birthee skriver:
Det lyder faktisk rigtig godt... Har overvejet mange gange at indføre en vegetar-dag en gang om ugen herhjemme... Synes bare det er svært med de der opskrifter... Hvad er godt, og hvor finder man dem henne???
Det lyder da fornuftigt 
Jamen, uha.... Der er afsindigt mange opskriver på nettet! Er der noget specielt du leder efter? Hvis du bare søger på veganske opskrifter f.eks. Eller vegetariske. der er f.eks. www.vegetarkontakt.dk - men de har ikke så mange opskrifter.
Du skal næsten lige have opskriten på det jeg fik igår:
Bønnefrikadeller med ovnbagte minikartofler med pesto.
Bønnefrikadellerne er billigst at lave hvis man køber dem på dåse, og de smager af præcis det samme som hvis man selv koger dem! Nå, men:
1 dåse brune bønner i vand, to løg, to store kogte kartofler og salt og peper. - Og så gerne to æg, men jeg har undladt dem og putter vand i i stedet for. Og så rasp
Og mængden er bare lidt som du føler for! Det skal bare have en konsistens så de ikke smatter sammen på panden.
Du hælder vandet fra bønnerne og blænder dem med æggene/lidt vand. Så hakker du løgene og putter dem i en skål. Når kartoflerne er kogte blender du dem med bønnerne. Du tilsætter salt og peper. Så rører du det hele sammen i skålen og så skal de bare på panden
De smager SÅ godt!
Kartoflerne er bare små kartofler med skræl på. De puttes i ovnen smurt ind i olie og med groft salt hældt på. Jeg puttede så rød pesto oven på dem inden de kom i ovnen og så spiste jeg dressing til samt salat 
Anmeld