Hypnose - virker det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

matryoshka

Albertesmor skriver:

Ja det er det

Spændende! Fortæl gerne.. Hvor mange gange var du hos hypnotisøren og hvordan foregik det? 

Synes du, som Secrets siger, at det har relativt kort virkning? Siden dit citat er: "Det er ingen kunst at slanke sig, men at forblive slank"  Altså, at det måske er med til at bryde nogle dårlige vaner, men at man selv må have viljen til det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Frøken J.

MajaPiraya skriver:

Spændende! Fortæl gerne.. Hvor mange gange var du hos hypnotisøren og hvordan foregik det? 

Synes du, som Secrets siger, at det har relativt kort virkning? Siden dit citat er: "Det er ingen kunst at slanke sig, men at forblive slank"  Altså, at det måske er med til at bryde nogle dårlige vaner, men at man selv må have viljen til det? 

Der kan den korte virkning jo give sig til udtryk i, at det er en starthjælp, men at man ender med at få indkorporeret vanerne, så det lægger én naturligt. Således at hypnosen kan hjælpe i starten, men det i virkeligheden er en selv, der fortsætter de gode vaner

Anmeld

2. marts 2011

slettet_7530

MajaPiraya skriver:

Det er ikke mig, men min mand og min veninde

Min mand mistede lysten til søde sager og smed 20 kilo, han har ikek taget dem på igen.

Han har stadig ikke lysten til søde sager og det er 4 år siden nu.

Min veninde er i gang har smidt en del nu, men mangler stadig noget.

Selvfølgelig skal man have motivationen selv ellers lykkedes det ikke .

Jeg er gået en helt anden vej da mit prblem var anderledes

Anmeld

2. marts 2011

Ma'dikken

Jeg har prøvet hypnose i håb om at kunne blive fri for min angst for at køre bil.

Altså det var på ingen måde som jeg havde troet det ville være, jeg ved ikke hvad jeg havde forventet. Men havde troet man ville sove mere eller være væk på en måde. Men sådan var det slet ikke  altså var da meget afslappet men så var det hellere ikke vildere.

Nå men det korte af det lange er at det ikke virkede for mig. Okay på vores køretur oplevede jeg for første gang at kunne slappe så meget af i en bil at jeg ku sove, men kan stadig blive meget panisk over det  Så jeg synes det er spild af penge.

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Albertesmor skriver:

Det er ikke mig, men min mand og min veninde

Min mand mistede lysten til søde sager og smed 20 kilo, han har ikek taget dem på igen.

Han har stadig ikke lysten til søde sager og det er 4 år siden nu.

Min veninde er i gang har smidt en del nu, men mangler stadig noget.

Selvfølgelig skal man have motivationen selv ellers lykkedes det ikke .

Jeg er gået en helt anden vej da mit prblem var anderledes

Vildt! Det er ikke fordi jeg vil igang med et større vægttab, men hvem ikke lyst til at få en sundere livsstil uden en masse sukker. Eller hvad det så skulle være? 

Ved du om de var til flere sessioner?

Anmeld

2. marts 2011

SussieThyssen

MajaPiraya skriver:

Hej ladies!

Jeg er blevet lidt nysgerrig, har set en masse reklame sedler om hypnose, og kan ikke lade være med at tvivle på om det i virkeligheden virker. 

Hvad synes I om hypnose? Har I nogle erfaringer, eller kender I noget til det? 

Hypnose er jo noget underligt noget, og der er mange meninger om det i forskerkredse.

Der er dog flere forskningsresultater, der påviser, at brugen af hypnose kan have gavnlig virkning fx ved afvænding af forskellige former for afhængihed, fobi'er og traumatiserende oplevelser.

Det der sker ved hypnose er, at patienten bringes i en tilstand mellem søvn og virkelighed, hvor der kan tales ind til underbevidstheden og ad den vej lede tankerne ad mere fornuftige spor eller genkalde sig oplevelser, der er fortrængt.
Problemenet er bare, at en person, der er i hypnotisk tilstand, også er letpåvirkelig netop fordi, der tales ind til underbevidstheden. Det vil sige, at der let kan indpodes falske minder og opfattelser med mere, som så afspejler sig i den hypnotiseredes bevidsthed som et eksisterende faktum.

Men...dermed ikke sagt at hypnose ikke kan have en gavnlig effekt på visse personer, fx i forbindelse med rygestop eller en fobi som tandlægeskræk eller højdeskræk og andet.
HVIS man altså kan hypnotiseres.
For det er ikke alle der kan det.
For at kunne blive hypnotiseret skal personen være villig til at ville lade det ske. Man kan nemlig ikke hypnotisere en uvillig.

Jeg har prøvet hypnose en gang i mit liv og gjorde det mest fordi jeg ville prøve det i forbindelse med et rygestop.
Hypnotisøren ville imidlertid ikke have noget for det, for han sagde lige ud, at han faktisk kunne love mig, at det IKKE virkede, fordi jeg ikke var villig til at slippe helt, og det gjorde det heller ikke..hehe.
Min ulyst til at ryge, da jeg gik derfra var god nok, men allerede efter to døgn var virkningen dampet helt af, så det var jo fair nok, at han ikke tog noget for det.

Jeg har i den senere tid overvejet hypnose som smertedæmper i forbindelse med tandlægebehandlinger, da jeg er voldsomt allergisk og ikke kan tåle lokalbedøvelser uden jeg er syg í flere dage efter, men igen....det kræver, at man som sagt er villig til at give helt slip og lade en anden få adgang til ens underbevidsthed.
Men et interessant emne, det er det bestemt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. marts 2011

lauras*mor*

Jeg har rigtig god erfaring... Jeg har været hos en der hedder jean felix.. han har bl.a. kontor i Århus..

Jeg kom dertil pga aaf min angst for edderkopper.. Mens vi sidder og snakker og jeg fortæller om hvordan jeg har det, siger han så om jeg har været til psykolog med det også? for det løs næsten som en sygelig angst.. Jeg kunne ikke skrive ordet, sige det og ikke engang tegne en edderkop kunne jeg... Det var alt fra de bitte små røde nogle til stankelben og kæmpe husedderkopper.. Begge mine forældre har aldrig været bange for dem, og som lille synes jeg faktisk de små røde edderkopper var vildt sjove...

Jeg var der 2x2 gange (jeg bor i aalborg så han lavede en slags dobbel tid når det var).. det kostede 1000 pr gang.. Og der er ALLE pengene værd!!!

Som i kan se kan jeg skrive edderkopper, jeg kan sige det, kan læse det, kan tegne en... Har sågar i  sommers slået 6 mindre edderkopper ihjel.. 2 af dem med et stykke papir i hånden bare, og en anden med en pensel.. de andre trampede jeg på.. hehe..

Jeg går stadig i koma over store, og har stadig nogle volsomme drømme om dem, hvor jeg vælter rundt i sengen og bader i sved mens jeg skriger.. Kan heller ikke se på programmer om edderkopper, da de som regel er ret store..Slår min mand en ihjel skal han vaske hænder 2 gange før han rører mig, ogg han skal skylde 2 gange ud i toilettet også.. Men i forhold til før behandlingen så kan jeg meget mere nu.. Så helt sikker vil jeg mene at hypnose virker.. Og det smarte er jo at det virker for altid..
Jean felix bruger ikke trance tilstande.. men vågen hypnose.. man er vågen hele vejen igennem, men man hører ikke efter hvad han siger.. og det gør man virkelig ikke..
Når han var færdig havde jeg det som om jeg havde sovet en hel nat, var frisk og ekstra glad også.. :-) min mand spurgte mig om hvad han havde sagt, men kunne slet ikke huske det eller noget..

Prøv evt at gå ind på hans hjemmeside og kig lidt rundt.. Der er næsten ikke det han ikke operere indenfor.. www.jeanfelix.dk

Anmeld

2. marts 2011

slettet_7530

MajaPiraya skriver:

Vildt! Det er ikke fordi jeg vil igang med et større vægttab, men hvem ikke lyst til at få en sundere livsstil uden en masse sukker. Eller hvad det så skulle være? 

Ved du om de var til flere sessioner?

Min mand var afsted 1 gang, og så et halvt år efter igen til et vedligeholdelsesmøde.

Min veninde har været afsted 3 gange mener jeg.

Jeg kender en god en hvis du bor på sjælland i storkøbenhavn

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Ma'dikken skriver:

Jeg har prøvet hypnose i håb om at kunne blive fri for min angst for at køre bil.

Altså det var på ingen måde som jeg havde troet det ville være, jeg ved ikke hvad jeg havde forventet. Men havde troet man ville sove mere eller være væk på en måde. Men sådan var det slet ikke  altså var da meget afslappet men så var det hellere ikke vildere.

Nå men det korte af det lange er at det ikke virkede for mig. Okay på vores køretur oplevede jeg for første gang at kunne slappe så meget af i en bil at jeg ku sove, men kan stadig blive meget panisk over det  Så jeg synes det er spild af penge.

Tak for svar. Trist at det ikke har virket for dig. Ved du hvorfor du er bange for at køre bil? Troede du på at det ville virke før du blev hypnotiseret?

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Albertesmor skriver:

Min mand var afsted 1 gang, og så et halvt år efter igen til et vedligeholdelsesmøde.

Min veninde har været afsted 3 gange mener jeg.

Jeg kender en god en hvis du bor på sjælland i storkøbenhavn

Ok. Hm, tak for tilbuddet.. men jeg tror ikke jeg skal afsted, jeg er bare lidt nysgerrig. Synes at det er mega interessant, og specielt når det virker.  Men hvis det skulle være at jeg alligevel skal finde en god hypnotisør, så ved jeg hvem jeg skal spørge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.