Hvad står aftenens menu på girls!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Chalala85

duddi. skriver:

Selvfølgelig

1 pk frossen krebsehaler (som nartuligvis tøes op inden brug)

1 pk bacon i tern

2 gulerødder

1 rød peberfrugt

1 glas pasta sovs

2 fede hvidløg

1-2 løg

Chili, basilikum og evt oregano

Svits bacon, tilsæt presset hvidløg og chili. Tilsæt krebsehaler og lad det simre lidt, så hvidløg og chili steges ind i krebsehalerne.

Løg tilsættes og svitses til de er bløde. De andre grønsager tilsættes (du kan selv finde på grønsager at tilføje) Pasta sovs tilsættes sammen med basilikum og oregano. Lad det simre i 15 min.

Serveres med pasta og mozzarella ost.

Takker, det skal prøves

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Chalala85

ChelleGirl skriver:

Ja ikke? hihi

Det er et hit herhjemme og jeg eeeelsker deeeet

Det lyder også lækker, det må jeg tilstå.

Anmeld

21. februar 2011

Kruse90

Vi skal forresten have rester, hakkebøffer

Anmeld

21. februar 2011

susser83

Momses himmelske karrykoteletter i fad og salat...

Anmeld

21. februar 2011

birthee

Dinna88 skriver:

Jeg skal have noget SÅ nemt og SÅ lækkert. Jeg laver den veganske udgave, men den "normale" udgaver smager faktisk bedst

Man koger broccoli og gulerødder. Imens steger man champignon på panden og koger pasta. Så hakker man nødder og blander sammen med champignon, gulerod og broccoli. Til sidst tilføjer man pasta og krydderier. Jeg laver så en tynd, opbagt sauce med masser af smag og hælder over, men "rigtigt" skal man hælde fløde og plande ost i, til det smelter, og så har man en sammenhængende ret. revet gulerød med citrosaft er rigtig godt til, hvilket jeg skal have! Nogle bruger det dog som "ekstra" til maden Man kan også spise lidt kød til eller putte skinke eller kylling i .

Det lyder faktisk rigtig godt... Har overvejet mange gange at indføre en vegetar-dag en gang om ugen herhjemme... Synes bare det er svært med de der opskrifter... Hvad er godt, og hvor finder man dem henne???

Anmeld

21. februar 2011

birthee

Vi skal have risengrød - drengen har fået lov at vælge idag

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

birthee skriver:

Det lyder faktisk rigtig godt... Har overvejet mange gange at indføre en vegetar-dag en gang om ugen herhjemme... Synes bare det er svært med de der opskrifter... Hvad er godt, og hvor finder man dem henne???

Det lyder da fornuftigt

Jamen, uha.... Der er afsindigt mange opskriver på nettet! Er der noget specielt du leder efter? Hvis du bare søger på veganske opskrifter f.eks. Eller vegetariske. der er f.eks. www.vegetarkontakt.dk - men de har ikke så mange opskrifter.

Du skal næsten lige have opskriten på det jeg fik igår:

Bønnefrikadeller med ovnbagte minikartofler med pesto.

Bønnefrikadellerne er billigst at lave hvis man køber dem på dåse, og de smager af præcis det samme som hvis man selv koger dem! Nå, men:

1 dåse brune bønner i vand, to løg, to store kogte kartofler og salt og peper. - Og så gerne to æg, men jeg har undladt dem og putter vand i i stedet for. Og så rasp Og mængden er bare lidt som du føler for! Det skal bare have en konsistens så de ikke smatter sammen på panden.

Du hælder vandet fra bønnerne og blænder dem med æggene/lidt vand. Så hakker du løgene og putter dem i en skål. Når kartoflerne er kogte blender du dem med bønnerne. Du tilsætter salt og peper. Så rører du det hele sammen i skålen og så skal de bare på panden De smager SÅ godt!

Kartoflerne er bare små kartofler med skræl på. De puttes i ovnen smurt ind i olie og med groft salt hældt på. Jeg puttede så rød pesto oven på dem inden de kom i ovnen og så spiste jeg dressing til samt salat

Anmeld

21. februar 2011

Lisbeth85

Jeg skal have wok med en masse forskellige snittede grøntsager. Gulerødder, porrer, broccoli, løg, peberfrugter etc. Kun fantasien sætter grænser.... og mon ikke en omgang hvidløg også? Det smager jo godt og er super sundt

Anmeld

21. februar 2011

FamilienSørensen

Vi skal have en pastagryde med pølser, majs, løg og ketchup og den skal smages til med masser af kryderrier

Anmeld

21. februar 2011

Mille83

Hjemmelavet lasagne. MUMS 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.