Tak for alle Jeres svr. Jeg vælger at svare fælles, for jeg er ærlig talt bombet helt tilbage i stenalderen af det her. Det fylder så meget, og det giver mavepine. Det ér bare ikke det rigtige for mig at smile og sige "jamen I er velkomne" i den her situation. Det føles SÅ forkert, og det går over mine grænser.. Allerede nu!
Tjuhl siger noget meget vigtigt, som jeg også selv har tænkt hele aftenen. Min svigermor er typen der netop tager over.. Det ligger ikke til hendes natur at give plads. Hun er rengøringsfanatiker, hun er utroligt højlydt og opmærksomhedssøgende, og hun ved altid hvordan ting skal hænge sammen. Også selvom det ikke har noget med hende at gøre, så har hun den eneste sande løsning.
Og manden kan ikke sige imod.... Jeg føler i denne situation, at han vælger forholdet til sin mor, over mig og barnet.. Det smerter mig at sige, men sådan har jeg det, sådan helt inderst inde.
Der har været rigtig meget råben og skrigen herhjemme i aften. Fordi jeg nu ligepludselig ikke kan lide hans familie og være et åbent menneske, og se, hvor meget det betyder for dem, at han skal være far. Men betyder det ingenting for ham, at han skal være far.. Og jeg skal være mor. Og vi skal være 3?? Vi skal ikke være 6.. 3.. Far, mor og baby!
Jeg har tudet så meget idag, at jeg knapt kunne få luft. Mine tanker snurrer og jeg føler mig som den lede svigerdatter. Men jeg mener det! Det er en vigtig tid for mig.. Jeg føler ikke det er en vigtig tid for den kommende far, for han tager klart familiens og ikke mit parti.. Og det gør mig ked af det.
Min dejlige far har idag tilbudt, at familien kan bo i en lille lejlighed han har, som han lejer ud. Der bor ingen i øjeblikket, og der er heller ikke udsigter til at der kommer nogen. Det ligger 25 km herfra, og jeg synes det vil være en god løsning. De kunne holde ferie, lillesøster kan få fred til at rase af, så det ikke behøver at være herhjemme, med baby og en kat der ikke kan lide larm.. Og vi kunne være alene og sige "nu er i trætte, vi vil gerne være alene".. Men de to gange jeg har nævnt det i aften har han bare ignoreret med et kæmpe suk.. Jeg ser i hans ansigt at han hører mine ord.. Men vælger at ignorere..
Jeg synes det er skide svært, og jeg er en idiot til at sige fra, fordi jeg er en pleaser. Jeg har kun min far - derudover ingen familie selv.. Og jeg vil ikke afvise hans store familie, for tænk hvis mit/vores barn bliver lige så ensomt som jeg har været?
Jeg er bare bange for at de ikke kan se hvad jeg mener, hvis jeg forklare. Min svigermor vil blive dødhamrende fornærmet..
Og jeg beklager.. Men jeg kan ikke se det som hjælpende hænder til aftensmaden eller til når jeg lige skal i bad. For de ting skal jeg - resten af barnets dage - kunne inde ud af at time selvstændigt..
Det er mig der skal være mor, og ham der skal være far.. Men lige nu føles det som om vi skal være 4 forældre og en faster, der ikke er voksen nok til at forstå at tie stille, eller kan gå på toilettet selv..
Det er skide hårdt.. Så er det sagt!