hvad ville I gøre med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Vidunderligeunger

Diana... skriver:

klart betale på lånet det føles så godt bagefter 

det gør det nemlig, men jeg skal spare 4000-6000 op på 3 mdr så, og har ikke rigtig nogen penge til mig selv pga su'en men vi må se. tror det bliver en 50/50

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

sarahb

BlyViol skriver:

jeg ved godt 4000 er mange penge til et-to par sko og to jakker, men alligevel, så er det jo god kvalitet men jeg må på udsalgsudkig

hvis det er har jeg en Peak Performance jakke til salg, super fed og er vind og vandtæt, der kommer ikke meget igennem den når man er udendørs.

Anmeld

23. februar 2011

Vidunderligeunger

sarahb skriver:

hvis det er har jeg en Peak Performance jakke til salg, super fed og er vind og vandtæt, der kommer ikke meget igennem den når man er udendørs.

hehe har jeg også selv, men den er lige kold nok i nord norge.. kan du ikke sende et billede på.

mitzieogjesper@gmail.com

Anmeld

23. februar 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

... 8000 i feriepenge?
det lyder måske ikke af så meget, men når man er på SU er det en dejlig hjælp...

Jeg har tre "valgmuligheder"

Bruge dem på en billet til norge (4000 t/r)
vandrestøvler/sko
en smart forårsjakke og en softshell til vandreturen?
(så er de vidst brugt) 

eller:

bruge dem alle på at betale lån, så jeg faktisk er gældfri om 4 mdr?

eller:

Bruge de 4000 på billet og resten 4000 på lån, så må jeg se om jeg kan finde een forårsjakke og et par alm. løbesko til billige penge

Hvad ville I vælge??

Gælden skal væk..så er du så meget mere fri de næste måneder, eller gemme dem til akutte udgifter som SU'en ikke dækker.
Når man kun er på SU kan der let komme ting ind som den langt fra kan dække, så jeg ville ikke gå ud og klatte dem væk på ting, der koster det hvide ud af øjnene.
Men det er jo så bare min mening.
I guder...tænk hvis jeg havde 8000 kr som jeg bare kunne gå ud og bruge på en billet til Norge eller tøj
Men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

BlyViol skriver:

hehe har jeg også selv, men den er lige kold nok i nord norge.. kan du ikke sende et billede på.

mitzieogjesper@gmail.com

sådan

Anmeld

23. februar 2011

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

Gælden skal væk..så er du så meget mere fri de næste måneder, eller gemme dem til akutte udgifter som SU'en ikke dækker.
Når man kun er på SU kan der let komme ting ind som den langt fra kan dække, så jeg ville ikke gå ud og klatte dem væk på ting, der koster det hvide ud af øjnene.
Men det er jo så bare min mening.
I guder...tænk hvis jeg havde 8000 kr som jeg bare kunne gå ud og bruge på en billet til Norge eller tøj
Men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

jamen vi SKl til norge. Min far bor deroppe, så enten skal jeg spare op af de penge jeg rent faktisk ikke har, eller også skal jeg tage de 4000 af feriepengene...

Jeg har i forvejen en opsparing til uforudsete ting, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være. Der er i mit budget taget højde for gaver, tandlæge, forsikringer, sygesikring osv osv.. så det eneste "uforudsete" er julen, men den sparer jeg op til hvert år 500 i mdr..

kan du give et eksempel på uforudsete udgifter.

Vi bor i lejlighed og har en gammel bil, men den betaler jeg ikke til overhovedet

Anmeld

23. februar 2011

Dinna88

BlyViol skriver:

jeg ved godt 4000 er mange penge til et-to par sko og to jakker, men alligevel, så er det jo god kvalitet men jeg må på udsalgsudkig

Jaa, så holder de nok lang tid - måske du kan spare penge ved ikke at købe nye næste år og sådan Men ja.

Anmeld

23. februar 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

jamen vi SKl til norge. Min far bor deroppe, så enten skal jeg spare op af de penge jeg rent faktisk ikke har, eller også skal jeg tage de 4000 af feriepengene...

Jeg har i forvejen en opsparing til uforudsete ting, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være. Der er i mit budget taget højde for gaver, tandlæge, forsikringer, sygesikring osv osv.. så det eneste "uforudsete" er julen, men den sparer jeg op til hvert år 500 i mdr..

kan du give et eksempel på uforudsete udgifter.

Vi bor i lejlighed og har en gammel bil, men den betaler jeg ikke til overhovedet

Nåhhh..jeg vidste ikke din far bor deroppe..ja så ser det jo noget anderledes ud...så kan jeg da godt forstå du vil bruge nogle af pengene til at besøge ham.
Det vil jeg da også kalde en god prioritet.

Uforudsete udgifter...sagtens. Det er nemlig sådan at ting pludseligt kan vælte, og komme til at blive langt dyrere end man troede.
Og man kommer tit ind i stimer.
Det kan godt være man sætter af til tandlægen..jaja, men man ved ikke når det lige pludseligt kræver den helt store tur, hvor regningen ikke er på 1000 kr men på 5000 kr.
Eller hvis ens pc står af, ens mobiltelefon osv osv.

Nå, nu lyder det som om, du har godt styr på økonomien...det jeg reagerede på, var nok bare måden du skrev indlægget på, som gav indtrykket af at du klattede med penge generelt, men det kan jeg så forstå at du ikke gør...og så er pyller-mor-Sussie ikke så pylret mere
Men du spurgte og jeg svarede..og fik omgående mus i maven, ved tanken om, at du så siden måske skulle pive over, at du ikke havde penge til forskelligt mere vigtigt end tøj og en tur til Norge.
Håber du kan følge mig og undskyld at jeg blev mor-bekymret.

Anmeld

23. februar 2011

lulleh

helt klart en hyggeligt tur til norge.
( elsker det land og har også hele min fars side der bor der oppe.. )

Anmeld

23. februar 2011

Sofia

Løsning 3 - fin mellemløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.