Jeg har gjort lidt de samme overvejelser. Vi bruger heller ikke SFO, men fordi SFO bruger klasselokalet, gangen osv. så vil min dreng jo 'være' i SFO med mindre han møder i det sekund det ringer ind, og jeg står uden for døren og venter på at det ringer ud om eftermiddagen.
Jeg synes det er lidt vildt at vi betaler fuld pris for at bruge SFO 15 min om morgen og 5 min om eftermiddagen. Da jeg gik i skole, og der ikke var noget der hed SFO, der kunne man jo sagtens møde ½ time før det ringede ind. Så var man bare i klassen eller på legepladsen. Men nu hvor der er voksne til at overvåge børnene, så er det pludselig blevet til nasseri, hvis man ikke betaler, og bare er der 'lidt før det ringe'.
Jeg synes det er alt for ufleksibelt at vi skal møde lige på klokkeslet om morgen, eller alternativt skulle sige til vores dreng at han ikke må være i klassen, på gange eller på legepladsen og lege med de andre børn, for de andre børn er i SFO og har betalt for det, og det har vi ikke. Så derfor er vi endt op med at have pladsen, og så er der ikke nogen der kan have ondt i røven over at vores dreng kommer i skole 10min eller 15 min før det ringer ind til første time, eller at jeg henter vores dreng 5-10 min efter der har ringet ud fra sidste time.
Anmeld