Nu med sukkersyge...eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

ooo

bondepigen skriver:

Jeg havde godt nok ikke graviditetssukkersyge med Emma, men blev alligevel vækstscannet, da jeg er meget hypermobil, sagde de...??? Men det gjorde bestemt ikke noget, det er jo kun et plus, som du selv siger.

Jeg skal til glukosebelastningstest på tirsdag...

Og til MD-scanning mandag, hvor de forhåbentlig kan se om jeg venter en dreng eller en pige... Efter at have hørt hjertelyd tror jeg på en pige...

Og ved du hvad, ingen skal komme at fortælle dig, at en graviditet skal forestille at være en dans på roser, for det er den bestemt ikke for alle. Jeg havde en hård første graviditet...manglede i den grad mine smertestillende, som jeg plejede at tage....

Min svoger gør nar af mig og siger jeg pylrer i forhold til nogle andre gravide i familien, men hvad pokker skulle HAN vide om den sag? For det første er han en "MAND" og for det andet er en graviditet aldrig ens... ikke engang for en selv! Nogle danser sig hele vejen gennem en graviditet, mens andre sidder lænket ved toilettet, eller ligger i sengen pga. smerter...

Jeg har i en periode nu her døjet med migræne mange gange, tror og håber dog det er ved at vende.

Men fordi du har en hård graviditet nu her, håber jeg ikke du lader dig afskrække af det, så du ikke vil være gravid igen senere, for det kan være du får det meget nemmere anden gang... Indtil videre synes jeg, at jeg har haft det meget bedre end første gang. Har det stadig hårdt (det er nok min lod, fordi jeg er syg i forvejen), MEN MEGET bedre end første gang.

Jeg synes bare, at mange gravide har fortalt mig hvor rosenrødt og fantastisk det er at være gravid. Det er slet ikke det indtryk jeg har, synes nærmere det er meget opreklameret.

Men tror måske at det bliver lidt mere virkeligt og sjovere, når man kommer til de scanninger. Så kan jeg se, at der er noget i maven, og at der er en grund til at jeg kaster op, og skal til alle de her ting på Hvidovre.

Lige nu er jeg lidt af den holdning, at jeg ikke er sikker på at jeg har lyst til at gennemgå det her en gang til. Men det kan sagtens nå at ændre sig, og så siger de kloge jo, at lige så snart man får barnet i armene, så glemmer man alt det negative.

Jeg håber at du får en fantastisk scanning på mandag, og at I kan se hvad køn det bliver. Og så håber jeg, at din glucose test er lige som den skal være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Skouboe

Metchen skriver:

Arghh men altså.

Af hvad jeg kunne læse mig frem til, så betyder 9.5 også sukkersyge, og det kan jeg forstå at du også fik fortalt. Er ikke så begejstret for at kunne få sukkersyge igen senere hen, men sådan er det så bare. Og så er der det med en kæmpebaby, det er også rimeligt afskrækkende. Gider altså ikke at føde en baby på 10 kg.

Freja vejede 4170 3 dage før termin, så rolig nu

Anmeld

20. februar 2011

Skouboe

Metchen skriver:

Jeg synes bare, at mange gravide har fortalt mig hvor rosenrødt og fantastisk det er at være gravid. Det er slet ikke det indtryk jeg har, synes nærmere det er meget opreklameret.

Men tror måske at det bliver lidt mere virkeligt og sjovere, når man kommer til de scanninger. Så kan jeg se, at der er noget i maven, og at der er en grund til at jeg kaster op, og skal til alle de her ting på Hvidovre.

Lige nu er jeg lidt af den holdning, at jeg ikke er sikker på at jeg har lyst til at gennemgå det her en gang til. Men det kan sagtens nå at ændre sig, og så siger de kloge jo, at lige så snart man får barnet i armene, så glemmer man alt det negative.

Jeg håber at du får en fantastisk scanning på mandag, og at I kan se hvad køn det bliver. Og så håber jeg, at din glucose test er lige som den skal være.

Jeg tror ikke der er ret mange gravide, der går og fortæller hvor fantastisk rosenrødt det hele er... jeg gør ihvertfald ikke. I min verden er graviditet et nødvendigt onde...

Jeg tror snarere at forventningerne og længslen efter at være gravid gør at man kigger på det hele gennem de lyserøde briller - sådan var det ihvertfald for mig.

Anmeld

20. februar 2011

Bondepigen

Tror der er en del der glemmer, hvor hårdt det var, når de først HAR født.. og så skal det LYDE så godt, ellers er man jo nærmest et utaknemmeligt skarn.. Og så findes der selvfølgelig nogen som ikke ville bemærke de var gravide uden de to streger på testen...

Det hjælper i hvert fald på det, osse når man mærker liv, så kan man ligesom bedre klare det...

Ja, der gik 1½ år inden jeg var klar til en tur mere, var bange for om jeg kunne klare sådan en omgang mere, plus det at skulle klare TO børn... Men som sagt går det bare meget bedre denne gang...indtil videre i hvert fald. Men nu havde Emma jo osse hofteskred, og var i gips i et halvt år, hvilket selvfølgelig osse var lidt hårdt...

Tusind tak!

Og jeg håber din glukosebelastningstest næste gang viser sig at være meget bedre end denne...

Anmeld

20. februar 2011

TbCp

Nej hvor træls ikke at kunne få ordentlig svar! Det er da ret dårligt og så kan du så gå og spekulere over det!!!

Håber akupunkturen hjælper på kvalmen!!!

Anmeld

20. februar 2011

AnneBJ

Metchen skriver:

Jeg var jo lige ude og sige hej på Hvidovre hospital her i fredags. Savnede sgu tøserne...

Nej, jeg gasser. Jeg skulle have taget den der glucose test, og det var bare ikke sjovt, Jeg havde slet ikke sovet om natten, er inde i en periode hvor søvn er noget der kommer meget pludseligt og nærmest overfalder mig, selvfølgelig på de mest mærkelige tidspunkter. Så jeg var rimelig træt, mens jeg sad der med 75 gram sukker i kroppen. Klam tanke, egentlig.

Nå, men jeg var så en af dem, der havde et højt tal, nemlig 9.5. Og så fik jeg faktisk ikke mere information ud af den sygeplejerske. Hun sagde mit tal var højt, og at jeg skulle testes igen, og det var det.

Jeg smuttede hjem, og var helt konfus, og ærgerlig over at jeg ikke fik spurgt nærmere  ind til hvad det betød. Har halvt om halvt kunne læse mig til, via google, at jeg har graviditetssukkersyge, men ved ikke hvad det kommer til at betyde rent praktisk med mad, og med babyen.

Og så må jeg indrømme, at jeg blev ret ked af det. Fik den der fornemmelse af, at jeg bare slet ikke burde være gravid, for jeg er bestemt ikke god til det. Jeg føler at der er en del småting, jeg skal tjekkes for, og nu også det her. Gad godt være en af dem, der havde det nemt med at være gravid, men må indrømme, at jeg bare synes det er rigtig hårdt. Og det havde jeg ikke lige regnet med. Ved godt at det er ynkeligt at have det sådan, men sådan havde, og har jeg det altså lige nu.

Senere på dagen var jeg til akupunktur, for at se om det kan hjælpe på den der kvalme. Damen sagde, at jeg højst sandsynligt ville mærke en forskel i løbet af weekenden, så nu må vi se, om det bare var det der skulle til. Jeg håber.

Jeg er ked af at komme med de her blahhh opdateringer, men I behøver at kommentere på indlægget her, jeg skal bare lige have tingene ud af systemet.

Kram Mette - der glæder sig til at mærke beboeren i maven. Kom så med det spark baby.

Hej Mette,

Kan godt forstå din frustration! Jeg har også rigtig mange gange skældt min krop ud, og tænkt: "Så fat dog at være gravid", for jeg er også blev tjekket for både sukkersyge, svangerskabsforgiftning og bækkenløsning. Oveni det havde jeg kvalme i 26 uger, hverken piller eller akupunktur hjalp, og jeg var så sur og gal på mig selv og det hele.

"hvor svært kan det da være at være gravid?!" og hele verdenen mødte mig med en indstilling der hedder, at det ikke er en sygdom at være gravid. Jeg er fuldstændig enig, men nogle har det altså bare nemmere end andre!! 

Nu er jeg 36 uger henne, jeg nyder ikke at være gravid, men jeg har heller ikke noget imod det. For mig hjalp det lidt, da jeg begyndte at kunne mærke babyen sparke, men faktisk syntes jeg det var en lidt ulækker følelse i starten - det skulle jeg dog ikke sige højt, for så kiggede folk på mig som om jeg havde indrømmet at jeg mishandler mit barn... 

Jeg håber akupunkturen hjælper på din kvalme, og at du har haft en god weekend!

Anmeld

20. februar 2011

oo

jeg ved intet klogt om graviditetssukkersyge, jeg ville bare lige skrive at du ikke må sidde og føle at du er en mongo til at være gravid!! jeg kender udmærket følelsen og tankerne du har, men sådan ER det bare ikke. den lille fister der ligger inde i din mave, ligger lige præcis i DIN mave, fordi at da den sad og gennemgik forældrekataloget kunne den med det samme se, at du og Niller ville blive de BEDSTE forældre og de ENESTE forældre for den. og sådan er det! og det skal du tro på!!

og forresten hedder du Mette eller Metha?? jeg så bare lige på fødselsdagslisten at der står Metha og så tænkte jeg, om det var en fejl eller om jeg bare slet ikke har fattet noget  (lige et sidespor)

Anmeld

20. februar 2011

otlitrom

Årh Mætsen, det er sgu da en forvirrende suppedas at sætte benene i.

Jeg har absolut intet konstruktivt at bidrage med pt, da jeg endnu ikke har fundet min hjerne i en af flyttekasserne. Men når jeg finder den, så vil jeg prøve at se om jeg kan bidrage med noget mere konstruktivt.

Ring til din læge/JM og de' om en forklaring. Jeg er ikke stolt af min (kommende) kollegas måde at vifte dig af på. Det er bare ikke OK!

Tusind knus og tanker fra Flyttemand Olsen

Anmeld

20. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Metchen skriver:

Jeg var jo lige ude og sige hej på Hvidovre hospital her i fredags. Savnede sgu tøserne...

Nej, jeg gasser. Jeg skulle have taget den der glucose test, og det var bare ikke sjovt, Jeg havde slet ikke sovet om natten, er inde i en periode hvor søvn er noget der kommer meget pludseligt og nærmest overfalder mig, selvfølgelig på de mest mærkelige tidspunkter. Så jeg var rimelig træt, mens jeg sad der med 75 gram sukker i kroppen. Klam tanke, egentlig.

Nå, men jeg var så en af dem, der havde et højt tal, nemlig 9.5. Og så fik jeg faktisk ikke mere information ud af den sygeplejerske. Hun sagde mit tal var højt, og at jeg skulle testes igen, og det var det.

Jeg smuttede hjem, og var helt konfus, og ærgerlig over at jeg ikke fik spurgt nærmere  ind til hvad det betød. Har halvt om halvt kunne læse mig til, via google, at jeg har graviditetssukkersyge, men ved ikke hvad det kommer til at betyde rent praktisk med mad, og med babyen.

Og så må jeg indrømme, at jeg blev ret ked af det. Fik den der fornemmelse af, at jeg bare slet ikke burde være gravid, for jeg er bestemt ikke god til det. Jeg føler at der er en del småting, jeg skal tjekkes for, og nu også det her. Gad godt være en af dem, der havde det nemt med at være gravid, men må indrømme, at jeg bare synes det er rigtig hårdt. Og det havde jeg ikke lige regnet med. Ved godt at det er ynkeligt at have det sådan, men sådan havde, og har jeg det altså lige nu.

Senere på dagen var jeg til akupunktur, for at se om det kan hjælpe på den der kvalme. Damen sagde, at jeg højst sandsynligt ville mærke en forskel i løbet af weekenden, så nu må vi se, om det bare var det der skulle til. Jeg håber.

Jeg er ked af at komme med de her blahhh opdateringer, men I behøver at kommentere på indlægget her, jeg skal bare lige have tingene ud af systemet.

Kram Mette - der glæder sig til at mærke beboeren i maven. Kom så med det spark baby.

for søren da Mette! du må ikke lade dig spidse af uden forklaring og så gå bekymret hjem!

ring til lægen imorgen ikke?

jeg kendte godt følelsen af at det med at være gravid, bare slet ikke er nemt som man troede!!!

du skal vide at du altid kan skrive når du skal af med tankerne! det er sgu ikke lutter lagkage, men jeg lover dig! at du bliver glad i sidste ende, så er det det hele værd!

Anmeld

20. februar 2011

Klumpe-dumpe

Metchen skriver:

Det er super med de forklaringer du kommer med.

Med hensyn til maden, så er det værste næsten, at jeg skal holde igen med frugt, da det er noget af det jeg ÆLSGER! Det gode er, at jeg i forvejen har haft meget svært med kager og slik efter jeg blev gravid, og efter jeg har været ved diætist for en tre uger siden, så er jeg også røget på light sodavand. Hvidt brød er jeg også gået væk fra.

Det gode er de ekstra vækstscanninger, det kan vi godt lide.

Tusind tak for svar Trine, det var lige hvad jeg havde brug for.

Godt det kunne bruges, det gik lidt hurtigt da jeg skrev.

Men skriv endelig hvis du vil vide mere, end bare har brug for at lufte ud.

Knus fra mig, der overhovede slet ikke egner sig til at være gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.