Hjælp til tandbørsting:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Barbamama

sarahb skriver:

Isaac har heller aldrig kunne lide det, og jeg sætter mig på gulvet med spredte ben, ligger ham ned med hoved ind mod mig og så hans arme under mine ben. Så leger jeg med ham at jeg spiser hans fødder fordi han tager dem helt op i luften og det synes han er sååå sjovt, og så børster jeg imens... Han Ligger selv armene under benene og de sidder ikk fastklemt osv. Det er det vi kan, ellers så lukker ham munden fjerner tandbørsten, spytter tandpastaen ud osv..

Vi gør nøjagtig det samme og i starten var vores datter mega utilfreds, men nu er det blevet en vane og hun lægger sig selv sådan når hun skal have børstet tænder. Og jeg spiser også hendes tæer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

sarahb

michella80 skriver:

Vi gør nøjagtig det samme og i starten var vores datter mega utilfreds, men nu er det blevet en vane og hun lægger sig selv sådan når hun skal have børstet tænder. Og jeg spiser også hendes tæer

Eii hvor sjovt

Anmeld

24. februar 2011

Barbamama

sarahb skriver:

Eii hvor sjovt

Ja jeg ville lige se om der var andre der gjorde det på samme måde inden jeg skrev det og så havde du lige beskrevet vores ritual helt præcist. He he

Anmeld

24. februar 2011

sarahb

michella80 skriver:

Ja jeg ville lige se om der var andre der gjorde det på samme måde inden jeg skrev det og så havde du lige beskrevet vores ritual helt præcist. He he

Sikke pudsigt, tænkte ikk at der var flere med et så underligt ritual som os. Men vupti der kom i hihi

Anmeld

24. februar 2011

Mi

Med de store gjorde vi det altid sådan:

De lå på ryggen på gulvet, med armene ud til siden. Så sad vi lige for enden af deres hovede med benene ovenpå deres arme. På den måde var både hoved, krop og arme i ro og man har et godt udsyn til både over og undermund. Lærte det af tandlægen. De kunne nu godt lide at få børstet tænder. Med den yngste gør vi nogle gange det samme, andre gange børster vi bare normalt. Hun kan godt lige det.

Prøv med en elektrisk tandbørste, så tager det ingen tid at børste, og vores piger har altid syntes at det var sjovt. Desuden fortalte tandlægen at den børster bedre som alm tandbørste.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. februar 2011

Barbamama

sarahb skriver:

Sikke pudsigt, tænkte ikk at der var flere med et så underligt ritual som os. Men vupti der kom i hihi

Ha ha ha ha

Anmeld

25. februar 2011

Fru'Rugaard

MarianneSonne skriver:

Med de store gjorde vi det altid sådan:

De lå på ryggen på gulvet, med armene ud til siden. Så sad vi lige for enden af deres hovede med benene ovenpå deres arme. På den måde var både hoved, krop og arme i ro og man har et godt udsyn til både over og undermund. Lærte det af tandlægen. De kunne nu godt lide at få børstet tænder. Med den yngste gør vi nogle gange det samme, andre gange børster vi bare normalt. Hun kan godt lige det.

Prøv med en elektrisk tandbørste, så tager det ingen tid at børste, og vores piger har altid syntes at det var sjovt. Desuden fortalte tandlægen at den børster bedre som alm tandbørste.

www.stjerneleg.dk

Tak for svar
Problemet er også bare at min datter stikker tungen og "lægger" den ovenpå hendes tænder i undermunden, så jeg ikke kan børste dem

Anmeld

25. februar 2011

<3

Hun børster dine tænder mens du børster hendes.

Brug en børnetandpasta - meget lidt.

lav sjove ansigter.

Gør den ting som hun elsker overalt på jorden imens og så KUN der. FX. Elskede min søn tal, så jeg har talt til fantalioner

Se børnetv.

Lav frøen(flad mund med tungen ud og ind), tigerbisser med lyd på, lad hende se sig selv i spejlet, stik tungen ud og sig "aaahh"

Men vigtigst af alt skal hun kunne mærke på dig at det er noget rart og at det er noget som skal gøres

Hvis hun lægger tungen over eller tungen mærker efter børsten, er det helt naturligt og man må liste tandbørsten ind under og børste lidt. Evt. børste tungen så griner de gerne lidt og man kan nå at få børstet tænderne imens. Ihvertfald mens der ikke er så mange.

Pøj pøj!

Anmeld

26. februar 2011

Fru'Rugaard

Kirle skriver:

Hun børster dine tænder mens du børster hendes.

Brug en børnetandpasta - meget lidt.

lav sjove ansigter.

Gør den ting som hun elsker overalt på jorden imens og så KUN der. FX. Elskede min søn tal, så jeg har talt til fantalioner

Se børnetv.

Lav frøen(flad mund med tungen ud og ind), tigerbisser med lyd på, lad hende se sig selv i spejlet, stik tungen ud og sig "aaahh"

Men vigtigst af alt skal hun kunne mærke på dig at det er noget rart og at det er noget som skal gøres

Hvis hun lægger tungen over eller tungen mærker efter børsten, er det helt naturligt og man må liste tandbørsten ind under og børste lidt. Evt. børste tungen så griner de gerne lidt og man kan nå at få børstet tænderne imens. Ihvertfald mens der ikke er så mange.

Pøj pøj!

Tak for svar, det vil jeg prøve!
jeg har dog fået af vide at man ikke skal bruge børnetandpasta, da det er for sødt

Anmeld

26. februar 2011

Caroline86

du kan desværre nok ikke bruge mit tip til ret meget, men måske kan du bruge noget af det?

Laura fik 2 tandbørster før hun fik tænder... den ene hyggede hun sig med at lege med og hver aften tog vi så hendes anden tandbørste og børstede gummerne. Vi sagde AAAHHHHHH og åbnede munden selv og ofte børstede den ene af os tænder på os selv mens den anden børstede Lauras... Hun har også fået lov til at holde vores tandbørster og børste vores bisser

Nu har hun 4 tænder og det er kun et problem at børste hendes tænder i de perioder hvor hun har ondt. Problem er måske endda så meget sagt for vi får dem altid børstet 2 gange om dagen..

Men.. Laura har stadig en lege-tandbørste og så har hun sin rigtige tandbørste... Det har virket super godt for os at hun har fået leget tandbørstningen ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.