jeg skal lige rase ud på min søster!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Lisette 84

Hahahahahaha...  Jeg kender det bare så meget.... Min lillesøster er også ved at læse til lærer....... Hun er meget indebrændt, hun har aldrig haft en kæreste og hun har ingen børn... Hun er så belærende hver eneste gang vi ses og hun gør som din søster også gjorde med stofbleen.... Blander sig og gør ting anderledes uden at ha fået lov....... Det er bare så utroligt frustrerende især også fordi jeg jo selvfølgelig ønsker at hun skal have et forhold til mine børn... hun er trods alt deres moster, og en af de eneste i familien som gider drengene....

Jeg har måttet sætte en grænse........... Det blev simpelthen for meget af det gode............... Det er altså mine børn, og hvis hun ikke engang synes hun kan holde til at passe dem en enkelt dag, så tror jeg næppe at hun er den rigtige til at vedlede og rådgive uden overhovedet at være blevet spurgt  

Nå nu kom jeg selv lige til at rase ud.... Det var egentlig ikke min mening.... Men jeg ville bare sige at du bestemt ikke er den eneste med dette irriterende søster-problem..

Håber du finder en måde at sætte en grænse...... For ellers vil din frustration bare vokse.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Men det er jo dig der har problemet...så du skal finde ud af at tackle det...jeg havde sagt at hun ikke skulle blande sig...enkelt og lige til...

ja... det er sandt.. havde bare brug for at komme af med det..

jeg har bare ikke nosser til at sige den slags..! jeg er totalt kylling når det kommer til mine søstre.. (især de to største) 

Anmeld

2. marts 2011

Aves.

isabellamor skriver:

ja... det er sandt.. havde bare brug for at komme af med det..

jeg har bare ikke nosser til at sige den slags..! jeg er totalt kylling når det kommer til mine søstre.. (især de to største) 

Og det er derfor de gør det...mine ville aldrig blande sig...det er i min optik så meget mangel på respekt for dig...du skal løsrive dig fra lillesøsterrollen og sige fra...nu.. det er god læring, og det skal læres, før eller senere..

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Og det er derfor de gør det...mine ville aldrig blande sig...det er i min optik så meget mangel på respekt for dig...du skal løsrive dig fra lillesøsterrollen og sige fra...nu.. det er god læring, og det skal læres, før eller senere..

ja.. åh hvor er det sgu svært...! 

Anmeld

2. marts 2011

Aves.

isabellamor skriver:

ja.. åh hvor er det sgu svært...! 

Kan jeg godt forstå...og jeg sidder her som ældste søster og tænker at jeg ALDRIG skal være bedrevidende overfor mine søstre..

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Lisette 84 skriver:

Hahahahahaha...  Jeg kender det bare så meget.... Min lillesøster er også ved at læse til lærer....... Hun er meget indebrændt, hun har aldrig haft en kæreste og hun har ingen børn... Hun er så belærende hver eneste gang vi ses og hun gør som din søster også gjorde med stofbleen.... Blander sig og gør ting anderledes uden at ha fået lov....... Det er bare så utroligt frustrerende især også fordi jeg jo selvfølgelig ønsker at hun skal have et forhold til mine børn... hun er trods alt deres moster, og en af de eneste i familien som gider drengene....

Jeg har måttet sætte en grænse........... Det blev simpelthen for meget af det gode............... Det er altså mine børn, og hvis hun ikke engang synes hun kan holde til at passe dem en enkelt dag, så tror jeg næppe at hun er den rigtige til at vedlede og rådgive uden overhovedet at være blevet spurgt  

Nå nu kom jeg selv lige til at rase ud.... Det var egentlig ikke min mening.... Men jeg ville bare sige at du bestemt ikke er den eneste med dette irriterende søster-problem..

Håber du finder en måde at sætte en grænse...... For ellers vil din frustration bare vokse.....

det er helt i orden at du også lige fik raset lidt. det er der sgu behov for... 

Vi må sætte os i respekt...  

for det SKAL være gensidig respekt og det er pisse irriterende.. ja det er så. 

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Kan jeg godt forstå...og jeg sidder her som ældste søster og tænker at jeg ALDRIG skal være bedrevidende overfor mine søstre..

ja. eller man må jo gerne sige noget engangimellem bare for at være den irriterende storesøster. men så igen vide hvor grænsen går..  

Anmeld

2. marts 2011

Aves.

isabellamor skriver:

ja. eller man må jo gerne sige noget engangimellem bare for at være den irriterende storesøster. men så igen vide hvor grænsen går..  

Ja,...og den er jo svær for man vil så gerne støtte og hjælpe ens små søstre...man føler jo et ansvar..

Anmeld

2. marts 2011

dorthemus

Hold da op!!! Måske du sku sige fra overfor hende selv, det lyder som om du trænger til det

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

SÅ er det vist tid til en hovedrengøring.....du kunne gøre dig selv en tjeneste at få gjort op med de ting i dit liv (du kan nemlig kun styre dit eget), som du er utilfreds med.

Selvfølgelig er der et irritationsmoment overfor din søster, når hun er så kloge-Åge, men hun er da stolt over det, hun kan og vil gerne viderebringe det - og det er fordi hun nu KAN noget, det vil sige, at hun også har følt sig lille og bagefter og måske lidt taber-agtig, nu "stråler" hun......og du skulle måske følge hendes eksempel? Du er tydeligvis lidt små-misundelig på hendes uddannelse, og det får dig til at føle dig endnu mindre over, at du "kun" arbejder i Netto - måske du skulle søge ind på en uddannelse og få opfyldt nogle drømme?

Derudover skal du finde selvtillid nok til at sige fra overfor andre, der mener, at de ved, hvad der er bedst for dine børn - det kan ikke nytte noget, at du bare lader stå til - det er også et selvtillidsproblem.

I øvrigt bliver man ikke lykkeligere af at have mange materielle goder - så hvis hun køber det ene og det andet og udadtil finder glæde i det, så tænk på, at hun sandsynligt får kold røv, når hun har tisset i bukserne og finder ud af, at pengetræerne ikke vokser ind i himlen.

Vær glad og tilfreds med dit liv - eller lav det om, det er kun dig, der kan gøre noget ved det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.