Fritter er og bliver skadedyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

dorthemus

Ansemusen skriver:

Hvorfor mener du pludselig ikke at en ilder er et egnet kæledyr? Du har da selv haft rotter og når vi to har talt om ilderne har du aldrig givet udtryk for noget i den retning. Du har da holdt Ollie så vidt jeg husker og syntes han var rigtig sød

Der skulle have stået et ALTID også...det gik vist lidt hurtigt  dine er søde og velopdragne og I respekterer både dyret og gæster...jeg har også været ude steder hvor ildere - også rotter - løb frit og hvor man ikke tog hensyn og dét er bare ikke i orden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Ansemusen

dorthemus skriver:

Der skulle have stået et ALTID også...det gik vist lidt hurtigt  dine er søde og velopdragne og I respekterer både dyret og gæster...jeg har også været ude steder hvor ildere - også rotter - løb frit og hvor man ikke tog hensyn og dét er bare ikke i orden

Nej, det er vi enige i. Men det er jo ikke spoir anderledes for hunde og katte. Nogle er bange for katte, og så må man tage hensyn til det. Og nogle hunde er helt overilede og loggrer helt vildt, hopper op, slikker osv. Det dur jo som regel heller ikke rigtigt med gæster.

De fleste jeg kender har kun søde og dejlige ildere, og jeg kender altså rigtig mange som har ildere! Og er aldrig blevet bidt af andres ildere. De allerfleste er søde, tamme og bider ikke hverken voksne eller børn. Mange tror desværre at det er mere reglen end undtaggelsen at ildere er aggresive, og det er den holdning/fordom som mange desværre har. Så derfor jeg ikke bare lige lader kommentaren passere

Min kæreste syntes førhen at ildere var ulækre, grimme og aggresive (eller det troede han), men han blev klogere og elsker dem nu

Anmeld

20. februar 2011

Ansemusen

linselouise skriver:

Vil lige skrive at fordi at JEG skriver at de er skadedyr, så betyder det jo ikke at dyret pludselig bliver udråbt som værende et skadedyr, den magt har jeg slet ikke. Det er blot MIN mening.

Så jaja, fint nok at man ikke synes det er skadedyr, men det er de altså i min verden

Det er da virkelig for meget at tilegne sig sådan en holdning, når man ikke aner hvad man taler om! Nej hvor har jeg mødt mange fordomme og mennesker som har fundet ud af at de tog fuldstændigt fejl, efter at de har mødt vores dejlige basser! Det er jo ikke spor anderledes end at dømme mennesker på deres race!

Desuden er der altså noget i historien som ikke rigtig giver mening! Vores ildere får kød med ben og brusk, og de skal virkelig tygge meget for at få selv brusk bidt over. En ilder kan ikke lige sådan nappe 7 fingre (omend det er barnefingre) i et snuptarv. Så det undrer mig, at moren ikke er vågnet med det samme! For HVIS ilderen har spist 7 fingre, som Ekstra Bladet skriver, så har det altså taget sin tid for den! Og barnet må have grædt længe. Og man må jo gå ud fra at en mor vågner så snart hendes barn begynder at græde, altså tror jeg ikke rigtig på at den har bidt de 7 fingre af.
Har heller aldrig tidligere hørt om, at en ilder skulle have bidt et menneske for at æde det. De ved godt hvad der er mad og hvad der er mennesker. Så ja, jeg tror heller ikke man skal hoppe heeelt i med begge ben, når man læser sådan en historie!

Anmeld

20. februar 2011

L.J.L

Ansemusen skriver:

Det er da virkelig for meget at tilegne sig sådan en holdning, når man ikke aner hvad man taler om! Nej hvor har jeg mødt mange fordomme og mennesker som har fundet ud af at de tog fuldstændigt fejl, efter at de har mødt vores dejlige basser! Det er jo ikke spor anderledes end at dømme mennesker på deres race!

Desuden er der altså noget i historien som ikke rigtig giver mening! Vores ildere får kød med ben og brusk, og de skal virkelig tygge meget for at få selv brusk bidt over. En ilder kan ikke lige sådan nappe 7 fingre (omend det er barnefingre) i et snuptarv. Så det undrer mig, at moren ikke er vågnet med det samme! For HVIS ilderen har spist 7 fingre, som Ekstra Bladet skriver, så har det altså taget sin tid for den! Og barnet må have grædt længe. Og man må jo gå ud fra at en mor vågner så snart hendes barn begynder at græde, altså tror jeg ikke rigtig på at den har bidt de 7 fingre af.
Har heller aldrig tidligere hørt om, at en ilder skulle have bidt et menneske for at æde det. De ved godt hvad der er mad og hvad der er mennesker. Så ja, jeg tror heller ikke man skal hoppe heeelt i med begge ben, når man læser sådan en historie!

Nej det er da ikke for meget, jeg må da have hvilken som helst holdning jeg har lyst til

At jeg synes at det er nogle skadedyr fordi jeg læser en artikel om et stakkels barn der har fået ædt 7 af sine fingre, må jeg vel om. Du må så absolut ikke tage det personligt at lille mig har min egen holdning til fritter/ildere. Jeg bryder mig ikke om dem, ligesom mange andre ikke bryder sig om slanger, edderkopper etc.

Anmeld

20. februar 2011

Ansemusen

linselouise skriver:

Nej det er da ikke for meget, jeg må da have hvilken som helst holdning jeg har lyst til

At jeg synes at det er nogle skadedyr fordi jeg læser en artikel om et stakkels barn der har fået ædt 7 af sine fingre, må jeg vel om. Du må så absolut ikke tage det personligt at lille mig har min egen holdning til fritter/ildere. Jeg bryder mig ikke om dem, ligesom mange andre ikke bryder sig om slanger, edderkopper etc.

Nej men KENDER du til ildere som kæledyr!
Og hader du så også hunde, fordi nogle skambider børn eller slår dem ihjel? Er sikker på at der er langt flere og langt mere alvorlige ulykker med hunde og børn end med ildere og børn! Også hvis man tager højde for, at der er flere hunde end ildere!

Anmeld

20. februar 2011

L.J.L

Ansemusen skriver:

Nej men KENDER du til ildere som kæledyr!
Og hader du så også hunde, fordi nogle skambider børn eller slår dem ihjel? Er sikker på at der er langt flere og langt mere alvorlige ulykker med hunde og børn end med ildere og børn! Også hvis man tager højde for, at der er flere hunde end ildere!

Ej prøv du lige og slap lidt af nu. Du kan da ikke sidde og tage det så personligt, at jeg har en holdning, helt ærligt.

roooolig nu, spring da tråden over hvis jeg sætter dit pis i kog!

CHRIST ALMIGHTY!!

Og jeg skal sgu ikke sidde og forsvare mit ordvalg eller min mening overfor nogen som helst og da slet ikke dig!

Færdig bum basta, og så må du have en fortsat god søndag med dine kære og kæledyr!

GODT ORD IGEN

Anmeld

20. februar 2011

dorthemus

Ansemusen skriver:

Nej, det er vi enige i. Men det er jo ikke spoir anderledes for hunde og katte. Nogle er bange for katte, og så må man tage hensyn til det. Og nogle hunde er helt overilede og loggrer helt vildt, hopper op, slikker osv. Det dur jo som regel heller ikke rigtigt med gæster.

De fleste jeg kender har kun søde og dejlige ildere, og jeg kender altså rigtig mange som har ildere! Og er aldrig blevet bidt af andres ildere. De allerfleste er søde, tamme og bider ikke hverken voksne eller børn. Mange tror desværre at det er mere reglen end undtaggelsen at ildere er aggresive, og det er den holdning/fordom som mange desværre har. Så derfor jeg ikke bare lige lader kommentaren passere

Min kæreste syntes førhen at ildere var ulækre, grimme og aggresive (eller det troede han), men han blev klogere og elsker dem nu

Men det oplevede jeg også dengang jeg havde rotter...nogle fik jeg overbevist, andre rokkede ikke ved deres opfattelse.

Anmeld

26. februar 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Hehe... Som tidligere ilderopdrætter kan jeg kun sidde og småklukke over denne her tråd.

Nu skal man altså ikke tro på alt hvad man læser. Jeg vil ikke sige, at det er fuldstændig umuligt for en ilder at bide 7 fingre af en baby og spise dem. Men i mine ører lyder det som en vandrehistorie.

Desuden kan det ikke lade sig gøre, at sove fra det som der står moderen gjorde. Så hurtig er en ilder heller ikke til at flå kød i stykker.

Det er rigtigt at mange ikke kan finde ud af, at opdrage dem, men min erfaring siger mig, at det største problem er at folk ikke kan aflæse deres signaler og meget ofte mistolker deres kropssprog. Jeg har set folk panikke fuldstændig over en ilder der legede og tro en bidsk ilder var legesyg. I "Kære Sebastian" fortæller han børnene at det man kan høre i baggrunden er ildere der leger og jeg kan høre at de er ved at tage en god gammeldags slåskamp om rangordenen og der overhovedet ikke er spor af leg i det og den ilder man kan høre synes absolut ikke det er sjovt.

Så inden I får revet hovedet af hinanden herinde skal man lige huske at være kildekritisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.