Metchen skriver:
SÅ har jeg været til MD-scanning, og det gik rigtig fint.
Den havde det super godt i maven, og var meget aktiv. VI så den møffede rundt og viftede med fødder og hænder, og det var så vildt at se.
Desværre var det et styks genert baby, der lå med nummeren nede i mit bækken, og benene trukket op, så vi ved endnu ikke hvad køn det er. Eller, det vil sige, synske mor her ved jo at det er en dreng.
Efter en god scanning, var jeg til samtale med en læge angående mit brug af antidepressiv medicin. Jeg er jo så heldig at tage den medicin, fluoxetin, der har været fremme i medierne som usundt for babyer. Men lægen mente ikke at jeg havde noget som helst at være bekymret for. SOm han sagde, så ved man ikke med sikkerhed at det er den medicin der har gjort at de to babyer er døde, og der er ingen sundhedsmæssige kilder der har været ude og forbyde brug af fluoxetin under graviditet.Det lettede mit hjerte MEGET.
Jeg fik også snakket med lægen om mit glucosetal, og jeg skal til endnu en glucosebelastning om tre uger. Hvis tallet er højt der også, så skal jeg tilknyttes et specielt team af jordemødre, og lære at måle mit blodsukker eller noget i den dur.
Nårh ja, og så er jeg måske den heldige vinder af en gang blærebetændelse. Kan intet mærke selv, men testen slog ud. Det kan så også være nogle andre faktorer der spiller ind sagde damen til mig, så jeg venter og ser.
Men det var lige hvad der er sket so far i dag. Hov, skal da lige siges, at scanningsdamen havde skrevet til lægen, at det var en yderst nydelig baby, og at alt så meget normalt ud.