Overvejer at forlade ham

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Pige2009

idamaria83 skriver:

Jeg tænkte præcis det samme - evt. en efterfødselsreaktion?

Ja, det er bare så tabubelagt et emne - især blandt mænd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Ranarupta

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, overvejer jeg at forlade min kæreste. jeg har brug for lidt råd, så har i nogle tager jeg gerne imod..

Vi har været sammen 4 år, forlovet 1 år. Vi har barn på 7 måneder sammen. Vi bor i hus (det er hans). Jeg går jo på barsel og han er arb. løs.

Men jeg kan næsten ikke holde det her ud mere. Han engagerer sig slet ikke nok i vores barn. Gider ikke sundhedsplejerskebesøg, gider ikke mødes med mødregruppen (vi har snakket om at mødes med mændene og det er KUN ham som ikke gider)

Vi bor i hans hjemby og jeg kender ingen her. Jeg vil så gerne have nogle vennepar at mødes med, men han er nærmest ligeglad. han har sine venner her jo....

Al opdragelse af vores barn føler jeg ryger i vasken. Vi havde aftalt inden barnet kom til verden hvordan det skulle være. Vi skulle spise sammen, ikke se tv mens, ikke skændes foran barnet, ikke give barnet slik før det fylder 1½-2 år m.m.

Men det er kun mig som passer hende og passer hjemmet. Jeg sørger for ALT husligt, og jeg giver barnet mad, skifter barnet (hvis han endelig skifter, så kalder han på mig hvis der er lavet stort) jeg har hende hver eneste nat, jeg leger med hende om dagen (der kan han tage hende måske 15 min om dagen og der skal jeg nærmest tvinge ham)

Jeg kan ikke få lov at gå i bad, og hvis jeg gør, siger han altid: Hvor lang tid skal du bruge??

Jeg går tur med barnevognen hver dag, 2 gange om dagen, han har gået 1 gang alene på 7 mdr......

Når vi kører bil, kører han som var han alene, uansvarligt... Så derfor kører vi ikke ture mere.

Jo og så sover han hele dagen og gider ikke søge job. Nu i dag sov han hele natten til 7 hvor vi stod op. han sov mens sundhedsplejersken og mødregruppen var her 10-1330 og nu gik han i seng kl 1930.

og hver gang han bliver sur, kalder han mig kælling, luder, smatso osv osv.

Jeg er SÅ træt af det, MEN jeg elsker ham og savner nok den han var engang.... PIV!

Helt ærligt!!!! Har nok lige brug for at komme af med det. Den eneste jeg kan snakke med er min mor, og jeg synes ikke hun har brug for, at høre dette. Har ingen veninder her, og dem jeg har bor 50-60 km væk.

Hvis jeg forlader ham, hvad har jeg så af muligheder.? Jeg har ikke råd til ret meget, da jeg kun får barselsdagpenge..

Se på det sådan hér:

Du kan vælge mellem:

at være alene med din datter

eller

at være alene med din datter

For lige nu, der er du rent faktisk enlig mor... Din "kæreste" bidrager ikke med noget som helst. Jo, og dog: han bidrager med negativitet og gør dig ked af det. Det gør man altså ikke mod folk, man elsker.

Jeg har altid haft den holdning, at jeg hellere vil være lykkelig og alene end ulykkelig sammen med en anden.

Jeg ville flytte - måske til en by, hvor du kender nogle. Og når man er enlig forsøger kan man vist få nogle tilskud. (Mon ikke, at der er nogle herinde, der kan hjælpe med info om det?)

Kram!!!

Anmeld

3. marts 2011

Bellinda89

Jeg havde ikke tvivlet.. Jeg var den der var smuttet..

Anmeld

3. marts 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, overvejer jeg at forlade min kæreste. jeg har brug for lidt råd, så har i nogle tager jeg gerne imod..

Vi har været sammen 4 år, forlovet 1 år. Vi har barn på 7 måneder sammen. Vi bor i hus (det er hans). Jeg går jo på barsel og han er arb. løs.

Men jeg kan næsten ikke holde det her ud mere. Han engagerer sig slet ikke nok i vores barn. Gider ikke sundhedsplejerskebesøg, gider ikke mødes med mødregruppen (vi har snakket om at mødes med mændene og det er KUN ham som ikke gider)

Vi bor i hans hjemby og jeg kender ingen her. Jeg vil så gerne have nogle vennepar at mødes med, men han er nærmest ligeglad. han har sine venner her jo....

Al opdragelse af vores barn føler jeg ryger i vasken. Vi havde aftalt inden barnet kom til verden hvordan det skulle være. Vi skulle spise sammen, ikke se tv mens, ikke skændes foran barnet, ikke give barnet slik før det fylder 1½-2 år m.m.

Men det er kun mig som passer hende og passer hjemmet. Jeg sørger for ALT husligt, og jeg giver barnet mad, skifter barnet (hvis han endelig skifter, så kalder han på mig hvis der er lavet stort) jeg har hende hver eneste nat, jeg leger med hende om dagen (der kan han tage hende måske 15 min om dagen og der skal jeg nærmest tvinge ham)

Jeg kan ikke få lov at gå i bad, og hvis jeg gør, siger han altid: Hvor lang tid skal du bruge??

Jeg går tur med barnevognen hver dag, 2 gange om dagen, han har gået 1 gang alene på 7 mdr......

Når vi kører bil, kører han som var han alene, uansvarligt... Så derfor kører vi ikke ture mere.

Jo og så sover han hele dagen og gider ikke søge job. Nu i dag sov han hele natten til 7 hvor vi stod op. han sov mens sundhedsplejersken og mødregruppen var her 10-1330 og nu gik han i seng kl 1930.

Jeg er SÅ træt af det, MEN jeg elsker ham og savner nok den han var engang.... PIV!

Helt ærligt!!!! Har nok lige brug for at komme af med det. Den eneste jeg kan snakke med er min mor, og jeg synes ikke hun har brug for, at høre dette. Har ingen veninder her, og dem jeg har bor 50-60 km væk.

Hvis jeg forlader ham, hvad har jeg så af muligheder.? Jeg har ikke råd til ret meget, da jeg kun får barselsdagpenge..

Nu kender jeg hverken dig eller din kæreste, men når jeg læser det du skriver synes jeg at det kan lyde som en depression.

Hvis har intet arbejde har og i har fået barn - så kan det virkelig godt give nogle psykiske problemer ( for nogen) og mænd kan faktisk også få fødselsdepressioner.

Jeg tænker bare, at der måske er sket meget i hans / jeres liv på kort tid. Ved ikke hvor længe han har gået arbejdsløs, men for mange er et job jo en meget vigtig del af identiteten. Egentlig slog det mig da du skrev, hvor meget han sover. Det virker ikke som at han så bare er "uengageret", men at han reelt har brug for søvn og ikke kan overskue hverdagen.

Synes du skal snakke med ham om, hvordan han har det - helt indeni. Om han har bemærket at hans humør er faldet, hans manglende interesse i dig og barnet osv. Det ville jeg gøre, hvis det var mit forhold og min mand.

/Fenja

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Baagøe skriver:

Jeg tænker at der måske er noget galt med din kæreste - måske har han en despression eller lign... Har du overvejet den mulighed? At der måske er en årsag til den måde hvorpå han agerer....

Det var også min første tanke!

Anmeld

4. marts 2011

signe.

nu har jeg ikke læst alle indlæggende.. men.. det lader til han sover en del.. meget træt.. orker intet.. meget tvær.. altsammen noget han er blevet efter han er blevet far.. ikke for at sige hans opførsel er okay, men kan han have en depression? måske en fødselsdepression? kan mænd også sagtens få... man skulle måske overveje at sende ham til lægen inden man smider ham på porten som de fleste herinde har foreslået...

Anmeld

4. marts 2011

2721

Baagøe skriver:

Jeg tænker at der måske er noget galt med din kæreste - måske har han en despression eller lign... Har du overvejet den mulighed? At der måske er en årsag til den måde hvorpå han agerer....

Enig!
Det lyder ikke til han har det super godt.

Anmeld

4. marts 2011

PernilleB

Anonym skriver:

Puha, for en smøre..!! Kan gidt forstå alt det du føler... Han lyder sim minx, bare minus baby... jeg ville ikk kunne holde det ½ af det ud... men det ikk rigtig som om der er noget arbelde med der mere... der er masser a muligheder, man kender den bare ikk før end at man står i situationen.. jeg ville gå fra ham... jeg har lige været alene i en hel uge med min datter på 9 mdr, fordi min kæreste var på kursus... og jeg må indrømme det var lettere.... jeg skulle ikk tage hensyn til ham... han arbejder om natten, og sove om dagen, så ikk larme overhovedet... men gud hvir var det bare nemt... nu gpr min datter så i vuggestue, og så har jeg tid til bad og træning og selv forkælelse... det er ikk så slemt som man tror og slet ikk når man har et turbolent forhold...

men håber i finder ud a det, men var min kæreste ligeglad med vores bare, så var jeg smuttet..!!

herfra...

Anmeld

4. marts 2011

HopinWishin

Hvor længe har han gået arbejdsløs? .... (har ikke læst hele tråden..)

Min kæreste blev afskediget... og i den periode der gik indtil han fik et job igen (det varede i 2-3 mdr) Der var han overhovedet ikke sig selv... Hvis vi endelig fik en dyb snak, så sagde han at han ikke følte sig mand nok, nu kunne han ikke forsørge os.. (Gammeldags tankegang ) ... og.. hvad ville jeg med en arbejdsløs, ældre mand!! .....

Har I snakket om hans arbejdsssituation? Hvordan han har med det? ..

Selvfølgelig elsker du ham, I har jo valgt at blive forlovet og få et barn sammen Jeg håber du finder ham du blev forelsket i, igen

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

han har gået arb. løs i 1 år ca...

Jeg er ret sikker på, at det er en fødselsdep. han har fået, men han vil ikke til lægen.. han lovede at ringe til lægen i går, men pludselig var han ikke træt ???? Og så var det ikke nødvendigt at tage til lægen.

bliver bare sindssyg af det her.. hvis han ikke ringer til lægen mandag så går jeg på kommunen og får dem til at hjælpe med bolig m.m. for det her gider jeg ikke mere. Synes han har fået mange chancer nu nog det med lægen var prikken over i et

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.