Er det ok at have en SFO plads, uden at bruge den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Aves.

Znuzke skriver:

nå ja, det havde jeg jo så ikke lige tænkt på

Men altså jeg tror nok jeg havde beholdt den alligevel. Han bruger den jo af og til, og man ved aldrig hvordan fremtiden tegner sig.

Netop...og jeg håber egentlig også at han en dag får lysten til at være der lidt igen, for hans egen skyld...og netop, efter sommerferien skulle der jo gerne ske noget i forhold til job og dermed opstår der et andet behov..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Nemesis

Friplads eller ej, ville jeg melde ham ud. Det er mest reelt overfor SFO´en men også din søn. Den dag han gerne vil afsted kan han jo så få af vide at han skal meldes ind først og at det ikke er alt man bare kan til-og fravælge som man lyster.

Men jeg synes nu også det er mest fair overfor SFO´en at vide om de skal regne med han muligvis er en del af flokken eller ej.

Sisse

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Jeg ville nok også føle at det ikke var ok når jeg havde fri plads   Hvis jeg selv betalte så var det ok for der er vel nok af sfo pladser ??

Nemlig..sådan jeg har det...og jo, der er altid plads til alle de børn der ønsker det..men det er jo svært, for behovet kan jo netop ændres pludseligt..altså at han er nød til at være der.. nogle morgener er han faktisk også, kommer jeg til at tænke på...og ja, et kvarter til en time ind imellem, men det er ikek med hans gode vilje.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Rose <3 skriver:

Næh så synes jeg faktisk ikke det er i orden.

Hvis du selv havde betalt for det, så havde det været en anden sag, men når det er kommunen der betale, så synes jeg du bør melde ham ud. -Og hvis lysten så kommer igen, kan du melde ham ind igen......

Sådan tænkte jeg også...eller tænker...men ja, behovet kan jo ændres og være dage han er der om morgenen....hvor meget og hvor lidt er det ok at bruge pasningen...tænker jo også det kommer barnet til gavn at de ikke er der mange timer.

Min yngste er i bh 12-15 timer om ugen og der har han jo en fuldtidsplads...men fordi jeg har friplads synes jeg jo ikke barnet skal lide under det..altså være der længere end godt er...giver det mening?

Anmeld

1. marts 2011

qp

3 måneder er jo lang tid - jeg kender jo ikke din søn, men jeg ville da ikke kunne forestille mig, at han pludselig skulle få lysten igen efter så lang en fraværsperiode....

Meld ham ud

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

112233 skriver:

Det er vel ikke ok så.. så kunne pengene jo bruges et andet sted??

Ja...det er jo det..ved faktisk ikke om det ville koste mere eller mindre...altså der er jo de ansatte der er om han er der eller ej. men kan godt følge dig.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Zette skriver:

Men leger han så ikke med nogle? Kommer han bare hjem?  Hvorfor vil han ikke i SFO? 

Efter 5 timer på "arbejde" så har han ikek brug for mere...sfo med 180 børn, det er bare ikke ham...børn er jo forskellige og jeg har nogle sensitive nogle af slagsen... og ja, så tager jeg jo de hensyn der skal tages...han har brug for at komme hjem. Han har to brødre han leger med og når han vil er der legekammerater..

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

qp skriver:

3 måneder er jo lang tid - jeg kender jo ikke din søn, men jeg ville da ikke kunne forestille mig, at han pludselig skulle få lysten igen efter så lang en fraværsperiode....

Meld ham ud

Nææ, vel...tror jeg heller ikke...rollespil er det han vil i sfo hveranden uge...og jeg synes jo ellers det er SÅ fantastisk en sfo meds kønne gogger...men det er bare ikke ham..

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

ladydan1 skriver:

Friplads eller ej, ville jeg melde ham ud. Det er mest reelt overfor SFO´en men også din søn. Den dag han gerne vil afsted kan han jo så få af vide at han skal meldes ind først og at det ikke er alt man bare kan til-og fravælge som man lyster.

Men jeg synes nu også det er mest fair overfor SFO´en at vide om de skal regne med han muligvis er en del af flokken eller ej.

Sisse

Lige med sfo, der tror jeg ikke det har den store betydning...det er en STOR sfo og lige nu er de flyttet fra sfo til midlertidige lokaler, hvilket nok heller ikke gør noget godt for Bertram..det er kaotisk..

Tror også efter alt det der er sket at han har brug for meget mere opladning og ro på efter skole.. han er vellidt og socialt velfungerende, så ja, det er jo ikke fordi han mangler sfo..

Men det er svært...for ja..måske har jeg job og tre mdr. og så skal han jo være der..

Anmeld

1. marts 2011

smokin

Eva. skriver:

Efter 5 timer på "arbejde" så har han ikek brug for mere...sfo med 180 børn, det er bare ikke ham...børn er jo forskellige og jeg har nogle sensitive nogle af slagsen... og ja, så tager jeg jo de hensyn der skal tages...han har brug for at komme hjem. Han har to brødre han leger med og når han vil er der legekammerater..

tak for info, jeg ved godt han er sensitiv... jeg vidste bare ikke han var så sensitiv, men du af alle kender ham jo bedst, så hvis han ikke vil gøre  brug af pladsen ville jeg bare melde ham ud. Var bare bange for han ville ende gammel og grå derhjemme i mors skørter... hihi .... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.