Eva skriver:Chritinap skriver:
Jeg mener at samfundet burde straffes....ja, moderen takkede nej, men hvilke ressourcer har hun haft...når samfundet mener hun og hendes søn har brug for hjælp, så må det da gå ind og hjælpe hende og om det så skal ende med tvangsfjernelse, så må det jo være sådan.
Helt klart, men har stadig ikke ondt af knægten. Tværdigmod. Ser ham helst inde resten af hans dage.
Tja...det kan jeg så slet ikke forstå...men behøver jeg jo heller ikke.
Heldigvis bliver han ikke spærret inde hele livet...håber bare han kan få et tåleligt liv bagefter...
Nu tænker jeg så når du skriver Eva, at han skal have et tåleligt liv bagefter??? Drengen er formentlig syg og oveni det er han jo alkoholiker og stofmisbruger, hvilket alle nok ved ikke er en speciel god cocktail. Men mener du virkeligi ramme alvor, at han skal have et tåleligt liv bagefter, en dreng på 16 år der er så syg skal da ikke allerede lukkes ud om 3 år, han skal da have en behandlingsdom, og inde de overhovedet overvejer at lukke ham ud til os andre skal de da være mere end sikre på at han ikke kan finde på det igen, og hvordan skal de være det?
Nu har jeg selv en del med psykiatriske patienter at gøre i mit job og det er da meget svært at gennemskue især de unges tanker og handlinger. Og må indrømme at jeg slet ikke er enig med dig.
Nu vender jeg lige historien lidt og tænker hvis nu det var en af dine børn han slog ihjel, ville du så også tænke, bare Rasmus får et tåleligt liv bagefter? Det ved jeg at jeg ikke ville tnke hvis det var en af mine børn. Og dvs. når Rasmus kommer ud om 3 år kan det jo være at det er vores børn der står for skud næste gang og det er jo netop for at beskytte dem han ikke skal ud, han er en trudsel for samfundet.
Nå det blev lidt langt og har ikke læst resten af tråden, synes bare det er en naiv kommentar, men det må jeg jo også gerne synes.
Anmeld