Fritter er og bliver skadedyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

Rosa

Jeg blev bidt i fingeren af en da jeg var 2 år... Min far er stadig flov over det, det var en af hans jagtkammerater som havde den stående i et bur udenfor, og så stak jeg lige en pilfinger ind til "kaninen" i et ubevogtet øjeblik 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

birthee

Jeg har én gang i mit liv passet en fritte - det var hos en dyrlæge jeg arbejdede, og den var godt opdraget... Men jeg synes ikke man lader et dyr som en fritte gå rundt i huset om natten/dagen, uden at holde opsyn med den... Og slet ikke når man har et lille spædbarn i huset - hvad skal den lille dreng gøre, når han bliver stor og undrer sig over hvorfor han ingen fingre har?? Synes det er fint lægerne vil prøve at sætte nogle af hans tæer op på hænderne, men så mangler det stakkels barn både fingre og tæer...

Anmeld

20. februar 2011

Kief31

En velopdragen fritte er et rigtig dejligt dyr, men desværre kan de færreste finde ud af at opdrage dem.. Jeg har selv haft fritter, og selvom de var noget så kærlige ville jeg da aldrig have ladet dem være alene med min søn..

Anmeld

20. februar 2011

Kief31

Rosa skriver:

Jeg blev bidt i fingeren af en da jeg var 2 år... Min far er stadig flov over det, det var en af hans jagtkammerater som havde den stående i et bur udenfor, og så stak jeg lige en pilfinger ind til "kaninen" i et ubevogtet øjeblik 

Det har nok været en jagtfritte, det er ikke et tamt dyr, som dem man bruger til kæledyr..

Anmeld

20. februar 2011

Rosa

Kief31 skriver:

Det har nok været en jagtfritte, det er ikke et tamt dyr, som dem man bruger til kæledyr..

Det var det nemlig... Jeg kan stadig huske det øjeblik lige før den bed mig  Skøre dyr!!!

Anmeld

20. februar 2011

2babygirls

linselouise skriver:

FØJ!

http://ekstrabladet.dk/112/article1506363.ece

føj føj føj, hvor ville jeg bare have en rigtig dårlig smag i munden som forældre !!!

Stakkels baby

Anmeld

20. februar 2011

..

Hader begrebet "skadedyr"

Det er et menneskeskabt begreb, typisk for mennesker uden evnen til at se ud over sin egen lille navle. INGEN dyr er skadedyr, alle dyr har et formål i naturen, ellers havde evolutionen sørget for at de var udryddet!

Anmeld

20. februar 2011

heaven

puuuha, sikke et chok altså, og stakkels stakkels barn altså!!!!! puha.... men sådan et dyr skal da slet ikke rende rundt uden opsyn, hverken dag eller nat.. 

Mit kendskab til dette dyr var/er positivt - et hold af vores venner havde en - gizmo han var så sød og tam - vi kunne kæle med ham som en anden hund eller kat og han kunne også mades med hænderne... men min mand og jeg var også de eneste der turde at komme til ham - de andre venner var totalt bange for den, hehe...

vi var tit barnepiger når de var på sommerferie, det var ganske hyggeligt... jeg syntes gizmo var en dejlig og sød fyr, og jeg så aldrig noget aggresivt hos den... men jeg ville ikke selv have en, jeg er nok mere hunde menneske, hehe....

Gismo levede et dejligt ilder-liv og blev aflivet pga alder/skavanker der ikke kunne afhjælpes.

Jannie

Anmeld

20. februar 2011

dorthemus

Macrolf skriver:

Det er et menneskeskabt begreb, typisk for mennesker uden evnen til at se ud over sin egen lille navle. INGEN dyr er skadedyr, alle dyr har et formål i naturen, ellers havde evolutionen sørget for at de var udryddet!

Du har ret!

Dog mener jeg ikke, at ildere er egnede kæledyr.

Anmeld

20. februar 2011

SussieThyssen

Macrolf skriver:

Tak...lige mine ord

En fritte er nemlig intet skadedyr, men et vildt dyr, som har tilpasset sig den niche i naturen, hvor den hører til.
Og den hører IKKE til hos mennesker, sådan som fx hunde og katte, der igennem årtusinder har fundet deres niche i nærhden eller sammen med os.

Det er et intelligent dyr ud fra deres normer, og....det er et rovdyr.
Så her kan man overhovedet ikke bebrejde fritten, men forældrene.
At manden så tilmed slår den ihjel er jo helt hul i hovedet, men igen..det er jo nok et naturligt instinkt, fra en forældre, der forsvarer sit afkom.
Synd er det for den lille dreng, der har skulle gå dette igennen pga. forældrenes uansvarlighed.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.