SeptemberBaby skriver:
Kære alle
Jeg er blevet mor for anden gang. Igen til en dejlig og velskabt pige.
Men der er noget, som bekymrer mig. Og det er egentlig mig selv...
Jeg synes altså ikke, at mine følelser for den lille pige er, som du måske burde være. Jeg kan huske, hvordan jeg med babypige nr. 1 var en stor geleklump fra første sekund. ALT hun gjorde, fik mig til at smelte af brændende hjertevarme. Nu oplever jeg kun det samme i glimt. Min babypige er 7 uger. Jeg elsker hende højt, men det er som om, at jeg skal "tænke følelserne frem" og stoppe op og mærke efter. Hvornår vender det til spontane, konstante følelser?! Og sker det bare af sig selv?
Situationen giver mig meget dårlig samvittighed.
Er der nogen, der kan genkende dette fra deres 2. baby-oplevelse?
Jeg ved, det er tabubelagt område, men håber, I har mod på at svare (ærligt).
Tak

Tror at det er helt normalt.
Nu er mine 3 jo kommet med meget store mellemrum, og har været et mirakel hver eneste gang, især fordi der har været så mange imellem, der ikke blev til noget, men kan da sige, at mine følelser for mine 3 er meget forskellige.
Jeg elsker dem alle 3 uendeligt højt, men hver på deres måde, og jeg tror ikke at båndene nogensinde vil blive lige så stramme (næsten fór stramme) som til nr 1.
Jeg kunne langt lettere se nr 2 flytte hjemmefra end nr 1. Det flåede jo næsten mit moderhjerte ud, og med nr 3 tager jeg det helt roligt, for det er jo den vej det går, når den tid kommer.
Ikke at jeg glæder mig til at se den sidste flyve fra reden, og alligevel, det er jo en anden form for liv og samværd, der så begynder, og det er også spændende at imødese.
Så jeg tror, at du bare skal trække vejret helt roligt..dine moderfølelser er der, de er bare mere proffessionelle og afdæmpede, om man så kan sige, så derfor hænger man heller ikke og svinger i træerne på samme måde som med nr 1.
Men..du vil opdage, at HVIS der opstår et problem omkring nr 2, så vil løvemoderen omgående vågne i dig.

Kærligst
Sussie