og her tænker jeg på op til et år eller mere.
Hvor ofte blev jeres barn ammet omkring et års alderen, og hvordan trappede I ned for mængden af ammemåltider (hvis I gjorde det)? Var det noget jeres barn gjorde selv eller gjorde I noget aktivt for at vænne barnet fra?
Jeg ammer stadig Johanna på ti måneder, og regner med at fortsætte med det længe endnu/så længe hun har lyst. Mit udgangspunkt er at jeg ikke har lyst til at vænne hende fra, men bare lade det gå sin naturlige gang. Men hun er MEGET glad for brystet, især om natten, og som tiden går må jeg indrømme at mine fine principper og gode intentioner begynder at blive lidt flossede i kanten. Hun bliver ammet tre gange om dagen nu + flere gange om natten. Lige for tiden er hun småsyg og vil ikke rigtig have andet end brystet. Det er det samme hver gang hun får tænder. Jeg kan mærke at det kræver rigtig meget energi at holde gang i det her storproducent mejeri og samtidig gå på arbejde, og ikke sove ret meget, og for min egen skyld ville jeg virkelig ønske at vi kunne få antallet af ammemåltider ned på et par stykker om dagen og ingen om natten snart. Hun er jo stor nu og spiser fint af almindelig mad, men vil bare meget hellere have mors bryst (og gerne til bare at ligge og bide lidt i for hyggens skyld... AV, AV!).
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Kan jeg regne med at hun "af sig selv" bliver mindre og mindre interesseret i at spise så tit over de næste måneder, eller er jeg nødt til at gå hårdere til værks? Hvad gjorde du? Der er som sagt ikke snak om at stoppe med amningen, bare skære lidt ned, så malkekoen her kan få lidt mere energi til de andre forpligtelser hun har i livet
.
Anmeld