Er det ok at have en SFO plads, uden at bruge den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

SiLiMiMa

jeg har lige meldt simon og line ud. de gad heller ikke mere.... og da vi betaler selv, sparer vi 1800 kr pr md og det er da en slags penge!!

de kan få legekammerater med hjem og de må også komme på besøg i fritteren engang imellem hvis de har lyst til det.

knus heise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Aves.

Rose <3 skriver:

Åh jamen så er udmeldings "problemet" jo løst. Desværre som jeg kan læse, til den dårlige side.

Ja... havde slet ikke tænkt den del ind, for det har jo altid været sådan at de bare blev hentet her ved mig..omvendt så ville det jo være sådan hvis jeg meldte ham ud, men det ville give så mange skift hvis jeg hentede og far hentede osv...åhh...til helvede med samværsaftaler og forældres behov..

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Heise skriver:

jeg har lige meldt simon og line ud. de gad heller ikke mere.... og da vi betaler selv, sparer vi 1800 kr pr md og det er da en slags penge!!

de kan få legekammerater med hjem og de må også komme på besøg i fritteren engang imellem hvis de har lyst til det.

knus heise

Præcis...de lider ingen nød af det, slet ikke...tværtimod.. det er jo bare kæmpe pasning...og hvis man er et barn der ikke er til fuld fart og drøne rundt hele tiden, så tror jeg det er en voldsom verden..udover det, så er de jo ude i mange timer i skolen.

Kan godt forstå I valgte det...her koster en sfo plads 1800kr...det er sgu vildt...og 1500 for bh..

Anmeld

1. marts 2011

SiLiMiMa

Eva. skriver:

Præcis...de lider ingen nød af det, slet ikke...tværtimod.. det er jo bare kæmpe pasning...og hvis man er et barn der ikke er til fuld fart og drøne rundt hele tiden, så tror jeg det er en voldsom verden..udover det, så er de jo ude i mange timer i skolen.

Kan godt forstå I valgte det...her koster en sfo plads 1800kr...det er sgu vildt...og 1500 for bh..

ja vi får jo søskenderabat, så det er 1800 i alt

nu er vores sfo ikke vildt stor - ENDNU! den skal nemlig lægges sammen med den anden sfo (hvor de også skal gå i skole, hvis vores lille skole lukker ), og så blir der mange børn! Så synes jeg hellere, de skal hjem og slappe af, når nu man har muligheden for det - ved godt at ikke alle har.....

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Heise skriver:

ja vi får jo søskenderabat, så det er 1800 i alt

nu er vores sfo ikke vildt stor - ENDNU! den skal nemlig lægges sammen med den anden sfo (hvor de også skal gå i skole, hvis vores lille skole lukker ), og så blir der mange børn! Så synes jeg hellere, de skal hjem og slappe af, når nu man har muligheden for det - ved godt at ikke alle har.....

Præcis...enig..

Anmeld

1. marts 2011

Mumto3

Jeg har gjort lidt de samme overvejelser. Vi bruger heller ikke SFO, men fordi SFO bruger klasselokalet, gangen osv. så vil min dreng jo 'være' i SFO med mindre han møder i det sekund det ringer ind, og jeg står uden for døren og venter på at det ringer ud om eftermiddagen.

Jeg synes det er lidt vildt at vi betaler fuld pris for at bruge SFO 15 min om morgen og 5 min om eftermiddagen. Da jeg gik i skole, og der ikke var noget der hed SFO, der kunne man jo sagtens møde ½ time før det ringede ind. Så var man bare i klassen eller på legepladsen. Men nu hvor der er voksne til at overvåge børnene, så er det pludselig blevet til nasseri, hvis man ikke betaler, og bare er der 'lidt før det ringe'.

Jeg synes det er alt for ufleksibelt at vi skal møde lige på klokkeslet om morgen, eller alternativt skulle sige til vores dreng at han ikke må være i klassen, på gange eller på legepladsen og lege med de andre børn, for de andre børn er i SFO og har betalt for det, og det har vi ikke. Så derfor er vi endt op med at have pladsen, og så er der ikke nogen der kan have ondt i røven over at vores dreng kommer i skole 10min eller 15 min før det ringer ind til første time, eller at jeg henter vores dreng 5-10 min efter der har ringet ud fra sidste time.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Mumto3 skriver:

Jeg har gjort lidt de samme overvejelser. Vi bruger heller ikke SFO, men fordi SFO bruger klasselokalet, gangen osv. så vil min dreng jo 'være' i SFO med mindre han møder i det sekund det ringer ind, og jeg står uden for døren og venter på at det ringer ud om eftermiddagen.

Jeg synes det er lidt vildt at vi betaler fuld pris for at bruge SFO 15 min om morgen og 5 min om eftermiddagen. Da jeg gik i skole, og der ikke var noget der hed SFO, der kunne man jo sagtens møde ½ time før det ringede ind. Så var man bare i klassen eller på legepladsen. Men nu hvor der er voksne til at overvåge børnene, så er det pludselig blevet til nasseri, hvis man ikke betaler, og bare er der 'lidt før det ringe'.

Jeg synes det er alt for ufleksibelt at vi skal møde lige på klokkeslet om morgen, eller alternativt skulle sige til vores dreng at han ikke må være i klassen, på gange eller på legepladsen og lege med de andre børn, for de andre børn er i SFO og har betalt for det, og det har vi ikke. Så derfor er vi endt op med at have pladsen, og så er der ikke nogen der kan have ondt i røven over at vores dreng kommer i skole 10min eller 15 min før det ringer ind til første time, eller at jeg henter vores dreng 5-10 min efter der har ringet ud fra sidste time.

Det er godt nok heller ikke rimeligt....sådan er det ikke her, men klassen låses først op ti min før ringetid, men skolen er jo åben så de bare kan gå ind og vente. Men i den snden skole min søn gik på der var det på samme måde som hos jer, der mødte han dog først til ringetid, så har ikke tænkt over hvor urimeligt det system egentlig er for dem der lige afleverer tyve min før.

Der burde være noget der hed en mødeplads, så man kun betalte for en jhalv time morgen og evt det samme eftermiddag. For det er da fuldstændig urimeligt at I skal betale så meget for så lidt.. kan han ikke selv gå eller tage bussen frem og tilbage?

Anmeld

1. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Eva. skriver:

Eller skal jeg melde min søn ud?

Han har i 3 mdr. ikke ville være i SFO og bliver derfor hentet lige efter skole...jeg har bare tænkt at lysten nok kommer igen, men jeg tror det egentlig ikke. Og så tænker jeg om jeg burde melde ham ud og så ind igen hvis lysten eller behovet kommer, eller er det ok bare at have pladsen og så ikke bruge den.

Der er ikke mangel på pladser, alle der har brug for en sfo-plads, de får den...men tja...hvad synes I?

Skal jeg se tiden an....feks så har han et par gange været med til rollespil, så sker der noget gider han godt sfo, han gider bare ikke at være der bare for ingenting og det forstår jeg egentlig godt..

Nå, hvad ville I gøre?

I og med at du har friplads, så synes jeg ikke det er iorden, at kommunen fortsat betaler for en plads som din søn ikke bruger. Hvis han ikke har været der i 3 mdr, så synes jeg det er på tide at melde ham helt ud!

I øvrigt synes jeg din søn må tage et valg om han vil gå i SFO eller ej - det andet er efter min mening for "løst"...

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

I og med at du har friplads, så synes jeg ikke det er iorden, at kommunen fortsat betaler for en plads som din søn ikke bruger. Hvis han ikke har været der i 3 mdr, så synes jeg det er på tide at melde ham helt ud!

I øvrigt synes jeg din søn må tage et valg om han vil gå i SFO eller ej - det andet er efter min mening for "løst"...

Han har ikke fået valget om han skal eller ej og fik han ville han sige han ikke ville, men det er jo ud fra en barneverden og hans perspektiv, hvilket jeg ikke mener han skal have ansvar for...det er mit ansvar at sige hvad han skal eller ikke skal. Og jeg er også i stand til at se hans verden nu måske ikke er den samme om to mdr. Så det ansvar ville jeg aldrig give et barn der går i 1 klasse.

Han har været der, men ikke mere end max en time...og kun fordi det har været bydende nødvendigt.

Men jeg kan ikke melde ham ud, da hans far har ham hveranden uge i to dage og skal hente ham der....det havde jeg slet ikke tænkt med i det...da det er nyt.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Tak for alle svar...jeg holder pladsen, da det ellers ikke kan fungere med samvær. Træls, men sådan er det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.