Hehe... Som tidligere ilderopdrætter kan jeg kun sidde og småklukke over denne her tråd.
Nu skal man altså ikke tro på alt hvad man læser. Jeg vil ikke sige, at det er fuldstændig umuligt for en ilder at bide 7 fingre af en baby og spise dem. Men i mine ører lyder det som en vandrehistorie.
Desuden kan det ikke lade sig gøre, at sove fra det som der står moderen gjorde. Så hurtig er en ilder heller ikke til at flå kød i stykker.
Det er rigtigt at mange ikke kan finde ud af, at opdrage dem, men min erfaring siger mig, at det største problem er at folk ikke kan aflæse deres signaler og meget ofte mistolker deres kropssprog. Jeg har set folk panikke fuldstændig over en ilder der legede og tro en bidsk ilder var legesyg. I "Kære Sebastian" fortæller han børnene at det man kan høre i baggrunden er ildere der leger og jeg kan høre at de er ved at tage en god gammeldags slåskamp om rangordenen og der overhovedet ikke er spor af leg i det og den ilder man kan høre synes absolut ikke det er sjovt.
Så inden I får revet hovedet af hinanden herinde skal man lige huske at være kildekritisk. 
Anmeld