Hjælp til tandbørsting:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Fru'Rugaard

bondepigen skriver:

Nej, du bliver nok nødt til bare at tvinge hende nu her... Det skulle egentlig påbegyndes inden de små får tænder....

Børst hendes tænder om morgenen...giv hende hendes egen tandbørste ( en af dem med rundt skaft, så hun ikke kommer til skade med den), og lad hende lege med den i hendes mund... Vis hende hvordan du gør med din... Og tving hende så igen næste gang hun skal have børstet...

Måske lykkes det at gøre hende fortrolig med at en tandbørste skal køres rundt i munden, det er i hvert fald det der er planen med det..

Lad hende osse prøve at børste tænder på dig, evt mens du børster hendes...måske hun så " glemmer" at hendes bliver børstet... Det lykkedes lidt i starten hos os herhjemme...

Oay, det vil jeg prøve
Hun har også leget med den, inden hun fik tænder
Tak for dit råd ihvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Fru'Rugaard

tinasmor skriver:

nej det gør hun ikke. Men det er jo ligesom man siger NEJ til helt små børn. De forstår det jo heller ikke. Men min pointe er også bare, at man bliver nød til at vise dem, at det er noget der skal gøres, sådan så man ikke den ene dag stopper når de græder, den næste dag fortsætter osv. Så bliver de forvirret og tror måske at det hjælper at slippe uden om, og det gør det jo desværre ikke.

Nej, men jeg plejer også at blive ved selvom hun græder

Anmeld

23. februar 2011

Bondepigen

Fru'Rugaard skriver:

Oay, det vil jeg prøve
Hun har også leget med den, inden hun fik tænder
Tak for dit råd ihvert fald

Var så lidt

Anmeld

23. februar 2011

MariaJ

sarahb skriver:

Isaac har heller aldrig kunne lide det, og jeg sætter mig på gulvet med spredte ben, ligger ham ned med hoved ind mod mig og så hans arme under mine ben. Så leger jeg med ham at jeg spiser hans fødder fordi han tager dem helt op i luften og det synes han er sååå sjovt, og så børster jeg imens... Han Ligger selv armene under benene og de sidder ikk fastklemt osv. Det er det vi kan, ellers så lukker ham munden fjerner tandbørsten, spytter tandpastaen ud osv..

Det lyder som et godt trick . Det skal jeg prøve.

Anmeld

23. februar 2011

Henriette1973

bondepigen skriver:

Jeg tvinger min datter der er 2 1/2 år gammel... Jeg spørger oftest om hun selv vil åbne munden og sidde pænt, så gør det jo ikke ondt, når man børster... Nogle gange lykkes det på den måde, andre gange ikke, og så må hun jo tvinges...

Hvad er værst? At blive tvunget til tandbørsten eller skulle have lavet huller som meget lille barn?

Det var også det vi fik at vide af tandplejen. At det er et større overgreb på det lille barn at skulle have ordnet huller i tænderne end at få børstet tænder i de få minutter det drejer sig om pr dag.

Maja har fået sine tænder tidligt, har dem alle nu og hun er 2 år. Da det var sværest var der en der holdt hende og den anden børster tænderne. Ellers har vi lege børstningen igennem. Nu er børster hun selv først, og vi børster efter. Det er blevet lettere efter hun ikke længere mangler tænder og ikke har ømme gummer.

Håber det giver mening

Hilsen

Henriette

Anmeld

23. februar 2011

Mormilla

Fru'Rugaard skriver:

Min datter forstår jo ikke endnu, når jeg snakker til hende på den måde

Min søn var ca. samme alder... Ikke sikkert at han forstod det, men tonen forstod han

Anmeld

24. februar 2011

Fru'Rugaard

Mormilla skriver:

Min søn var ca. samme alder... Ikke sikkert at han forstod det, men tonen forstod han

når jeg bruger den tone, så bliver hun bare ked af det.

Anmeld

24. februar 2011

Mormilla

Fru'Rugaard skriver:

når jeg bruger den tone, så bliver hun bare ked af det.

Okay så hård er min tone heller ikke, den er bare bestemt

Anmeld

24. februar 2011

Fru'Rugaard

Mormilla skriver:

Okay så hård er min tone heller ikke, den er bare bestemt

Min er heller ikke hård, hun bliver bare ked af det.
Men, må lige prøve mig lidt frem

Anmeld

24. februar 2011

Ciss

Jeg tror også det er smart at give sig gooood tid. Her sidder han på skødet og vi leger lidt med tandbørsten og nogen gange børster vi tungen - det synes han er morsomt - eller næsen  osv. Og så synger jeg med ham, og han får lov at holde en egen tandbørste og prøve lidt selv, eller at børste mine tænder med min tandbørste osv. Og nu ser det ud til at løsne lidt, fordi han har fundet ud af, at tandpastaen smager godt. Vi byttede mærke, og det ser ud til at hjælpe. Selvfølgelig slipper han aldrig, men nu har han ikke mange tænder, så det tager ikke lang tid. Og enkelte dage er jeg mere grundig end andre, for det er vigtigt for mig, at han ikke får et forhold til det hele, hvor han hyler hysterisk, hver gang han ser en tandbørste. Storesøster er der ingen problemer med nu, men da hun var mindre sang jeg en del eller fortalte eventyr mens vi børstede. Jeg tror, man vinder meget, hvis man klarer at gøre det til en hyggeting - men enkelte dage er der bare ingenting som virker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.