Den sorte box

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2008

lonemus

Jeg så den også, syntes det største svigt ligger hos moderen...jeg syntes hun stoppede kommunen i at hjælpe hendes dreng.

Hvor må det være frustrende for politiet, gang på gang at hente den samme dreng, men intet kunne gøre fordi han er under 15.....!

Puha, sikken historie :(

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

Honningblomst

Pooh skriver:

Eva skriver:

Når sådanne tragedier sker, så har jeg også ondt af drabsmanden...ingen mennesker ønsker at ende som forhadte mennesker som udover vold...alle mennesker vil bare gerne elskes og accepteres...det er i hvert fald min mening.
Jeg mener at samfundet burde straffes....ja, moderen takkede nej, men hvilke ressourcer har hun haft...når samfundet mener hun og hendes søn har brug for hjælp, så må det da gå ind og hjælpe hende og om det så skal ende med tvangsfjernelse, så må det jo være sådan.
Kan huske der var en debat herinde om lige netop den her sag og jeg fik et par svar med på vejen, fordi jeg ytrede min mening og min medfølelse også for morderen. Men der er altid en historie...og det gør jo desværre ikke sådan en tragedie nemmere...der er to ofre og to liv der er blevet ødelagt.
Knus Eva..

Ja, jeg synes også at Aalborg Kommune har svigtet. Er helt med på at de skulle have handlet anderledes, og have fjernes ham fra hjemmet.
Selvom moderen har haft det svært, så synes jeg alligevel det er hende der skal tage ansvar for sin søn. Ligesom Rasmus også skal stå til ansvar for sine handlinger nu, selvom han i bund og grund er stakkels svigtet dreng.

Rikke.

Men når ikke hun har magtet det og kommunen har været vidende om det...ja, hun har et ansvar, men hun har jo ikke kunne leve op til det....så man kan mene nok så meget hun burde osv, men det ændrer ikke ved det faktum at hun ikke magtede det og at kommunen vidste det.
Knus..

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Anne skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Chritinap skriver:[/småt][/f] Self er hun en skurk. Men kan ikke have ondt af en drabsmand, om han er 10 eller 80. Og ærgligt, forstår jeg ikke du kan få dig selv til at sige det. Så ondt kan jeg dog ikke få af andre mennesker. >(>( (H)[/citat] Han er jo også et offer....jeg kan den anden vej rundt ikke forstå at du ikke kan se det...men det er da helt klart nemmere at forholde sig sort/hvidt til sådanne sager, det er bare ikke muligt for mig og heldigvis, ellers kunne jeg ikke arbejde med det jeg gør. Knus..[/citat] Der er utroligt mange ofre i den her sag. Den dræbtes familie og venner, og Rasmus Popendas familie og venner. Måske hans mor ikke havde ressourcerne, men hvad f..... er det for et argument at kommunen skulle spare, så derfor prøvede man gentagende gange med metoder der ikke hjalp. Tror nok at Aalborg Kommune også har en del af skylden. De har svigtet en familie, der har haft brug for hjælp, og det har været synligt hver gang politiet, har smidt sagen på sagsbehandlerens bord, hver gang Rasmus Popenda har begået noget kriminelt. Det er frygteligt at tænke på, hvad stoffer og svigt kan gøre ved et menneske. [/citat] Desværre ender sådanne sager rigtig tit pga økonomi...det er sørgeligt og skrækkeligt og jeg er sikker på der i fremtiden vil komme flere af sådanne sager. Stakkels små uskyldige børn som fødes ind i familier hvor de på ingen måde får det de burde og derfor ødelægges for altid.... :'(

Anmeld

7. oktober 2008

Astrid P

Jeg ville ønske at jeg kunne være et så 'stort' menneske at jeg også kan se gerningsmanden som en stakkel, men her kan jeg desværre kun se at en dreng har mishandlet og dræbt en familiefar - fordi han kunne, og fordi han lige havde lyst. Derefter har han filmet 'byttet'... Jeg prøver og prøver, men jeg kan simpelthen ikke fatte nogen form for sympati for andre end offerets efterladte i denne sag!

Anmeld

7. oktober 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Pooh skriver:

Eva skriver:

Når sådanne tragedier sker, så har jeg også ondt af drabsmanden...ingen mennesker ønsker at ende som forhadte mennesker som udover vold...alle mennesker vil bare gerne elskes og accepteres...det er i hvert fald min mening.
Jeg mener at samfundet burde straffes....ja, moderen takkede nej, men hvilke ressourcer har hun haft...når samfundet mener hun og hendes søn har brug for hjælp, så må det da gå ind og hjælpe hende og om det så skal ende med tvangsfjernelse, så må det jo være sådan.
Kan huske der var en debat herinde om lige netop den her sag og jeg fik et par svar med på vejen, fordi jeg ytrede min mening og min medfølelse også for morderen. Men der er altid en historie...og det gør jo desværre ikke sådan en tragedie nemmere...der er to ofre og to liv der er blevet ødelagt.
Knus Eva..

Ja, jeg synes også at Aalborg Kommune har svigtet. Er helt med på at de skulle have handlet anderledes, og have fjernes ham fra hjemmet.
Selvom moderen har haft det svært, så synes jeg alligevel det er hende der skal tage ansvar for sin søn. Ligesom Rasmus også skal stå til ansvar for sine handlinger nu, selvom han i bund og grund er stakkels svigtet dreng.

Rikke.

Men når ikke hun har magtet det og kommunen har været vidende om det...ja, hun har et ansvar, men hun har jo ikke kunne leve op til det....så man kan mene nok så meget hun burde osv, men det ændrer ikke ved det faktum at hun ikke magtede det og at kommunen vidste det.
Knus..

Jeg er helt med på hvad du mener, og synes også helt klart at kommunen har det største ansvar for tragedien.
Synes nok bare ikke det er rimeligt at Rasmus straffes og moderen bare går fri.
Men vil da også godt gøre opmærksom på at jeg synes IKKE at han skal slippe for straf.

Rikke.

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Jeg ville ønske at jeg kunne være et så 'stort' menneske at jeg også kan se gerningsmanden som en stakkel, men her kan jeg desværre kun se at en dreng har mishandlet og dræbt en familiefar - fordi han kunne, og fordi han lige havde lyst. Derefter har han filmet 'byttet'... Jeg prøver og prøver, men jeg kan simpelthen ikke fatte nogen form for sympati for andre end offerets efterladte i denne sag![/citat] Jeg har arbejdet med mennesker der har misbrugt små børn og jeg kan stadig finde sympati og holde af det menneske som har gjort det...han har ikke valgt at blive afstumpet og forkert i sin måde at omgåes små børn på, det er blevet ødelagt for ham. han var født som et ganske almindeligt barn, men blev svigtet på alle måder. Der hvor jeg bliver bange, det er når sådanne mennesker, som vi som samfund burde passe på, så ikke han skader andre eller sig selv ved sin adfærd, bare bliver placeret ude i en lejlighed med besøg af en pædagog et par timer om dagen...kræver ikke meget fantasi at forestille sig hvad der kan eller vil ske. Og der har jeg virkelig ondt af denne dejlige knægt, for det er han...har har bare en brist og den burde der være noge som sørgede for at opdække. Det er ikke fordi jeg er et stort menneske og heller ikke fordi jeg er naiv...men kun fordi jeg også ser mennesket i den udøvende part. Knus...

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

Pooh skriver:

Eva skriver:

Pooh skriver:

Eva skriver:

Knus Eva..

Rikke.

Knus..

Jeg er helt med på hvad du mener, og synes også helt klart at kommunen har det største ansvar for tragedien.
Men vil da også godt gøre opmærksom på at jeg synes IKKE at han skal slippe for straf.

Rikke.

Sådan en dreng skal bo under opsyn altid...han kan ikke bare sendes ud og leve almindeligt engang, det tror jeg ikke på...

Anmeld

7. oktober 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Jeg ville ønske at jeg kunne være et så 'stort' menneske at jeg også kan se gerningsmanden som en stakkel, men her kan jeg desværre kun se at en dreng har mishandlet og dræbt en familiefar - fordi han kunne, og fordi han lige havde lyst. Derefter har han filmet 'byttet'... Jeg prøver og prøver, men jeg kan simpelthen ikke fatte nogen form for sympati for andre end offerets efterladte i denne sag![/citat] Jeg forstår dig så udmærket godt, havde det også sådan i lang tid. Men jeg nægter at tro på at nogen mennesker er født ondskabsfulde og bare gør sådan noget for sjov. Han er blevet ødelagt af en forfærdelig barndom, og det er skrækkeligt at tænke på hvilke følger det kan få hvis der ikke gribes ind i tide. Rikke.

Anmeld

7. oktober 2008

lonemus

Eva skriver:

Pooh skriver:

Eva skriver:

Pooh skriver:

Eva skriver:

Knus Eva..

Rikke.

Knus..

Rikke.

Sådan en dreng skal bo under opsyn altid...han kan ikke bare sendes ud og leve almindeligt engang, det tror jeg ikke på...

Jeg håber ikke han bare bliver sendt ud i en almindelig, civiliseret hverdag....jeg tror heller aldrig han bliver "normal".

Lone

Anmeld

7. oktober 2008

MorCamilla

Jeg vil ikke gøre mig klog på hvem der skal starffes og hvem det er synd for i sådan en sag.. (da jeg også kan huske den sidste debat der var her inde omkring det)

Men hvem er det lige der bestemmer om andre skal leve eller dø!!??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.