SeptemberBaby skriver:
Kære alle
Jeg er blevet mor for anden gang. Igen til en dejlig og velskabt pige.
Men der er noget, som bekymrer mig. Og det er egentlig mig selv...
Jeg synes altså ikke, at mine følelser for den lille pige er, som du måske burde være. Jeg kan huske, hvordan jeg med babypige nr. 1 var en stor geleklump fra første sekund. ALT hun gjorde, fik mig til at smelte af brændende hjertevarme. Nu oplever jeg kun det samme i glimt. Min babypige er 7 uger. Jeg elsker hende højt, men det er som om, at jeg skal "tænke følelserne frem" og stoppe op og mærke efter. Hvornår vender det til spontane, konstante følelser?! Og sker det bare af sig selv?
Situationen giver mig meget dårlig samvittighed.
Er der nogen, der kan genkende dette fra deres 2. baby-oplevelse?
Jeg ved, det er tabubelagt område, men håber, I har mod på at svare (ærligt).
Tak

Sådan havde jeg det også lidt i starten.
Jeg elskede min lille pige men jeg havde SÅ dårlig samvittighed overfor min store dreng. Han tog det vanvittigt flot men jeg følte slet ikke at jeg kunne dele min kærlighed til ham, med min nyfødte datter.
Nu er det udlignet. Jeg har lært at fokusere på at min kærlighed til dem er "forskellig" uden at være det. Det er svært at forklare men jeg sætter pris på dem på hver sin måde.
Jeg er stolt af Hjalte når hans sprog udvikler sig mere og mere og jeg er stolt af Kamille når hun triller fra mave til ryg.
Jeg elsker at have en hyggelig samtale med Hjalte og jeg elsker at pludre med Kamille.
Men mest af alt så ELSKER jeg at se de to sammen.
Jeg nyder storebrors iver for sin lillesøster og jeg er så glad og stolt over at jeg har givet mine børn en søster og en bror 
Håber det kommer til dig også men jeg kan som sagt, sagtens forstå dig. Her blev kærligheden først udlignet efter et stykke tid