jeg skal lige rase ud på min søster!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

ekzunz

Rockertand skriver:

Hey Znuzke - fedt navn i øvrigt - er slet ikke vrissen, bare lige en korrektion, hvis der var noget, der var misforstået.

Jeg synes faktisk at dit navn er ret godt, men jeg synes det så komisk ud når det er skrevet "Rokkertand" og det var bare det jeg kommenterede på.....

Og nej - mit navn er nok det mest un-cool brugernavn man kan finde, men jeg gider ikke ændre det nu. Det er faktisk værst når man møder nogle IRL herfra og man skal præsentere sig som "Znuzke"....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Anitta Kristiansen

at arbejde som lærer er nu ikke altid det bedste. de er ikke altid så kloge som de giver sig ud for. og bare fordi de er uddannet lærer er de ikke uddannet bedre til at passe børn(synes hvertfald alle børn bliver svigtigt i skolen). så bare glem det hun siger. sig det er mit barn jeg kender det bedst, det har trodsalt levet i mig 9 måneder og ikke i dig. det er dejligt du gider at være en søster og hjælpe, men jeg vil hellere gøre det på min måde. jeg ved godt at mange andre prøver at gøre sig kloge på de punkter men det er dit barn og du bruger mest tid med barnet og kender det bedre.

det angående uddannelse er jo dit eget valg ikke hendes. hun burde ikke rage ned på dig, hun er jo dig store søster men tager jo selv uddannelse så hvor meget længere er hun enlig. du skal ikke køres ned på grund af hende, men lyt til dig selv og føle hvad du synes er bedst. 

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

JEG ER SÅ TRÆT AF AT HUN SKAL VÆRE SÅ PISSE MEGET "SE MIG HØR MIG JEG ER KLOG, JEG ER GOD, DU ER EN TABER, DU ER ANSAT I NETTO, DIN TABER, DU ER IKKE UNDER UDDANNELSE, DU BURDE BLIVE PÆDAGOG SÅ KAN VI BARE BLIVE SÅ SEJE BLA BLA BLA.. og hun er 31.!!!!!!! HVAD FANDEN ER HENDES FUCKING PROBLEM.!!!!!

Hvis dette ikke små-dufter af misundelse over søsterens uddannelse, når hun selv arbejder i Netto (udmærket arbejde i øvrigt), at trådstarter føler sig mindreværdig "som en taber" og at hun har et selvtillidsproblem i forhold til at sige fra overfor søsteren, så ved jeg da snart ikke - jeg tror nærmere, at det er et problem, at TS ikke vil erkende, at der er nogle følelser i klemme, som hun ikke er herre over, men som i øvrigt nok er helt naturlige at have.

- og det kan godt være at nogle er irriterede over, at andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad andre kan tillade sig at blande sig i - men så må man lige finde modet til at gøre noget ved situationen i stedet for at gå og være indebrændt over det.....jeg tror såmænd bare, at irritationen over søsterens indblanden i håndteringen af barnet er et symptom på noget dybereliggende og ikke så meget lige denne situation, det er bare det, jeg beder hende tænke over. 

det er ikke fordi at jeg er ked af at jeg arbejder i netto.. det er bare fordi at hun har SÅ mange fordomme og har altid set ned på mit arbejde fordi at hun mener at man er en social taber når man arbejder i supermarkede og endda når man er social og sundhedshjælper.! hun er typen der vil have at hendes børn bliver læge og sådan noget.. højstående uddannelse, da der er mest prestige i den slags, hvor jeg SAGTENS kan slå mig til tåls med at arbejde med det jeg gør. selvom jeg nu gerne vil finde mig en uddannelse så jeg kan arbejde med noget der interessere mig.

jeg mener bare at min søster er så selvfed med hendes "jeg er dit og jeg er dat" det er belastende at sidde og høre på en person jeg holder så meget af, tale ned til mig somom jeg var et barn og ikke vidste en skid.. det har ABSOLUT ikke en skid med misundelse at gøre.. 

og at hun direkte siger at man er en taber (dog er det pakket lidt ind i noget gennemsigtigt papir da hun ikke er så god til at skjule hendes meninger og holdninger og ligegyldighed for at hun evt sårer de mennesker omkrng sig ved at skulle stille sig så meget frem i lyset som hun gør... 

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

isabellamor skriver:

Jeg sidder og får helt ondt af hende, når jeg læser om det - det er virkelig synd, at hun har det sådan, og det er endnu mere synd for hendes børn, de kommer til at lide under hendes ambitioner.

Du skal stadig være tro mod dig selv og dine børn og forsøge at finde modet til at sige fra overfor hende, og så skal du hvile nok i dig selv og stole på, at din måde at leve dit liv på og dine valg er gode nok - for det er de.

- igen...du bliver ikke et lykkeligt menneske af at være materialistisk, det har jeg lært på den hårde måde.

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Rockertand skriver:

Jeg sidder og får helt ondt af hende, når jeg læser om det - det er virkelig synd, at hun har det sådan, og det er endnu mere synd for hendes børn, de kommer til at lide under hendes ambitioner.

Du skal stadig være tro mod dig selv og dine børn og forsøge at finde modet til at sige fra overfor hende, og så skal du hvile nok i dig selv og stole på, at din måde at leve dit liv på og dine valg er gode nok - for det er de.

- igen...du bliver ikke et lykkeligt menneske af at være materialistisk, det har jeg lært på den hårde måde.

det er heller ikke mig der er matrialistisk.. det er min søster...  

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

isabellamor skriver:

det er heller ikke mig der er matrialistisk.. det er min søster...  

Jeg mente heller ikke dig - det var generelt set.

Anmeld

2. marts 2011

N&J

isabellamor skriver:

hmm.. 1½ år.! tror jeg.

Hehe, det passer meget godt, vent et års tid, så kommer hun nok ind i "jeg ved pludselig ikke en pind" fasen.. hehe, jeg var ifølge mine søskende meget ulidelig da jeg gik på pæd (de første 2 år), men så kom den overstående fase, og hvor jeg nu er igang med læreruddannelsen har jeg ikke den samme - jeg er bare super klog til altid, dog er jeg stolt over min pæd. uddannelse og ved at jeg sandsynligvis har en større pædagogiske viden end mine medstuderende, men så er der andre ting de er knalddygtige til, som jeg ikke er... og må indrømme at jeg var den mest pædagogiske korrekte mor - indtil jeg fik et barn..  så faldt alle de lyserøde pædagogiske tabker ligesom til jorden, mon din søster ikke får den samme aha opvågning når hendes datter for alvor kommer igang med skolen (vi bliver jo tros alt ikke uddannet til alt, og tænk hvis (nu ved jeg ikke om hun læser dansk., mat eller naturvidenskabelige fag) hendes datter får flair for alt andet end hendes fag.. hihi.. 

Mine søskene sagde til mig igen og igen at jeg var for pædagogisk belærende og jeg bare skulle holde mund inden jeg sagde noget pædagogisk, så det har jeg næsten lært at gøre.. 

Anmeld

2. marts 2011

N&J

isabellamor skriver:

det er ikke fordi at jeg er ked af at jeg arbejder i netto.. det er bare fordi at hun har SÅ mange fordomme og har altid set ned på mit arbejde fordi at hun mener at man er en social taber når man arbejder i supermarkede og endda når man er social og sundhedshjælper.! hun er typen der vil have at hendes børn bliver læge og sådan noget.. højstående uddannelse, da der er mest prestige i den slags, hvor jeg SAGTENS kan slå mig til tåls med at arbejde med det jeg gør. selvom jeg nu gerne vil finde mig en uddannelse så jeg kan arbejde med noget der interessere mig.

jeg mener bare at min søster er så selvfed med hendes "jeg er dit og jeg er dat" det er belastende at sidde og høre på en person jeg holder så meget af, tale ned til mig somom jeg var et barn og ikke vidste en skid.. det har ABSOLUT ikke en skid med misundelse at gøre.. 

og at hun direkte siger at man er en taber (dog er det pakket lidt ind i noget gennemsigtigt papir da hun ikke er så god til at skjule hendes meninger og holdninger og ligegyldighed for at hun evt sårer de mennesker omkrng sig ved at skulle stille sig så meget frem i lyset som hun gør... 

Må lige tilføje at jeg faktisk finder det vigtigere at du finder ud af hvilket liv (dermed også hvilket arbejde) der gør dig lykkelig, så kan du altid tage en uddannelse hvis det er det der skal til for at du får dit drømmeliv.. 

Anmeld

2. marts 2011

N&J

Rockertand skriver:

JEG ER SÅ TRÆT AF AT HUN SKAL VÆRE SÅ PISSE MEGET "SE MIG HØR MIG JEG ER KLOG, JEG ER GOD, DU ER EN TABER, DU ER ANSAT I NETTO, DIN TABER, DU ER IKKE UNDER UDDANNELSE, DU BURDE BLIVE PÆDAGOG SÅ KAN VI BARE BLIVE SÅ SEJE BLA BLA BLA.. og hun er 31.!!!!!!! HVAD FANDEN ER HENDES FUCKING PROBLEM.!!!!!

Hvis dette ikke små-dufter af misundelse over søsterens uddannelse, når hun selv arbejder i Netto (udmærket arbejde i øvrigt), at trådstarter føler sig mindreværdig "som en taber" og at hun har et selvtillidsproblem i forhold til at sige fra overfor søsteren, så ved jeg da snart ikke - jeg tror nærmere, at det er et problem, at TS ikke vil erkende, at der er nogle følelser i klemme, som hun ikke er herre over, men som i øvrigt nok er helt naturlige at have.

- og det kan godt være at nogle er irriterede over, at andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad andre kan tillade sig at blande sig i - men så må man lige finde modet til at gøre noget ved situationen i stedet for at gå og være indebrændt over det.....jeg tror såmænd bare, at irritationen over søsterens indblanden i håndteringen af barnet er et symptom på noget dybereliggende og ikke så meget lige denne situation, det er bare det, jeg beder hende tænke over. 

Du tror ikke mere det handler om anerkedelse fra de mennesker som skal elske os ubetinget (og det burde vores familie vel gøre) og ikke se ned på hvad der gør os lykkelige og glade..

folk der er igang med en uddannelse (har ofte i min erfaring) et lidt nedladende syn på de uden, sådan er vores samfund nu engang indrettet, sossu ligger under pæd., pæd ligger under lærerne på den famøse rangstige osv.. vi kan ignorere det, men det betyder jo ikke at det ikke er sådan samfundsoptikken er. Vi har stadig et rangsamfund med en overklasse, nedre- og øvre middelklasse, og underklassen - de fattige, det er ikke en tydlig fordeling, men der er jo lavet studier der viser at livsstilssygdomme forekommer hyppigere jo "lavere" uddannelsesniveauet er.. så vi hører jo om det, og lager det sammen med alt det andet nyttige og knap så nyttige information vi får i nutidens samfund.. og så danner vi et samfundssyn baseret på alt den information, så handler det ikke mere om det generelle samfundsyn på kassedamen i netto - og den tydelige stereotyp der ligger i den klassefisering?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.