Privat kontra kommunal dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

9510

bullerbassen skriver:

Tror også vi har truffet beslutningen om at flytte ham - syntes ikke længere om den kommunale dagpleje.

Alle deres spare planer rammer børnene og syntes sommetider de glmmer at det er børnenes behov ( ihvertilfal vores )

Tror også de er meget de går mere op idet - idet de er selvstændige og skal få det til at køre rundt

Ja det vil jeg give dig ret i,,, kan kun anbefale privat;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

bullerbassen

9510 skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i,,, kan kun anbefale privat;-)

Vi har besluttet af flytte ham - selv om hun til sommer skal af med 2 børn til børnehave - vælger hun at køre videre med 2 fordi hun er så glad for det.

Anmeld

25. februar 2011

Joan ( Smallie )

Noneother skriver:

I min kommune får de tildelt 700kr. til legetøj pr. ÅR! -Det er ikke meget til 5 børn, og kunne ikke forestille mig at det skulle vælte budgettet for en privat DP.

Nej det er ikke meget, giver jeg dig helt ret i. Men når de starter op får de legetøj fra komunen så de kan klare sig. Så de 700 kr skal jo bruges til nye ting. En privat starter jo op fra 0 og skal selv betale ALT ud af den løn hun eller han får.

Sådan noget som barnevogn der kan være 4 børn i skal den private også selv anskaffe og igen den får de til låns i den komunale.

Men igen deres løn er ikke høj ved nogen af dem, når man tænker på de arbejder 48 timer om ugen og selv ligger hjem til.

Anmeld

25. februar 2011

twinboys

Betteisen skriver:

Fordele:

Dp moderen sætter selv dagsordenen for dagen/ugen/mdr.

Hun må køre med ungerne og tage dem med på tur.

Hun bestemmer hvad ungerne må få at spise/ er ikke underlagt kommunens regler (med nul saft,kage og lign.)

Ulemper:

Man skal som oftest selv sørge for pasning ved sygdom og ferie

Dette her må en kommunal dagplejer også

Anmeld

25. februar 2011

Mathilde

Kan se der er flere der skriver, at privat dp ikke har gæstepleje og sådan er det sikkert også hos nogle...eller mange måske.

Jeg er hos en privat dp som ekstra hænder pt og ved sygdom tager hendes mand over eller der kommer en anden vikar, så børnene stadig kan blive passet sammen og samme sted som de er vant til

Anmeld

25. februar 2011

twinboys

bullerbassen skriver:

Glæder mig til at besøge hende i morgen - Er spændt på hvad hun har at fortælle

Har tjekket hendes hjemmeside og det ser lækkert ud.

Men ja en af ulemperne er ingen pasning i ferie & sygdom

Som du siger fordele ser jo fine ud, syntes ikke den kommunale lever optil de ting de selv vægter

Må man se hjemmesiden???

Anmeld

25. februar 2011

tinasmor

For privat dp:

Fordele:

Jeg kender ikke rigtig til kommunal dagpleje, så kan ikke rigtig sammenligne her. Men vi havde en privat dp som vi var kanon glade for og som den næste også skal ind i.

En frodel er også at man kan besøge dp mor først og snakke med hende og se hendes hjem

Ulemper:

Skal selv finde pasning ved sygdom og ferie

De bestemmer selv deres åbningstider og lukke tider hvilke gjorde det svært for os at nå det. (hendes var 07.30 til 15.30)

man skal sikre sig, at det ikke kun er en der har eget barn som venter på at eget barn får plads i en vs for så kan hun pludselig melde ud af hun ikke vil passe dit barn mere

De kan have mindre erfarring

Der kan være meget stor udskiftning af børn fordi nogle kun bruger dem indtil de får plads i en vs ( i hvertfald i de kommuner hvor der er længere ventetid på vs)

Anmeld

25. februar 2011

Lone Jakobsen

som privat dagpleje er det sørme skønt at læse denne tråd igennem, og bare se alle de gode erfaringer der er

med hensyn til løn, ja så ser tallene rigtig fine ud, men der er mange ekstra ting (som en bruger også nævner) bla. forsikring, pension osv.

som selvstændig har man meget at miste, og man arbejder hårdt for fortsat at have børn.... så den gode omtale betyder alt.

udstyr er en dyr investering.... men det meste kan købes brugt, og man vælger selv hvor dyrt man vil have det.

sidst men ikke mindst.... så er dette den mest fantastiske branche..... og jeg er er sikker på at alle dagplejere... private som kommunelle.... har det på samme måde, for ellers ville de slet ikke have overskud til at arbejde 48+ timer om ugen

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

twinboys skriver:

Dette her må en kommunal dagplejer også

ja men de er vel stadigvæk underlagt og deltaje i de forskellige ting i grupperne..

Vores dagpleje mor vælger ihvertilfal ikke nåer fra - selv da silas skulle starte op .

Vi havde kune 3 dage til indkøring, som faldt sammen med et trolde projekt & det kunne hun da ikke glippe af.

Selv om det kun handlede om lidt tid formiddag så han kunne sove inden de gik

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

Mathilde skriver:

Kan se der er flere der skriver, at privat dp ikke har gæstepleje og sådan er det sikkert også hos nogle...eller mange måske.

Jeg er hos en privat dp som ekstra hænder pt og ved sygdom tager hendes mand over eller der kommer en anden vikar, så børnene stadig kan blive passet sammen og samme sted som de er vant til

Det lyder som en luksus , da det jo er det der gør forskellen i privat dagpleje bl.a

De steder vi har hørt om er der desværre ingen til at dække ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.