Held og lykke med samtalen!!! -men jeg vil også godt lige minde m at det er ikke sikkert at DE synes det er problem. Jeg har selv oplevet det med omvendt fortegn. Vi har en bil, som min mand altid køre i. Da vi fik den var det kun ham der havde kørekort, men senere fik jeg også kørekort. Men han bruger den hver dag til arbejde, og det er kun sjældent at jeg bruger den i weekender. som køre han også hvis vi skal afsted sammen. Derfor omtaler jeg vores bil som HANS bil, og overfor børnene omtaler jeg den som fars bil.
Det var min svigermor meget ked af, og det gik hende på. Hvorfor ville jeg ikke sige vores bil om den? -Øh....jeg anede ikke engang at jeg omtalte den som 'hans bil' eller 'fars bil'. Det var først da svigermor sagde det, at jeg blev opmærksom på det. -og selvom hun gjorde mig opmærksom så havde jeg stadig svært ved at se problemet i det
Det er jo'hans' bil, i og med det hele tiden er ham der bruger den, ligesom det er min KitchenAid som jeg altid bager brød og boller på. Vi har fællesøkonomi (har været gift i snart 9år) så i princippet er det VORES køkkenmaskine, men sådan tænker jeg ikke på den. -og det ser jeg intet problem i.
Det eneste jeg ville med den historie er blot at sige: det som er et problem for dig, og som du bliver ked af, er det ikke sikkert at de hverken tænker over, eller forstår at man kan blive ked af det. (jeg fattede ihvertfald ikke så meget da svigermor bragte det op for mig)
Anmeld