Hvordan tackler I kræsne børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Lav det mad I skal have, og kan de "ikke lide det" så tilbyder I dem en skive rugbrød. Det bliver de hurtigt trætte af

Det hjælper ik her. Han vil meget gerne ha rugbrød i stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Anonym trådstarter

Naannaa87 skriver:

lige pt er det meget få retter vi kan få i william og det er bare så kedeligt og ikke særlig varieret :/ håber det bare er en fase de skal igennem ..

Håber jeg også. Min søn gider ik kød udover medister og frikadeller. Og lige pt vil han næsten kun ha boller og banan

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

MissGeoh skriver:

Det kan jeg godt forstå..

Men når de er sådan, så er det vel fordi de bare kan kører rundt med moderen som de vil..

Sådan er det nemlig også med min kærestes den store på 6.. 

MEN det går bare ikke her.. HER er det far og Betina der bestemmer.. Og det har de fundet ud af..

Årh det er virkelig belastende altså. Han ved udemærket godt det er os der bestemmer. Selv har jeg dog svært ved at bestemme over hans børn

Anmeld

19. februar 2011

MissGeoh

Anonym skriver:

Årh det er virkelig belastende altså. Han ved udemærket godt det er os der bestemmer. Selv har jeg dog svært ved at bestemme over hans børn

Jamen det er jo DIG og far der bestemmer for det er jer der bor der.. Så ungerne skal jo bare gøre hvad der bliver sagt..

Forstå mig ret, du skal ikke bare være sur osv, men måske drille lidt for at de forstår det..

Jeg er heller ikke glad for at bestemme, men jeg ved jeg bliver nødt til det, for ellers kører de bare rundt med mig.

Anmeld

19. februar 2011

SHERO

Nu er min søn kun 13 måneder og kræsen, men det hjælper nok ikke så meget.

Men kan sige så meget at jeg ALTID har været kræsen, og er det stadig, selvfølgelig lidt mere villig til at smage nye ting. Min mor har aldrig lavet særskilt mad til mig, hvis jeg ikke kunne lide det måtte jeg få en rugbrød. Selvfølgelig bør man smage, men heller ikke gå sulten i seng hvis man ikke kan lide det. Det kan være de vokser fra det, måske ikke. Men tror det bedste er ikke at gøre det til et større problem end det er. Tror ikke det hjælper at blive irriteret, på et eller andet tidspunkt finder i nok noget sundere de gerne vil spise, tror bare det kræver tålmodighed og rugbrød... Og så længe de finder ud af der ikke kommer pizza mv på bordet fordi de nægter at spise andet kommer det nok af sig selv, alle bliver sgu trætte af rugbrød på et eller andet tidspunkt..

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Nu er min søn kun 13 måneder og kræsen, men det hjælper nok ikke så meget.

Men kan sige så meget at jeg ALTID har været kræsen, og er det stadig, selvfølgelig lidt mere villig til at smage nye ting. Min mor har aldrig lavet særskilt mad til mig, hvis jeg ikke kunne lide det måtte jeg få en rugbrød. Selvfølgelig bør man smage, men heller ikke gå sulten i seng hvis man ikke kan lide det. Det kan være de vokser fra det, måske ikke. Men tror det bedste er ikke at gøre det til et større problem end det er. Tror ikke det hjælper at blive irriteret, på et eller andet tidspunkt finder i nok noget sundere de gerne vil spise, tror bare det kræver tålmodighed og rugbrød... Og så længe de finder ud af der ikke kommer pizza mv på bordet fordi de nægter at spise andet kommer det nok af sig selv, alle bliver sgu trætte af rugbrød på et eller andet tidspunkt..

Men nu har det varet i to ÅR!???

Anmeld

19. februar 2011

henh01

Anonym skriver:

Det hjælper ik her. Han vil meget gerne ha rugbrød i stedet

Også uden pålæg?

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Også uden pålæg?

Den har vi ik prøvet. Men tvivler på farmand syns det er ok. Vi er vist ret forskellige suk

Anmeld

19. februar 2011

SHERO

Anonym skriver:

Men nu har det varet i to ÅR!???

Mit holder ved endnu :-D Så det er 20 år... Det gør det selvfølgelig ikke nemmere når i ikke har dem hele tiden... Men altså tror stadig det den eneste måde, og hellere de får rugbrød med pålæg end ingenting eller havregryn. Tror det er bedre for alle parter end det skal være en kamp hver gang, hvis de får lov at smage, og siger nej tak, og så får en rugbrød, uden det skal gøres til et "problem" bliver det vel kedeligt på et tidspunkt.. Og hvis ikke, så slipper i stadig for en masse trælse sitationer ved hver aftensmåltid. Man kan jo kun tvinge børnene til at proppe maden i munden, ikke at spise det. Så tror ikke der er så mange andre muligheder end at gøre måltiderne til positive oplevelser og så krydse fingre for det kommer...

Anmeld

21. februar 2011

Barbamama

Min datter er gået fra at spise alt til at være rimelig kræsen. Jeg tilbyder hende maden. Hun smager på det og spytter det ofte ud igen. Vi kommenterer det ikke og reagerer ikke synderligt på det. Vi lægger vægt på at det skal være hyggeligt at spise sammen. Nogle gange prøver hun til igen og spiser noget af det. Andre gange vil hun ikke have det og sidder så bare og kigger. Så smører jeg noget rugbrød til hende, som hun gladeligt spiser. Så må det være sådan. Vores datter er 20mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.