Privat kontra kommunal dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

morethanperfect

Zafir skriver:

Jeg ville tilhver en tid vælge en privat - hvis jeg skulle have Frigg i DP (bortset fra at der ikke er nogen private heroppe ).

Grundende  hertil er:

De er engererede i deres arbejde på en anden måde, fordi de er selvstændige. De skal selv sørge for afløsning osv ved sygdom/afspadsering, derfor 'rutter' de ikke med dem, som vi oplevede i det offentlige dagpleje.

De har som oftest en idé med deres dagpleje.

De får en bedre løn, men skal naturligvsi også selv svare kurser osv. Det er trygt, fordi børnene ikke skal i 100 forskellige gæstedagplejer...

Ulempen, er at der jo ikke er nogen i ferierne og man selv skal sørge for pasning.

Oscar skal også i privat af disse grunde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Muffinmus

Joan ( Smallie ) skriver:

Og hvad en privat dagpleje har i kr og øre er også meget forskellig fra landsdel til landsdel

Jeps, vores private DP fik med 4 børn ca 24.000 kr.....så det er jo ikke en formue, men mere end hvad jeg får i løn fuldtids:-)

Anmeld

25. februar 2011

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

Jeps, vores private DP fik med 4 børn ca 24.000 kr.....så det er jo ikke en formue, men mere end hvad jeg får i løn fuldtids:-)

Ja det er det da men der af skal hun jo selv betale penrsion og alt legetøj til hvad ungerne skal have og så arbejder hun lige 48 timer i ugen.

Er man komunal får man legetøj til ungerne og alt det med pernsion er der betalt til. Det er ikke en høj løn man får som dagpleje hverken som komunal eller privat.

Anmeld

25. februar 2011

Dorthe1986

Nu har jeg ikke født endnu, men vi har valgt at når vi kommer dertil, så skal vores lille dreng også i privat dagpleje, især fordi de ikke er ramt af spareplanerne. og det med at man selv skal sørge for pasning i ferier, det er ikke et problem, da jeg vil være under uddannelse i den tid han skal bruge dagplejer

Og da jeg er på su, så tæller det jo bare som et ekstra plus at det er billigere at have barnet i privat end kommunal

Anmeld

25. februar 2011

9510

Nu har jeg min søn i privat DP

Ferieplanen har hun lavet frem til min søn stopper, så vi kan indrette os lidt den;-)

Private er ikke så meget syge som kommunale, fordi de tit føler et større ansvar over for ungerne ( er min erfaring)

Hun har også mere frihed med ungerne da hun ikke er under de stramme regler som de kommunale,,

Syns generalt de private er bedre end de kommunale, især efter sparekniven er svunget;-)

Anmeld

25. februar 2011

Noneother

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja det er det da men der af skal hun jo selv betale penrsion og alt legetøj til hvad ungerne skal have og så arbejder hun lige 48 timer i ugen.

Er man komunal får man legetøj til ungerne og alt det med pernsion er der betalt til. Det er ikke en høj løn man får som dagpleje hverken som komunal eller privat.

I min kommune får de tildelt 700kr. til legetøj pr. ÅR! -Det er ikke meget til 5 børn, og kunne ikke forestille mig at det skulle vælte budgettet for en privat DP.

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

Hejsa

Tak for svar alle sammen - vi har nu været på besøg hos dagplejen & er næsten sikker på det er det vi vælger.

Netop af alle de årsager i kommer med

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

Noneother skriver:

I min kommune får de tildelt 700kr. til legetøj pr. ÅR! -Det er ikke meget til 5 børn, og kunne ikke forestille mig at det skulle vælte budgettet for en privat DP.

Lige præcis i vores kommune bliver de tildelt 500 kr om året så det er bestemt ikke meget.

Hende vi var over ved har legetøj nok til en helt legetøjsbutik. HAr ski aldrig set så meget legetøj i et rum. Så der mangler bestemt ikke nået

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

9510 skriver:

Nu har jeg min søn i privat DP

Ferieplanen har hun lavet frem til min søn stopper, så vi kan indrette os lidt den;-)

Private er ikke så meget syge som kommunale, fordi de tit føler et større ansvar over for ungerne ( er min erfaring)

Hun har også mere frihed med ungerne da hun ikke er under de stramme regler som de kommunale,,

Syns generalt de private er bedre end de kommunale, især efter sparekniven er svunget;-)

Tror også vi har truffet beslutningen om at flytte ham - syntes ikke længere om den kommunale dagpleje.

Alle deres spare planer rammer børnene og syntes sommetider de glmmer at det er børnenes behov ( ihvertilfal vores )

Tror også de er meget de går mere op idet - idet de er selvstændige og skal få det til at køre rundt

Anmeld

25. februar 2011

bullerbassen

Zafir skriver:

Jeg ville tilhver en tid vælge en privat - hvis jeg skulle have Frigg i DP (bortset fra at der ikke er nogen private heroppe ).

Grundende  hertil er:

De er engererede i deres arbejde på en anden måde, fordi de er selvstændige. De skal selv sørge for afløsning osv ved sygdom/afspadsering, derfor 'rutter' de ikke med dem, som vi oplevede i det offentlige dagpleje.

De har som oftest en idé med deres dagpleje.

De får en bedre løn, men skal naturligvsi også selv svare kurser osv. Det er trygt, fordi børnene ikke skal i 100 forskellige gæstedagplejer...

Ulempen, er at der jo ikke er nogen i ferierne og man selv skal sørge for pasning.

Lige præcis - dette mangler jeg lidt hos vores dagplejemor .

Hun er rigtig sød men som om hun kun er der halvt.

Så beslutningen er truffet - Sila bliver flyttet derover.

Hun virkede bare så sød & manden lige så - Hendes egne børn var der , søde børn.

Hun brænder virkelig for sit arbejde kunne man høre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.