Er det ok at have en SFO plads, uden at bruge den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Klumpe-dumpe

Eva. skriver:

Sådan tænkte jeg også...eller tænker...men ja, behovet kan jo ændres og være dage han er der om morgenen....hvor meget og hvor lidt er det ok at bruge pasningen...tænker jo også det kommer barnet til gavn at de ikke er der mange timer.

Min yngste er i bh 12-15 timer om ugen og der har han jo en fuldtidsplads...men fordi jeg har friplads synes jeg jo ikke barnet skal lide under det..altså være der længere end godt er...giver det mening?

Jeg kan lige se du skriver til Muffi, at han faktisk har været der et par gange om morgen.

Men jeg ved ikke om, der ligesom i BH og DP/VG er mulighed for at skære ned på timer, Så i stedet for en fuldtidsplads i SFO om man så kunne få en ½tidsplads (25 timer eller sådan noget) det ville jo være billigere for "samfundet" om ikke andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Aves.

ønskebarn74 skriver:

Jeg synes det er ok, for ind imellem har du nok brug for at han er der... Fordi du har noget du bare skal... Lene

Ja, netop..der er situationer...og jeg er på indkald og til eksamen osv...og så opstår der jo et problem...åh, det er svært. Men sender ham jo ikke afsted når jegv er hjemme og han ikke har lyst til sfo..

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Rose <3 skriver:

Jeg kan lige se du skriver til Muffi, at han faktisk har været der et par gange om morgen.

Men jeg ved ikke om, der ligesom i BH og DP/VG er mulighed for at skære ned på timer, Så i stedet for en fuldtidsplads i SFO om man så kunne få en ½tidsplads (25 timer eller sådan noget) det ville jo være billigere for "samfundet" om ikke andet.

Det er der desværre ikke...hverken i bh eller sfo, for det ville jeg nemlig gerne have..havde jeg med den store...

Ja, der har været morgener..fordi den store går i skole 20 km væk og det er lidt svært at aflevere to børn inden 5 min, med en halv times kørsel imellem...

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Zette skriver:

tak for info, jeg ved godt han er sensitiv... jeg vidste bare ikke han var så sensitiv, men du af alle kender ham jo bedst, så hvis han ikke vil gøre  brug af pladsen ville jeg bare melde ham ud. Var bare bange for han ville ende gammel og grå derhjemme i mors skørter... hihi .... 

ha ha...nej, det tror jeg som ikke han vil.....fordi han er sensitiv er det bestemt ikke sådan at han sidder stille og kikker på mig..han bliver bare stresset og træls af feks for mange indtryk og for lange dage med mange mennesker hele tiden..han har brug for lige at trække stikket ud og få fred..mig gider han ikke engang at tale med.. tit ved jeg ikke lige hvor han er, så har han lagt sig et sted, når han kommer fra skole..

Han er så også den der har lidt og lider mest under det der er sket og sker..

Anmeld

1. marts 2011

Klumpe-dumpe

Eva. skriver:

Det er der desværre ikke...hverken i bh eller sfo, for det ville jeg nemlig gerne have..havde jeg med den store...

Ja, der har været morgener..fordi den store går i skole 20 km væk og det er lidt svært at aflevere to børn inden 5 min, med en halv times kørsel imellem...

Er det så hver morgen han er der?

Jeg ved ikke, men måske du kunne aftale med en fra klassen han blev afleveret der, de morgerner der var behov for det, og han så kunne følges med et andet barn i skole.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Rose <3 skriver:

Er det så hver morgen han er der?

Jeg ved ikke, men måske du kunne aftale med en fra klassen han blev afleveret der, de morgerner der var behov for det, og han så kunne følges med et andet barn i skole.

Nej, det er meget skiftende...og jeg ville sagtens kunne få min far til at køre den store eller sende ham med tog....men det er det der med at tage hensyn til alle..

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Vil lige tilføje at førhen da jeg betalte fuld takst der benyttede vi os lige så lidt af sfo og bh...ogd et er jo i og for sig heller ikke ok, da det jo koster meget mere for kommunen end det jeg gav....men altså, det er jo svært, for de skal vel ikke ud mere end man har behov for.

Problemet kunne løses ved at man som der før er snakket om, kun betalte for den tid man faktisk brugte...

Anmeld

1. marts 2011

Klumpe-dumpe

Eva. skriver:

Nej, det er meget skiftende...og jeg ville sagtens kunne få min far til at køre den store eller sende ham med tog....men det er det der med at tage hensyn til alle..

Så må jeg ærligt sige, at jeg synes du bør melde ham ud, for så er der jo ikke et behov.

Og så bliver der "sparet" de penge i komunekassen, som så (måske) kunne kommer andre til gode der har et behov. :)

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Rose <3 skriver:

Så må jeg ærligt sige, at jeg synes du bør melde ham ud, for så er der jo ikke et behov.

Og så bliver der "sparet" de penge i komunekassen, som så (måske) kunne kommer andre til gode der har et behov.

Og nu er det så lige at jeg kommer til at tænke på at vi desværre har fået ændret samværet så far har fra torsdag og ja, der skal de være i sfo både torsdag eftermiddag, fredag morgen og fredag eftermiddag....så tja, så er der jo egentlig ikke et valg...

Anmeld

1. marts 2011

Klumpe-dumpe

Eva. skriver:

Og nu er det så lige at jeg kommer til at tænke på at vi desværre har fået ændret samværet så far har fra torsdag og ja, der skal de være i sfo både torsdag eftermiddag, fredag morgen og fredag eftermiddag....så tja, så er der jo egentlig ikke et valg...

Åh jamen så er udmeldings "problemet" jo løst. Desværre som jeg kan læse, til den dårlige side. :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.