved ikke om det giver nogen mening, det som jeg får skrevet. Men jeg er bange for følelsen af ikke at slå til som mor, at det bliver taget ud af hænderne på mig, allerede når vi kommer hjem fra sygehuset. At jeg/vi ikke har fred til at lære den lille nye og dens signaler at kende.. At nogen tager over, og jeg bliver unødvendig... At jeg bliver gæst i eget hjem....
Og nu græder jeg igen... 
Måtte lige tømme tankerne - og tårekanalerne. Alle gode råd modtages med kyshånd.