Hjælp til tandbørsting:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
40 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Fru'Rugaard

Hejsa!
Min datter bliver snart 11 mdr, og har 2 små finde tænder i undermunden
Men, når vi skal børste tænder, hvordan skal jeg så gøre?
Altså lige nu, foregår det således at jeg holder hendes hoved, imens jeg børster, og hun skriiiger simpelthen sådan! Det gør vel også ondt på hendes tandkød? - Hvis jeg prøver at gøre det uden at holde hendes hoved, jamen så lukker hun bare munden, også vil hun selvfølgelig selv have tandbørsten, også får vi jo ikke børstet særlig meget tænder Jeg vil selvfølgelig godt have at tandbørstning bliver en rar ting for hende - Så, hvordan gør jeg? - Håber at i kloge kvinder kan hjælpe mig

Rikke - Mor til Maja på snart 11 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

sarahb

Isaac har heller aldrig kunne lide det, og jeg sætter mig på gulvet med spredte ben, ligger ham ned med hoved ind mod mig og så hans arme under mine ben. Så leger jeg med ham at jeg spiser hans fødder fordi han tager dem helt op i luften og det synes han er sååå sjovt, og så børster jeg imens... Han Ligger selv armene under benene og de sidder ikk fastklemt osv. Det er det vi kan, ellers så lukker ham munden fjerner tandbørsten, spytter tandpastaen ud osv..

Anmeld

23. februar 2011

tinasmor

Her gør vi det meget upædagogiske at hun får børstet tænder mens hun ser sit børnetv Hun har fokus et andet sted og derfor går det meget bedre. Vi (forældre) børster først og siden får hun selv lov at børste. Vi brugte en elektrisk børnetandbørste de første par år, nu bruger vi en alm. tandbørste.

I starten skal man bare være hård og sige"Sådan er det"! Så de VED der ingen vej er uden om, til sidst accepterer de det.

Anmeld

23. februar 2011

Bondepigen

Fru'Rugaard skriver:

Hejsa!
Min datter bliver snart 11 mdr, og har 2 små finde tænder i undermunden
Men, når vi skal børste tænder, hvordan skal jeg så gøre?
Altså lige nu, foregår det således at jeg holder hendes hoved, imens jeg børster, og hun skriiiger simpelthen sådan! Det gør vel også ondt på hendes tandkød? - Hvis jeg prøver at gøre det uden at holde hendes hoved, jamen så lukker hun bare munden, også vil hun selvfølgelig selv have tandbørsten, også får vi jo ikke børstet særlig meget tænder Jeg vil selvfølgelig godt have at tandbørstning bliver en rar ting for hende - Så, hvordan gør jeg? - Håber at i kloge kvinder kan hjælpe mig

Rikke - Mor til Maja på snart 11 mdr.

Jeg tvinger min datter der er 2 1/2 år gammel... Jeg spørger oftest om hun selv vil åbne munden og sidde pænt, så gør det jo ikke ondt, når man børster... Nogle gange lykkes det på den måde, andre gange ikke, og så må hun jo tvinges...

Hvad er værst? At blive tvunget til tandbørsten eller skulle have lavet huller som meget lille barn?

Anmeld

23. februar 2011

Mormilla

Patrick gad heller ikke. Men jeg sagde til ham at det var en ting som han ikke kunne slippe uden om. Så jeg holdte ham så jeg kunne børste dem. Og så efter fik han lov til at børste dem. Han var sur i nogen dage. Men så kom smilet frem. Han kunne jo godt li når han selv fik lov

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

bondepigen skriver:

Jeg tvinger min datter der er 2 1/2 år gammel... Jeg spørger oftest om hun selv vil åbne munden og sidde pænt, så gør det jo ikke ondt, når man børster... Nogle gange lykkes det på den måde, andre gange ikke, og så må hun jo tvinges...

Hvad er værst? At blive tvunget til tandbørsten eller skulle have lavet huller som meget lille barn?

Ja de skal uanset hvad...

Anmeld

23. februar 2011

Fru'Rugaard

bondepigen skriver:

Nu er min datter jo 11 mdr, og vi er føst lige begyndt på det.
Så, det var mere, hvad er en god start på det

Anmeld

23. februar 2011

Fru'Rugaard

Mormilla skriver:

Patrick gad heller ikke. Men jeg sagde til ham at det var en ting som han ikke kunne slippe uden om. Så jeg holdte ham så jeg kunne børste dem. Og så efter fik han lov til at børste dem. Han var sur i nogen dage. Men så kom smilet frem. Han kunne jo godt li når han selv fik lov

Min datter forstår jo ikke endnu, når jeg snakker til hende på den måde

Anmeld

23. februar 2011

Fru'Rugaard

sarahb skriver:

Isaac har heller aldrig kunne lide det, og jeg sætter mig på gulvet med spredte ben, ligger ham ned med hoved ind mod mig og så hans arme under mine ben. Så leger jeg med ham at jeg spiser hans fødder fordi han tager dem helt op i luften og det synes han er sååå sjovt, og så børster jeg imens... Han Ligger selv armene under benene og de sidder ikk fastklemt osv. Det er det vi kan, ellers så lukker ham munden fjerner tandbørsten, spytter tandpastaen ud osv..

Nå okay, hvor gammel er han?

Anmeld

23. februar 2011

Bondepigen

Nu er min datter jo 11 mdr, og vi er føst lige begyndt på det.
Så, det var mere, hvad er en god start på det

Nååårh, prøv at lade hende få en tandbørste hun kan lege med...putte i munden... Vis hende hvad du gør med en tandbørste, så hun kan se, hvad hun skal gøre med den.... Måske er du så heldig at hun får lettere ved at blive dus med tandbørstningen.... Det var det råd vi fik fra SP, men Emma gad bare ikke alligevel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.