Den sorte box

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.902 visninger
46 svar
0 synes godt om
7. oktober 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Har lige siddet og set Den sorte box, med Rasmus propenda fra Aalborg der slog Henrik Bjerreman Kristensen ihjel.

Andre der så det?

Programmet tegner jo et billede af en dreng der har haft det meget svært det meste af sin barndom (hvilket nok ikke overrasker nogen).

Moren har fået tilbudt hjælp fra kommunen til at opdrage på sin søn, men har takket nej til det. Det har også været en del druk i Rasmus` barndomshjem.

Nu sidder jeg så og tænker: burde moderen ikke også straffes for det forfærdelige drab? Er hun ikke også skyldig, eftersom det er hende der har haft ansvaret for sin søns opdragelse?

Hun har sikkert også haft et hårdt liv, og jeg tror på at alle forældre gør det bedste de kan... men på trods af at Rasmus kom længere og længere ud i kriminaliteten, har moderen ikke ønsket at tage imod hjælp.

Jeg må indrømme at jeg næsten fik lidt ondt af drabsmanden, og syntes faktisk at hans mor er den største "skurk" i denne frygtelige historie.

Glæder mig til at høre hvad I synes:).

Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

Kvindemin

Self er hun en skurk.
Men kan ikke have ondt af en drabsmand, om han er 10 eller 80.
Og ærgligt, forstår jeg ikke du kan få dig selv til at sige det.

Så ondt kan jeg dog ikke få af andre mennesker.

>(>(

(H)

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

Når sådanne tragedier sker, så har jeg også ondt af drabsmanden...ingen mennesker ønsker at ende som forhadte mennesker som udover vold...alle mennesker vil bare gerne elskes og accepteres...det er i hvert fald min mening.
Jeg mener at samfundet burde straffes....ja, moderen takkede nej, men hvilke ressourcer har hun haft...når samfundet mener hun og hendes søn har brug for hjælp, så må det da gå ind og hjælpe hende og om det så skal ende med tvangsfjernelse, så må det jo være sådan.
Kan huske der var en debat herinde om lige netop den her sag og jeg fik et par svar med på vejen, fordi jeg ytrede min mening og min medfølelse også for morderen. Men der er altid en historie...og det gør jo desværre ikke sådan en tragedie nemmere...der er to ofre og to liv der er blevet ødelagt.
Knus Eva..

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

Chritinap skriver:

Self er hun en skurk.

>(>(

(H)

Han er jo også et offer....jeg kan den anden vej rundt ikke forstå at du ikke kan se det...men det er da helt klart nemmere at forholde sig sort/hvidt til sådanne sager, det er bare ikke muligt for mig og heldigvis, ellers kunne jeg ikke arbejde med det jeg gør.
Knus..

Anmeld

7. oktober 2008

Fam. Madsen

Eva skriver:

Når sådanne tragedier sker, så har jeg også ondt af drabsmanden...ingen mennesker ønsker at ende som forhadte mennesker som udover vold...alle mennesker vil bare gerne elskes og accepteres...det er i hvert fald min mening.
Jeg mener at samfundet burde straffes....ja, moderen takkede nej, men hvilke ressourcer har hun haft...når samfundet mener hun og hendes søn har brug for hjælp, så må det da gå ind og hjælpe hende og om det så skal ende med tvangsfjernelse, så må det jo være sådan.
Kan huske der var en debat herinde om lige netop den her sag og jeg fik et par svar med på vejen, fordi jeg ytrede min mening og min medfølelse også for morderen. Men der er altid en historie...og det gør jo desværre ikke sådan en tragedie nemmere...der er to ofre og to liv der er blevet ødelagt.
Knus Eva..

jeg kan kun give dig så ret eva, for det helt klart også min mening....:D

Anmeld

7. oktober 2008

Kvindemin

Helt klart, men har stadig ikke ondt af knægten. Tværdigmod. Ser ham helst inde resten af hans dage.

Anmeld

7. oktober 2008

Frederikke80

Chritinap skriver:

Self er hun en skurk.

>(>(

(H)

Tak for din kommentar.

Da jeg hørte om det forfærdelige mord blev jeg også rigtig vred, og tænkte at ingen straf var for hård for sådan en afstumpet drabsmand.

Men da jeg så det program og fik et indblik i hvordan han i den grad var blevet omsorgssvigtet stort set hele sit liv, så synes jeg faktisk det er synd for ham. Havde han haft en anden opvækst var det højst sandsynligt aldrig sket.

At jeg kan få mig selv til at skrive det... tja, jeg synes jo på ingen måde det er i orden det han har gjort, men ja, jeg synes det er synd for ham.

Nogen gange er verden bare mere nuanceret end sort eller hvid...

Rikke.

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

Chritinap skriver:

Helt klart, men har stadig ikke ondt af knægten. Tværdigmod. Ser ham helst inde resten af hans dage.

Tja...det kan jeg så slet ikke forstå...men behøver jeg jo heller ikke.
Heldigvis bliver han ikke spærret inde hele livet...håber bare han kan få et tåleligt liv bagefter...

Anmeld

7. oktober 2008

Anne

Eva skriver:

Chritinap skriver:

Self er hun en skurk.

>(>(

(H)

Han er jo også et offer....jeg kan den anden vej rundt ikke forstå at du ikke kan se det...men det er da helt klart nemmere at forholde sig sort/hvidt til sådanne sager, det er bare ikke muligt for mig og heldigvis, ellers kunne jeg ikke arbejde med det jeg gør.
Knus..

Der er utroligt mange ofre i den her sag. Den dræbtes familie og venner, og Rasmus Popendas familie og venner.
Måske hans mor ikke havde ressourcerne, men hvad f..... er det for et argument at kommunen skulle spare, så derfor prøvede man gentagende gange med metoder der ikke hjalp. Tror nok at Aalborg Kommune også har en del af skylden. De har svigtet en familie, der har haft brug for hjælp, og det har været synligt hver gang politiet, har smidt sagen på sagsbehandlerens bord, hver gang Rasmus Popenda har begået noget kriminelt.

Det er frygteligt at tænke på, hvad stoffer og svigt kan gøre ved et menneske.

Anmeld

7. oktober 2008

Frederikke80

Eva skriver:

Knus Eva..

Ja, jeg synes også at Aalborg Kommune har svigtet. Er helt med på at de skulle have handlet anderledes, og have fjernes ham fra hjemmet.
Selvom moderen har haft det svært, så synes jeg alligevel det er hende der skal tage ansvar for sin søn. Ligesom Rasmus også skal stå til ansvar for sine handlinger nu, selvom han i bund og grund er stakkels svigtet dreng.

Rikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.