Opdatering på MD-scanning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

otlitrom

Metchen skriver:

Det har lettet enormt meget at både scanning og samtale gik godt. Nu har jeg slet ikke nogen skrupler over at tage de piller, og lægen sagde også at de var mest fornuftigt at tage pillerne frem for at lade være. Og igen, der er ingen sundhedsmæssige kilder der har været fremme og frarådet at man som gravid tager de piller.

Det går egentlig bedre med opkasten. Nu er jeg nede på at kaste op to-tre gange om dagen, og det er bare så dejligt at kunne være lidt normal igen. Overskuddet kommer også langsomt snigende på de gode dage, hvor jeg næsten ikke kaster op, så det er fantastisk.

Og hvad kan babyen så godt lide at mor spiser? Nu må der pludselg være plads til laster

Jeg synes det er SÅ godt at lægen er så easy med medicinen. Altså, lader være med at skræmme dig og blor beroliger dig på den måde. Det virker som en god læge, der ser på fakta i stedet for mediestormen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

ooo

kitty skriver:

Og hvad kan babyen så godt lide at mor spiser? Nu må der pludselg være plads til laster

Jeg synes det er SÅ godt at lægen er så easy med medicinen. Altså, lader være med at skræmme dig og blor beroliger dig på den måde. Det virker som en god læge, der ser på fakta i stedet for mediestormen!

Da jeg kom hjem fra scanningen var baby desperat efter tyrkisk peber bolsjer. Niller havde købt nogle, og de lå jo bare og kiggede på mig. Så blev nødt til at spise dem. Spiste ikke alle sammen, da jeg skulle ud af døren, men hvis jeg var blevet hjemme, var de alle røget lige ned i løgnhalsen.

Og så var jeg på restaurant med min veninde, og spise perverse mængder af hvidløgsbaserede madvarer. Det er en fest at være Niller lige nu...

Anmeld

4. marts 2011

otlitrom

Metchen skriver:

Da jeg kom hjem fra scanningen var baby desperat efter tyrkisk peber bolsjer. Niller havde købt nogle, og de lå jo bare og kiggede på mig. Så blev nødt til at spise dem. Spiste ikke alle sammen, da jeg skulle ud af døren, men hvis jeg var blevet hjemme, var de alle røget lige ned i løgnhalsen.

Og så var jeg på restaurant med min veninde, og spise perverse mængder af hvidløgsbaserede madvarer. Det er en fest at være Niller lige nu...

2 tinng jeg elsker, men ikke kan spise i graviditeten. Lakrids og hvidløg. Det giver mig den ledeste halsbrand! Slet ikke misundelig Altså ikke på Niller, stakkels fyr.. Man kunne næsten håbe for ham, at han har en slem slem forkølelse. så næsen er helt stoppet til!

Anmeld

4. marts 2011

ooo

kitty skriver:

2 tinng jeg elsker, men ikke kan spise i graviditeten. Lakrids og hvidløg. Det giver mig den ledeste halsbrand! Slet ikke misundelig Altså ikke på Niller, stakkels fyr.. Man kunne næsten håbe for ham, at han har en slem slem forkølelse. så næsen er helt stoppet til!

Ingen forkølelse til Niller, desværre.

Hov, nu er der igen tyrkisk peber...skulle man???Ja det skal man.

Anmeld

4. marts 2011

otlitrom

Metchen skriver:

Ingen forkølelse til Niller, desværre.

Hov, nu er der igen tyrkisk peber...skulle man???Ja det skal man.

Jeg er blevet hovedsponsor for Marabou

Spis du bare, Mette. Og nyd det!!

Anmeld

5. marts 2011

sarahb

SKØNT at det var en dejlig ´nydelig baby.. Så Godt..
Men ihhh altså hvor ville jeg gerne vide hva køn det er... SÅ i må da til en køns scanning...

Anmeld

5. marts 2011

ooo

sarahb skriver:

SKØNT at det var en dejlig ´nydelig baby.. Så Godt..
Men ihhh altså hvor ville jeg gerne vide hva køn det er... SÅ i må da til en køns scanning...

Jeg tror vi venter med at finde ud af kønnet til den næste scanning om ca 10 uger. SÅ må vi se hvad de siger der. Indtil da, så holder jeg på at det er en lille dreng. Og han må meget gerne være lige så lækker som dine to stjerner.

Anmeld

5. marts 2011

sarahb

Metchen skriver:

Jeg tror vi venter med at finde ud af kønnet til den næste scanning om ca 10 uger. SÅ må vi se hvad de siger der. Indtil da, så holder jeg på at det er en lille dreng. Og han må meget gerne være lige så lækker som dine to stjerner.

Hvor er du sød... Det bæiver han helt sikkert smukke.. En lille lækker bidsken

Anmeld

5. marts 2011

Lilac

Metchen skriver:

SÅ har jeg været til MD-scanning, og det gik rigtig fint.

Den havde det super godt i maven, og var meget aktiv. VI så den møffede rundt og viftede med fødder og hænder, og det var så vildt at se.

Desværre var det et styks genert baby, der lå med nummeren nede i mit bækken, og benene trukket op, så vi ved endnu ikke hvad køn det er. Eller, det vil sige, synske mor her ved jo at det er en dreng.

Efter en god scanning, var jeg til samtale med en læge angående mit brug af antidepressiv medicin. Jeg er jo så heldig at tage den medicin, fluoxetin, der har været fremme i medierne som usundt for babyer. Men lægen mente ikke at jeg havde noget som helst at være bekymret for. SOm han sagde, så ved man ikke med sikkerhed at det er den medicin der har gjort at de to babyer er døde, og der er ingen sundhedsmæssige kilder der har været ude og forbyde brug af fluoxetin under graviditet.Det lettede mit hjerte MEGET.

Jeg fik også snakket med lægen om mit glucosetal, og jeg skal til endnu en glucosebelastning om tre uger. Hvis tallet er højt der også, så skal jeg tilknyttes et specielt team af jordemødre, og lære at måle mit blodsukker eller noget i den dur.

Nårh ja, og så er jeg måske den heldige vinder af en gang blærebetændelse. Kan intet mærke selv, men testen slog ud. Det kan så også være nogle andre faktorer der spiller ind sagde damen til mig, så jeg venter og ser.

Men det var lige hvad der er sket so far i dag. Hov, skal da lige siges, at scanningsdamen havde skrevet til lægen, at det var en yderst nydelig baby, og at alt så meget normalt ud.

Dejligt det hele gik godt  Tillykke med jeres et styks nydelige baby 

Anmeld

5. marts 2011

ooo

Lilac skriver:

Dejligt det hele gik godt  Tillykke med jeres et styks nydelige baby 

Tak søde Iben.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.