Hypnose - virker det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.109 visninger
30 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

matryoshka

Hej ladies!

Jeg er blevet lidt nysgerrig, har set en masse reklame sedler om hypnose, og kan ikke lade være med at tvivle på om det i virkeligheden virker. 

Hvad synes I om hypnose? Har I nogle erfaringer, eller kender I noget til det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Frøken J.

MajaPiraya skriver:

Hej ladies!

Jeg er blevet lidt nysgerrig, har set en masse reklame sedler om hypnose, og kan ikke lade være med at tvivle på om det i virkeligheden virker. 

Hvad synes I om hypnose? Har I nogle erfaringer, eller kender I noget til det? 

I forbindelse med mit studie (psykologi) har jeg læst mange teorier der mere eller mindre modbeviser hypnose og viser, at der hvor det kan virke, er effekten relativt kortvarig. Og der kan tit komme falske minder frem under hypnose.. Men der skal nok være dem, som mener det virker

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Secrets skriver:

I forbindelse med mit studie (psykologi) har jeg læst mange teorier der mere eller mindre modbeviser hypnose og viser, at der hvor det kan virke, er effekten relativt kortvarig. Og der kan tit komme falske minder frem under hypnose.. Men der skal nok være dem, som mener det virker

Tak for svar. 

Ja, jeg synes også det virker vildt at de "går ind i det ubevidste" og hiver en masse ting frem. Man kan jo ikke vide om det passer, og så kan det jo gøre situationen værre. Tænker jeg. Men om det nu var så effektivt, som mange reklamerer med, burde det vel være mere brugt. 

Anmeld

2. marts 2011

Frøken J.

MajaPiraya skriver:

Tak for svar. 

Ja, jeg synes også det virker vildt at de "går ind i det ubevidste" og hiver en masse ting frem. Man kan jo ikke vide om det passer, og så kan det jo gøre situationen værre. Tænker jeg. Men om det nu var så effektivt, som mange reklamerer med, burde det vel være mere brugt. 

Altså der er desværre en tendens hos mange hypnotisører til at hentyde til begivenheder og forsøge at trække ting frem, som de TROR kan være der, selvom de faktisk ikke er der. Hvilket fx kan give udslag i falske incest-erindringer!

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Secrets skriver:

Altså der er desværre en tendens hos mange hypnotisører til at hentyde til begivenheder og forsøge at trække ting frem, som de TROR kan være der, selvom de faktisk ikke er der. Hvilket fx kan give udslag i falske incest-erindringer!

Ja, det er nemlig det jeg har hørt om, og derfor synes at man skal passe på. Men det kommer måske an på hvad det er man "behandles" for. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogle som har erfaring med det.

Anmeld

2. marts 2011

Frøken J.

MajaPiraya skriver:

Ja, det er nemlig det jeg har hørt om, og derfor synes at man skal passe på. Men det kommer måske an på hvad det er man "behandles" for. 

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogle som har erfaring med det.

Altså mange har jo fx succes med at bruge til rygestop, men som sagt er det bevist, at det er en relativt kortvarig virkning Men ja, jeg stopper nu, jeg har ingen personlige erfaringer Ville bare lige byde ind med hvad jeg har lært på studiet

Anmeld

2. marts 2011

slettet_7530

Jeg ved at det hjælper på vægttab

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Secrets skriver:

Altså mange har jo fx succes med at bruge til rygestop, men som sagt er det bevist, at det er en relativt kortvarig virkning Men ja, jeg stopper nu, jeg har ingen personlige erfaringer Ville bare lige byde ind med hvad jeg har lært på studiet

Jamen tak Jeg tror også det kræver at man selv vil. Det kan måske være, at hypnose kan bryde nogle dårlige vaner, men man må nok også have viljen til det. 

Anmeld

2. marts 2011

matryoshka

Albertesmor skriver:

Jeg ved at det hjælper på vægttab

Ja? Er det din egen erfaring?

Anmeld

2. marts 2011

slettet_7530

MajaPiraya skriver:

Ja? Er det din egen erfaring?

Ja det er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.