Opdatering på MD-scanning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
42 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

ooo

SÅ har jeg været til MD-scanning, og det gik rigtig fint.

Den havde det super godt i maven, og var meget aktiv. VI så den møffede rundt og viftede med fødder og hænder, og det var så vildt at se.

Desværre var det et styks genert baby, der lå med nummeren nede i mit bækken, og benene trukket op, så vi ved endnu ikke hvad køn det er. Eller, det vil sige, synske mor her ved jo at det er en dreng.

Efter en god scanning, var jeg til samtale med en læge angående mit brug af antidepressiv medicin. Jeg er jo så heldig at tage den medicin, fluoxetin, der har været fremme i medierne som usundt for babyer. Men lægen mente ikke at jeg havde noget som helst at være bekymret for. SOm han sagde, så ved man ikke med sikkerhed at det er den medicin der har gjort at de to babyer er døde, og der er ingen sundhedsmæssige kilder der har været ude og forbyde brug af fluoxetin under graviditet.Det lettede mit hjerte MEGET.

Jeg fik også snakket med lægen om mit glucosetal, og jeg skal til endnu en glucosebelastning om tre uger. Hvis tallet er højt der også, så skal jeg tilknyttes et specielt team af jordemødre, og lære at måle mit blodsukker eller noget i den dur.

Nårh ja, og så er jeg måske den heldige vinder af en gang blærebetændelse. Kan intet mærke selv, men testen slog ud. Det kan så også være nogle andre faktorer der spiller ind sagde damen til mig, så jeg venter og ser.

Men det var lige hvad der er sket so far i dag. Hov, skal da lige siges, at scanningsdamen havde skrevet til lægen, at det var en yderst nydelig baby, og at alt så meget normalt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Ni-ko-li-ne

METTEEEEEEEEE!!!! oh noooooooooo... skal i så have en kønsscanning?

Anmeld

4. marts 2011

AnneBJ

Dejligt at høre at scanningen gik fint, og at du må fortsætte med medicinen!!

Anmeld

4. marts 2011

ooo

Ni-ko-li-ne skriver:

METTEEEEEEEEE!!!! oh noooooooooo... skal i så have en kønsscanning?

Jeg tror vi venter og ser om vi kan se en lille tissetrold om 10 uger. Det er jo det gode ved at skulle scannes lidt oftere...

Har egentlig ikke det store behov for at vide, hvad kønnet er, det er mere som en slags afklaring for Niels. Så ved han om han skal bekymre sig, eller om han kan slappe helt af.

Anmeld

4. marts 2011

ooo

AnneBJ skriver:

Dejligt at høre at scanningen gik fint, og at du må fortsætte med medicinen!!

Anmeld

4. marts 2011

Bondepigen

Metchen skriver:

SÅ har jeg været til MD-scanning, og det gik rigtig fint.

Den havde det super godt i maven, og var meget aktiv. VI så den møffede rundt og viftede med fødder og hænder, og det var så vildt at se.

Desværre var det et styks genert baby, der lå med nummeren nede i mit bækken, og benene trukket op, så vi ved endnu ikke hvad køn det er. Eller, det vil sige, synske mor her ved jo at det er en dreng.

Efter en god scanning, var jeg til samtale med en læge angående mit brug af antidepressiv medicin. Jeg er jo så heldig at tage den medicin, fluoxetin, der har været fremme i medierne som usundt for babyer. Men lægen mente ikke at jeg havde noget som helst at være bekymret for. SOm han sagde, så ved man ikke med sikkerhed at det er den medicin der har gjort at de to babyer er døde, og der er ingen sundhedsmæssige kilder der har været ude og forbyde brug af fluoxetin under graviditet.Det lettede mit hjerte MEGET.

Jeg fik også snakket med lægen om mit glucosetal, og jeg skal til endnu en glucosebelastning om tre uger. Hvis tallet er højt der også, så skal jeg tilknyttes et specielt team af jordemødre, og lære at måle mit blodsukker eller noget i den dur.

Nårh ja, og så er jeg måske den heldige vinder af en gang blærebetændelse. Kan intet mærke selv, men testen slog ud. Det kan så også være nogle andre faktorer der spiller ind sagde damen til mig, så jeg venter og ser.

Men det var lige hvad der er sket so far i dag. Hov, skal da lige siges, at scanningsdamen havde skrevet til lægen, at det var en yderst nydelig baby, og at alt så meget normalt ud.

Åh hvor er det skønt at høre den bette knægt har det godt! For ja, jeg tror jo osse på det er en dreng, min egen meget tidlige fornemmelse har holdt stik begge gange, så det er jeg ret sikker på at din osse gør.

Har lige set din anden tråd... I har vel fortalt jordemoder og scannigsdimser om forhistorien i din mands familie, så kan de jo måske være endnu mere obs på det?...

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Ajjjj øøøv

Men sådan var det også da vi var til MD, hun lå og krydsede benene så vi intet kunne se...

Dejligt at du blev beroliget lidt mht medicinen...!

Anmeld

4. marts 2011

Jules

Godt at du kan være rolig ang medicinen nu...

Øv at den bette var lidt genert .... Nu må i se om den også er det om en 10 uger :)

Anmeld

4. marts 2011

ooo

bondepigen skriver:

Åh hvor er det skønt at høre den bette knægt har det godt! For ja, jeg tror jo osse på det er en dreng, min egen meget tidlige fornemmelse har holdt stik begge gange, så det er jeg ret sikker på at din osse gør.

Har lige set din anden tråd... I har vel fortalt jordemoder og scannigsdimser om forhistorien i din mands familie, så kan de jo måske være endnu mere obs på det?...

Vi har fortalt dem om Niels´families forhistorie med hjernasvulster, men det er vist ikke noget de skal scanne ekstra for. Det var noget andet noget, hvis det havde været hjertet, fik vi af vide, men det er der jo ingen problemer med.

Anmeld

4. marts 2011

ooo

TbCp skriver:

Ajjjj øøøv

Men sådan var det også da vi var til MD, hun lå og krydsede benene så vi intet kunne se...

Dejligt at du blev beroliget lidt mht medicinen...!

Ja, lidt øv, men så må vi se om han er mere blotteragtig om 10 uger.

(hvorfor findes der ikke en smiley med en lang læderjakke og et lumsk smil???)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.