Hvordan tackler I kræsne børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind. Min kæreste og jeg har boet sammen i 2 år og hver anden uge har vi hans børn på nu 8&13 år. I al den tid jeg har været der har vi MEGET TIT hørt på "det ka jeg ik li" fra ham på nu 8 år. Pizza og lassange og hotdogs ryger ned men ellers er der altid noget han brokker sig over. Min kæreste sagde i starten at det bare var en periode men denne såkaldte periode har varet i 2 år nu så. Jeg magter det slet ik. Ka godt ske det er fordi det ik er mit eget barn men syns bare det er møghamrende irriterende at stå og lave mad hver dag og det så ska være en kamp og en dårlig stemning hver gang vi ska spise. Min kæreste har den 'regel' at man ska spise lidt af det der blir serveret og det syns jeg er godt men jeg blir sindsyg af at det er sådan hver dag. Idag har vi nok hørt "det ka jeg jeg li" 10-15 gange. Det er virkelig ik sjovt mere (ik at det nogensinde har været sjovt) Hvordan tackler I andre sådanne problemer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

MissGeoh

Min kærestes dreng er ALT ædende, men hans datter siger os tit at det kan hun ikke lide.

Grøntsager røre hun IKKE medmindre vi blender det så hun ikke kan se det..

Men her smager vi på det og hvis vi kan se det godt kan spises så får hun lov at tage nogle bidder, men ellers spiser de det der bliver lagt på deres tallerkener..

Vi kæmper også, men det er fordi hun ikke GIDER spise.. :/

Anmeld

19. februar 2011

Na-Wi

Jeg har det samme problem med min søn på 1½ år (ja der er stor aldersforskel i know) men jeg er os ved at rive håret af mig selv når vi kommer hen til spisetid !!

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

Naannaa87 skriver:

Jeg har det samme problem med min søn på 1½ år (ja der er stor aldersforskel i know) men jeg er os ved at rive håret af mig selv når vi kommer hen til spisetid !!

Har også en søn på 1 1/2 år og han gider heller ik spise alt mad endnu :-(

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

MissGeoh skriver:

Min kærestes dreng er ALT ædende, men hans datter siger os tit at det kan hun ikke lide.

Grøntsager røre hun IKKE medmindre vi blender det så hun ikke kan se det..

Men her smager vi på det og hvis vi kan se det godt kan spises så får hun lov at tage nogle bidder, men ellers spiser de det der bliver lagt på deres tallerkener..

Vi kæmper også, men det er fordi hun ikke GIDER spise.. :/

Jeg tror også at meget af det her bunder i at han ik gider ha det fordi det ik er pizza og andre lækkerier. Og så ved han at hans far gir ham lov at få havregryn fx hvis han blir sulten senere.

Anmeld

19. februar 2011

MissGeoh

Anonym skriver:

Jeg tror også at meget af det her bunder i at han ik gider ha det fordi det ik er pizza og andre lækkerier. Og så ved han at hans far gir ham lov at få havregryn fx hvis han blir sulten senere.

Vi giver ikke noget senere.. De ved godt her at hvis de ikke spiser op, så skal de vente til dagen efter til at få mad..

De vil også helst have pizza og andet usundt, men det spiser vi ikke når de er her.

De får lov at bestemme hvad vi skal have en af dagenen, men ikke det der skal i..

Anmeld

19. februar 2011

Anonym trådstarter

MissGeoh skriver:

Vi giver ikke noget senere.. De ved godt her at hvis de ikke spiser op, så skal de vente til dagen efter til at få mad..

De vil også helst have pizza og andet usundt, men det spiser vi ikke når de er her.

De får lov at bestemme hvad vi skal have en af dagenen, men ikke det der skal i..

Jeg syns heller ik at de ska ha noget senere men deres far vil ik lade dem gå sulten i seng. Men jeg syns jo at ham på 8 år er klog nok til at regne ud hvordan tingene hænger sammen. Jeg vil bare gerne ha at vi har det ens med tingene når vi ska opdrage vores fælles søn

Anmeld

19. februar 2011

MissGeoh

Anonym skriver:

Jeg syns heller ik at de ska ha noget senere men deres far vil ik lade dem gå sulten i seng. Men jeg syns jo at ham på 8 år er klog nok til at regne ud hvordan tingene hænger sammen. Jeg vil bare gerne ha at vi har det ens med tingene når vi ska opdrage vores fælles søn

Det kan jeg godt forstå..

Men når de er sådan, så er det vel fordi de bare kan kører rundt med moderen som de vil..

Sådan er det nemlig også med min kærestes den store på 6.. 

MEN det går bare ikke her.. HER er det far og Betina der bestemmer.. Og det har de fundet ud af..

Anmeld

19. februar 2011

Na-Wi

Anonym skriver:

Har også en søn på 1 1/2 år og han gider heller ik spise alt mad endnu :-(

lige pt er det meget få retter vi kan få i william og det er bare så kedeligt og ikke særlig varieret :/ håber det bare er en fase de skal igennem ..

Anmeld

19. februar 2011

henh01

Lav det mad I skal have, og kan de "ikke lide det" så tilbyder I dem en skive rugbrød. Det bliver de hurtigt trætte af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.