Anonym skriver:
ja du har vel ret
! kunne vel være jeg skulle gøre det i morgen når hun kommer op igen. Måske tænker de slet ikke over det?!
- hmm vil jeg gøre, selvom det aldrig er let. 
Det er aldrig let.
Men byd hende nu på en hyggelig kop kaffe og læg op til en god sludder, og sig så:
"Svigermor, der er noget jeg har gået og tænkt over, og som jeg gerne vil spørge dig om. Og nu må du ikke blive vred på mig, for det går mig virkeligt på og gør mig ked af det. Har jeg på nogen måde fornærmet dig og svigerfar, for jeg føler at I ligesom ikke rigtigt vil acceptere mig som værende en del af jeres søns liv. Er der noget jeg kan gøre? Er der noget jeg har sagt eller gjort?
Jeg holder jo så meget af jer alle 3 og vil så gerne være en del af jeres familie også, men jeg føler, at det er jeg ikke, fordi I altid taler om hans og mit i stedet for at det er vores.
Og så har jeg tænkt meget over, om det er fordi I har noget imod mig."
Eller noget i den stil.
Naturligvis skal du ikke være ydmyg, men det er altid klogt at vise andre at man virkeligt beder om hjælp, når man skal tackle et meget følelsesladet problem, så de både bliver overrumplede men også smigrede over at man beder om hjælpen til at løse et problem i fællesskab.
Og...så er det jo svært at sparke til en, der beder om hjælp.
Så lidt anvendt psykologi, og jeg vil tro, at du kan få fundet en løsning med svigermor.

Anmeld