jeg skal lige rase ud på min søster!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

tazz

ja.. åh hvor er det sgu svært...! 

Det er skide svært. Det tog mig 35 år at tage mig sammen. Det resulterede i, at hun tog en pakke (vi spillede pakkespil) og slog mig med den. SÅ bad min mor hende om at smutte, og jeg har ikke talt med hende siden. Det er 4 måneder siden ca.

Mine forældre er hun også stadig sur på, men de er stadig gode nok til at passe børn - sådan ca. 2 gange om ugen

Så det kunne være, at du skulle vente med, at sige noget til hende, til en dag hvor hun IKKE har sine tunge bøger med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Lisette 84

Lige en kommentar til det Rokkertand skrev....

Rokkertand--- Jeg kan simpelthen ikke helt forstå hvordan du kan tolke så meget ud af det der bliver skrevet.... Du skriver at hun TYDELIGVIS er misundelig, og føler sig mindreværdig og at hun har et selvtillidsproblem.....

NEJ det tror jeg slet ikke det handler om...... Nogle af os er faktisk bare pisse irriterede over at nogle andre mennesker ikke kan finde ud af hvad de kan tillade sig at blande sig i og ikke kan tillade sig at blande sig i...... Og ikke mindst hvordan de gør det....

Du har ret i meget af det du skriver........ Men jeg synes altså at du overtolker når du skriver at hun skulle tage og udleve nogle drømme selv........ Hvad pokker har det at gøre med at hendes søster ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt......??

Ja jeg måtte bare lige.......

Anmeld

2. marts 2011

ekzunz

Lisette 84 skriver:

Rokkertand--- Jeg kan simpelthen ikke helt forstå hvordan du kan tolke så meget ud af det der bliver skrevet.... Du skriver at hun TYDELIGVIS er misundelig, og føler sig mindreværdig og at hun har et selvtillidsproblem.....

NEJ det tror jeg slet ikke det handler om...... Nogle af os er faktisk bare pisse irriterede over at nogle andre mennesker ikke kan finde ud af hvad de kan tillade sig at blande sig i og ikke kan tillade sig at blande sig i...... Og ikke mindst hvordan de gør det....

Du har ret i meget af det du skriver........ Men jeg synes altså at du overtolker når du skriver at hun skulle tage og udleve nogle drømme selv........ Hvad pokker har det at gøre med at hendes søster ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt......??

Ha ha - fint navn du fik givet hende

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Rockertand skriver:

SÅ er det vist tid til en hovedrengøring.....du kunne gøre dig selv en tjeneste at få gjort op med de ting i dit liv (du kan nemlig kun styre dit eget), som du er utilfreds med.

Selvfølgelig er der et irritationsmoment overfor din søster, når hun er så kloge-Åge, men hun er da stolt over det, hun kan og vil gerne viderebringe det - og det er fordi hun nu KAN noget, det vil sige, at hun også har følt sig lille og bagefter og måske lidt taber-agtig, nu "stråler" hun......og du skulle måske følge hendes eksempel? Du er tydeligvis lidt små-misundelig på hendes uddannelse, og det får dig til at føle dig endnu mindre over, at du "kun" arbejder i Netto - måske du skulle søge ind på en uddannelse og få opfyldt nogle drømme?

Derudover skal du finde selvtillid nok til at sige fra overfor andre, der mener, at de ved, hvad der er bedst for dine børn - det kan ikke nytte noget, at du bare lader stå til - det er også et selvtillidsproblem.

I øvrigt bliver man ikke lykkeligere af at have mange materielle goder - så hvis hun køber det ene og det andet og udadtil finder glæde i det, så tænk på, at hun sandsynligt får kold røv, når hun har tisset i bukserne og finder ud af, at pengetræerne ikke vokser ind i himlen.

Vær glad og tilfreds med dit liv - eller lav det om, det er kun dig, der kan gøre noget ved det! 

jeg er nu rimelig tilfreds med mit liv... og er absolut ikke spor misundelig på hendes udd. jeg har ikke selv fundet den hylde jeg hører til på endnu.. og jeg har ikke i sinde at tage en udd bare for at tage en udd ligesom min søster gør... men du har ret i at jeg burde sige fra over for hende noget mere.. det er noget jeg skal øve mig i..  

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Lisette 84 skriver:

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

tazz skriver:

Det er skide svært. Det tog mig 35 år at tage mig sammen. Det resulterede i, at hun tog en pakke (vi spillede pakkespil) og slog mig med den. SÅ bad min mor hende om at smutte, og jeg har ikke talt med hende siden. Det er 4 måneder siden ca.

Mine forældre er hun også stadig sur på, men de er stadig gode nok til at passe børn - sådan ca. 2 gange om ugen

Så det kunne være, at du skulle vente med, at sige noget til hende, til en dag hvor hun IKKE har sine tunge bøger med

haha ja de må gøre nas at blive slået med ^_^

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

JEG ER SÅ TRÆT AF AT HUN SKAL VÆRE SÅ PISSE MEGET "SE MIG HØR MIG JEG ER KLOG, JEG ER GOD, DU ER EN TABER, DU ER ANSAT I NETTO, DIN TABER, DU ER IKKE UNDER UDDANNELSE, DU BURDE BLIVE PÆDAGOG SÅ KAN VI BARE BLIVE SÅ SEJE BLA BLA BLA.. og hun er 31.!!!!!!! HVAD FANDEN ER HENDES FUCKING PROBLEM.!!!!!

Hvis dette ikke små-dufter af misundelse over søsterens uddannelse, når hun selv arbejder i Netto (udmærket arbejde i øvrigt), at trådstarter føler sig mindreværdig "som en taber" og at hun har et selvtillidsproblem i forhold til at sige fra overfor søsteren, så ved jeg da snart ikke - jeg tror nærmere, at det er et problem, at TS ikke vil erkende, at der er nogle følelser i klemme, som hun ikke er herre over, men som i øvrigt nok er helt naturlige at have.

- og det kan godt være at nogle er irriterede over, at andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad andre kan tillade sig at blande sig i - men så må man lige finde modet til at gøre noget ved situationen i stedet for at gå og være indebrændt over det.....jeg tror såmænd bare, at irritationen over søsterens indblanden i håndteringen af barnet er et symptom på noget dybereliggende og ikke så meget lige denne situation, det er bare det, jeg beder hende tænke over. 

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

Ha ha - fint navn du fik givet hende

Mit navn?....øhm, det skal opfattes som en anden udgave af "rokketand", så håber at du er lidt mere "med" en anden gang.

Anmeld

2. marts 2011

ekzunz

Rockertand skriver:

Mit navn?....øhm, det skal opfattes som en anden udgave af "rokketand", så håber at du er lidt mere "med" en anden gang.

Nå nå - man bliver hurtigt vrissen. Men jeg skal nok forsøge at holde mig lidt mere opdateret med hvad dit navn betyder.... 

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

Znuzke skriver:

Nå nå - man bliver hurtigt vrissen. Men jeg skal nok forsøge at holde mig lidt mere opdateret med hvad dit navn betyder.... 

Hey Znuzke - fedt navn i øvrigt - er slet ikke vrissen, bare lige en korrektion, hvis der var noget, der var misforstået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.