Kunne du amme en andens barn ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

eElak

Jeg kunne ikke engang amme mit eget barn, så tror næppe jeg kunne amme andres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

SussieThyssen

Muffi<3 skriver:

Efter programmet i går var jeg lidt rystet   Jeg syntes det overskrider mine grænser helt vildt at de 2 store børn på 4 og 5 blev ammet ,, endda samtidig

Jeg syntes det var så flot at hende damen rejste til Sudan og ammede de 3 små sultede negerbørn   Det ville jeg også sagtens kunne gøre , det vile slet ikke genere mig at amme andres børn hvis det virkelig var nødvendigt .. Jeg ville aldrig bryde mig om at andre ammede mit barn, men var det livsnødvendigt så var det selvf. helt i orden ... Hvordan ser i på det ??

Eeewww...var der virkeligt det??
Snak om en moderbinding...jeg blir ski da helt dårlig.
Jeg så ikke selv programmet...men det DET lyder da bare SÅ grænseoverskridende, at amme så store børn.
Personligt, har jeg det svært nok, når jeg ser et barn gå..og så kommer han/hun og hiver op i moderens bluse for at blive ammet.
For mig stopper amning, når barnet tager sine første skridt eller max halvandet år.

Men ellers...jo..hvis ellers jeg havde været en god "mælkeproducent", så ville jeg sagtens kunne dele ud af mælk til andre børn..og også amme dem.
Et barn er et barn..og modermælk er nu engang modermælk, så selvfølgelig ville jeg da gladeligt kunne dele min mælk med en andens barn, hvis det var sultent.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. februar 2011

SussieThyssen

Jolene skriver:

Jeps! Det var også det, jeg tænkte. Jeg tror, jeg havde flippet ud, hvis det var mit barn en anden havde taget op og ammet!

Pudsigt..der ser jeg da så helt anderledes på det...jeg ville da godt nok have kigget lidt..men så have grinet stort...det er da bare super, at hun sådan lige gav det en babs LOL
Og jeg antager at trolden blev glad og holdt op med at græde??
Den mor havde godt nok fået et skulderklap af mig, for at være SÅ naturlig...og jeg kan også sige..at var hun blevet sparket ud af min mødregruppe...så var jeg selv gået med samme vej.

Men...sådan ser vi så forskelligt på det.
Hmmm..måske skulle man lave mødregrupper for søstersolidaritet.
Eiii...jeg ved godt at jeg provokerer lidt...men vend den om..er der sket nogen skade?
Det er da skønt at man kan hjælpe hinanden på den måde.
Tænk over det

Anmeld

18. februar 2011

Diana...

Pia. skriver:

Ja det kunne jeg sagtens - hvis det var nødvendigt... og det er det jo i denne her situation... Men havde jeg en anden mulighed med et sundt og raskt barn - ville jeg ikke amme andres børn, men jeg kunne godt hvis det som sagt var nødvendigt og modermælken var det bedste...

Knus Pia.

Helt enig 

Anmeld

18. februar 2011

pussepige

Muffi<3 skriver:

Efter programmet i går var jeg lidt rystet   Jeg syntes det overskrider mine grænser helt vildt at de 2 store børn på 4 og 5 blev ammet ,, endda samtidig

Jeg syntes det var så flot at hende damen rejste til Sudan og ammede de 3 små sultede negerbørn   Det ville jeg også sagtens kunne gøre , det vile slet ikke genere mig at amme andres børn hvis det virkelig var nødvendigt .. Jeg ville aldrig bryde mig om at andre ammede mit barn, men var det livsnødvendigt så var det selvf. helt i orden ... Hvordan ser i på det ??

Øhhh hva er det for et program der var i går.. !! Må være gået min næse forbi..

Anmeld

18. februar 2011

Becks

Hvis det var min søster´s eller venindes tror jeg godt jeg ville kunne det, altså når de var babyer og det var en nødssituation..

Læste faktisk i ude og hjemme for nogle uger siden, at en søster havde ammet hendes nogle uger gamle nevø, hun havde selv en datter på ca 6 mdr mener jeg..

De skulle holde jul på Bornholm, men det var kun de 2 søstre, deres mænd og børn der nåede frem pga sneen..
Da den ene søster med den nyfødte pludselig bliver voldsomt syg, bliver der kaldt efter vagtlæge som kommer med sådan en millitær panser bil eller hvad det nu hedder. Han beslutter at hun skal indlægges, og hendes mand tager med. De kan ikke få sønnen med, da det ville skade hans hørelse mener jeg det var, pga det ville larme SÅ meget inde i den millitær dyt.

Hun var indlagt ret lang tid alligevel, og søsteren måtte jo så amme sin nevø, da der som bekendt var lukket på Bornholm pga sneen, så de kunne ikke købe mme. Heldigvis havde hun mælk nok til dem begge..

Anmeld

23. februar 2011

Jolene

SussieThyssen skriver:

Pudsigt..der ser jeg da så helt anderledes på det...jeg ville da godt nok have kigget lidt..men så have grinet stort...det er da bare super, at hun sådan lige gav det en babs LOL
Og jeg antager at trolden blev glad og holdt op med at græde??
Den mor havde godt nok fået et skulderklap af mig, for at være SÅ naturlig...og jeg kan også sige..at var hun blevet sparket ud af min mødregruppe...så var jeg selv gået med samme vej.

Men...sådan ser vi så forskelligt på det.
Hmmm..måske skulle man lave mødregrupper for søstersolidaritet.
Eiii...jeg ved godt at jeg provokerer lidt...men vend den om..er der sket nogen skade?
Det er da skønt at man kan hjælpe hinanden på den måde.
Tænk over det

Jeg, jeg blev lidt provokeret.

Hun kunne da godt have trøstet uden at give bryst. Søstersolodaritet... jeg ville ikke lade min søster gøre det samme med mit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.