Jeg har en veninde, som jeg har kendt i 14 år. Hun skal giftes den 13. august, og vi har kendt denne dato siden jul 2009, så altså ret længe. Dengang sagde hun "for sjov" - så må veninderne godt vente med at få børn, så vi kan få en sjov fest. Jeg tog det som en spøg, da jeg selv har den holdning at når veninderne er i 20-30'erne, er børn og graviditet en ting der sker for de fleste, og noget man må regne med.
Nu ringede hun så i går "ja, vi har jo et problem, for vi vil ha en børnefri fest, men vi kan tilbyde at du har en barnepige med på værelset ovenpå, sammen med baby".
Jeg prøvede at forklare at Spunken vil være 6-8 uger til den tid, og at en barnepige er ok, men jeg under alle omstændigheder skal gå til og fra og amme osv. Vi kan jo ikke være sikre på at han vil ta flaske. Jeg foreslog selv, at han jo sagtens kan være i vognen udenfor (der er en kæmpe have) samt på et tilstødende rum, og at jeg så går til og fra, men uden at ta ham med ind til festen. Det måtte jeg ikke. Så baby må KUN ta med, hvis min kæreste og jeg ikke har noget med ham at gøre.... Det gir ingen mening for mig. Han sover jo forhåbentlig ret meget på det tidspunkt, og blir han urolig, tar vi jo hjem med ham....
Det er halvanden times kørsel hjemmefra, til der bryllupet skal holdes, så jeg kan ikke tilbyde at kæresten blir hjemme med baby, for jeg skal jo gerne kunne komme hjem og amme, hvis han ikke vil ta flaske...
Det gør mig bare så skide ked af det, at hun er så emsig. Vi har talt om det bryllup i 100 år, jeg har været med hende til bryllupsmesse og alt muligt....
Jeg har sagt til hende at hun ikke skal regne med at vi kommer, og hun har svaret at det er der jo ikke noget at gøre ved, men vi er velkomne hvis vi "finder en løsning på problemet"...
Min holdning til børnefrie fester, er at det er OK. Men for mig går grænsen for børn ved 6-7 mnd. Inden da kan man ikke regne med at man kan aflevere baby til pasning, og til mit eget bryllup vil spædbørn være velkomne....
Vi skal til et andet bryllup, når han kun er 4-5 uger gammel, og har fået at vide at vi bare skal komme og ta vogn og udstyr med, og så tar' vi det som det kommer. Han kan få eget værelse hvis vejret er dårligt, og ellers så er han jo bare udenfor og så kan jeg amme og pusle osv som det passer os.
Er jeg helt gal på den og fuld af hormoner?