Anne Grethe Bjarup Riis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Vial

Anne Grethe er mother fucker crazy!! Efter min mening. En gammel rødstrømpe, som er fuldstændig afmonteret retorisk og debatmæssigt.

Mage til skrigehals skal man lede længe efter.

Fatter ikke at hun gang på gang skal inviteres med i debatter. Hun fucker det helt op. Det eneste man høre er en hysterisk kvinde. Får intet ud af de indslag.

Husker, at hun også debatterede abort med Evers på DR1.. Det var lige får at Faderhuset fik min sympati!!

Hun burde lære, hvordan man taler med andre mennesker - også dem man er uenige med.

Nogle kalder hende et frisk pust - jeg kalder hende en alt ødelæggende tyfon...

(så fik jeg da lige slået den bøvs)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Rosa

Jeg synes hun var direkte pinlig - det er da SÅ ærgeligt at de vælger en som ikke debatterer men bare råber og skriger og afbryder - det gavner da langt fra hendes sag. Jeg er enig med hende, men jeg mener da absolut at de skulle have valgt en bedre debattør til at rpræsentere den holdning 

Anmeld

16. februar 2011

Rosa

KaMa skriver:

Anne Grethe er mother fucker crazy!! Efter min mening. En gammel rødstrømpe, som er fuldstændig afmonteret retorisk og debatmæssigt.

Mage til skrigehals skal man lede længe efter.

Fatter ikke at hun gang på gang skal inviteres med i debatter. Hun fucker det helt op. Det eneste man høre er en hysterisk kvinde. Får intet ud af de indslag.

Husker, at hun også debatterede abort med Evers på DR1.. Det var lige får at Faderhuset fik min sympati!!

Hun burde lære, hvordan man taler med andre mennesker - også dem man er uenige med.

Nogle kalder hende et frisk pust - jeg kalder hende en alt ødelæggende tyfon...

(så fik jeg da lige slået den bøvs)

Lige præcis!!! Det skader sagen mere end det gavner hver gang hun får lov at være fortaler... 

Anmeld

16. februar 2011

oo

jamen jeg er meget imod at man kan købe sig til udnyttelse af andre mennesker og jeg tror ikke en hujende fis på at voldtægter og prostitution har noget som helst med hinanden at gøre. jeg er fx også imod au pair piger osv.

mht til Anne Grethe Bjarup Riis er det frygteligt dobbeltmoralsk af hende at sidde og råbe op om prostitution. vi taler om en kvinde der optræder splitternøgen på forsiden af sin første roman fordi "så sælger den nok lidt flere eksemplarer"  det er sgu også prostitution!!

Anmeld

16. februar 2011

Lusi

SussieThyssen skriver:

Prostitution skal sidestilles med enhver anden beskæftigelse af den simple grund, at uanset hvor mange love og regler vi laver, så vil det altid eksistere, så længe der er noget, der hedder 2 køn. Og så kan man lige så godt sørge for, at det kommer ind i nogle ordentlige rammer.

Desuden, så afbøder prostitution rigtigt mange overgreb af forskellig slags, og endelig er det for mange enlige sidste og eneste mulighed for sex.

Hvis det blev ordnet sådan, at prostituerede kan organisere sig, lave ordentlige klinikker med lægetilsyn og lignende, så ville fx. plejehjem og mange institutioner med god samvittighed kunne ringe til sådan en klinik og sørge for at deres patienter og beboere, får den sexuelle hjælp, de har brug for.
En del steder gør de det allerede, men det er bestemt ikke noget, de snakker højt om, men det sker i praksis mange steder, fordi plejepersonalet dels har medlidenhed med beboerne og dels fordi, de derved bliver mere omgængelige, nedsætter behovet for medicinering, depressioner og derfor heller ikke har brug for så store resourcer fra personalet m.m.

Ja, man skulle måske tro, at min generation netop ville være dem, der stillede op og råbte på et forbud, men faktisk er det, det modsatte.
Folk i min generation har levet som unge i de glade 80'ere, hvor snæversynetheden rent naturligt var afskaffet, og vi er måske langt mere praktiske, hvad angår sexualiteten og ser måske også på den, som et naturligt delelement af mennesket, som har lige så stort et krav på tilfredsstillelse, som trangen til søvn og mad.

Ved at legalisere prostitution bliver det utroligt svært for kriminelle bander, at tvinge kvinder ind i "faget", og det vil stort set blive umuliggjort at indføre kvinder udefra.
Naturligvis skal klinikkerne op på samme højde som en hvilken som helst anden klinikform, med godkendelse fra myndighederne og den slags, men jeg er ret sikker på, at det kan lade sig gennemføre.
For hvilken mand vil i realiteten bryde sig om, at gå ind i en snusket baggade og risikere alverdens sygdomme, hvis han fuldt legalt og under sikre forhold, kan få sit behov dækket?
"Sort" arbejde vil der naturligvis forekomme, og der vil altid være nogle i baggårdene, men jeg tror faktisk, ved nøje gennemtænkning, at det vil blive væsentligt reduceret.

Kærligst
Sussie

Ku ik ha sagt det meget smukkere end dig.. Vil hellere tilbede dig end den skrigehals Og ja er sgu da heller ik tilbeder af at der findes kvinder som sælger sig selv, men som du siger, vil det eksistere så længe der findes to køn..! Og hvorfor ska f.eks handikappede undvære sex? De har da ligeså meget ret til det som vi andre "normale" har.. Så ja, hvis man ku lave ordentlige forhold og komme alt det gadehalløj og bagmænd til livs, ville det være godt..

Anmeld

16. februar 2011

Rosa

Tjuhl skriver:

jamen jeg er meget imod at man kan købe sig til udnyttelse af andre mennesker og jeg tror ikke en hujende fis på at voldtægter og prostitution har noget som helst med hinanden at gøre. jeg er fx også imod au pair piger osv.

mht til Anne Grethe Bjarup Riis er det frygteligt dobbeltmoralsk af hende at sidde og råbe op om prostitution. vi taler om en kvinde der optræder splitternøgen på forsiden af sin første roman fordi "så sælger den nok lidt flere eksemplarer"  det er sgu også prostitution!!

Der er jeg ikke enig, så synes jeg at man strækker begrebet for langt - selvom jeg selvfølgelig forstår hvad du mener. Et bogcover er et æstetisk udtryk med et andet budskab end en protitueret. Så kunne man også sige at Venus fra Milo er prostituerende for modellen - kunst er kunst, og de to ting skal ikke forveksles. Prostitution skal retfærdiggøre sig selv på samfundsmæssige og etiske principper, og det skal kunsten ikke 

Anmeld

16. februar 2011

Lusi

Rosa skriver:

Jeg synes hun var direkte pinlig - det er da SÅ ærgeligt at de vælger en som ikke debatterer men bare råber og skriger og afbryder - det gavner da langt fra hendes sag. Jeg er enig med hende, men jeg mener da absolut at de skulle have valgt en bedre debattør til at rpræsentere den holdning 

Ja lige præcis det gavner jo intet.. Jeg hørte stort set ik efter hvad hun sagde, for havde travlt med at grine ad hende.. Det var sådan set heller ik meningen at debatten sku handle om jeres meninger om prost. Men om jeres mening om hende Jeg ville SLET ik kunne være i samme rum som hende.. Tror det ville komme til at se meget grimt ud, for ka slet ik ha folk der er sådan ' MIG MIG MIG'

Anmeld

16. februar 2011

oo

Rosa skriver:

Der er jeg ikke enig, så synes jeg at man strækker begrebet for langt - selvom jeg selvfølgelig forstår hvad du mener. Et bogcover er et æstetisk udtryk med et andet budskab end en protitueret. Så kunne man også sige at Venus fra Milo er prostituerende for modellen - kunst er kunst, og de to ting skal ikke forveksles. Prostitution skal retfærdiggøre sig selv på samfundsmæssige og etiske principper, og det skal kunsten ikke 

når man er nøgen på sit bogcover udelukkende for at sælge flere eksemplarer (hvilket man åbenbart ikke mener at indholdet af bogen i sig selv er i stand til, hmmm!) så synes jeg det er prostitution.

Ja kunst er een ting. jeg har intet problem med nøgenhed i kunstens navn, men nøgenhed for nøgenhedens skyld er grimt og unødvendigt og nedværdigende både for den nøgne og for mig som læser (når de mener, at jeg kun vil købe bogen hvis de er nøgne på forsiden og ikke fordi indholdet er godt eller relevant).

et nøgent bogcover for at sælge mere er ikke kunst.

og det var vitterligt det hun og hendes medforfatter sagde da de blev spurgt hvorfor de optræder nøgne på forsiden af deres fælles roman!

Anmeld

16. februar 2011

Rosa

Tjuhl skriver:

når man er nøgen på sit bogcover udelukkende for at sælge flere eksemplarer (hvilket man åbenbart ikke mener at indholdet af bogen i sig selv er i stand til, hmmm!) så synes jeg det er prostitution.

Ja kunst er een ting. jeg har intet problem med nøgenhed i kunstens navn, men nøgenhed for nøgenhedens skyld er grimt og unødvendigt og nedværdigende både for den nøgne og for mig som læser (når de mener, at jeg kun vil købe bogen hvis de er nøgne på forsiden og ikke fordi indholdet er godt eller relevant).

et nøgent bogcover for at sælge mere er ikke kunst.

og det var vitterligt det hun og hendes medforfatter sagde da de blev spurgt hvorfor de optræder nøgne på forsiden af deres fælles roman!

Det er vel provokerende i samme stil som Hornslet m.fl. - en samfundsrettet pointe at sex sælger? Jeg mener ikke at det gør hende utroværdig i forhold til emnet hun debatterer. Det gør hendes debatstil derimod!

Anmeld

16. februar 2011

tinasmor

Jeg har ikke set programmet. generelt synes jeg Anne-grete ofte er lidt selvfed. Omkring emnet, så synes jeg ikke prostitution skal forbydes. Der skulle hellere gøres noget ved de kvinder der bliver tvuget til det. Der er mange som er prostituerede/Ekskort som vælger det af egen fri vilje. Selvfølgelig ligeså mange som bliver tvunget eller lever under kummerlige forhold. Men det vil altid være der, så vil forholdende for de værste dog i mange tilfælde blive endnu værre. I Sverige er det forbudt, men mange mænd kommer bare til f.eks Helsingør. Så et politiprogram fra Malmø (eller var det Stockholm) hvor de sagde, der næsten var lige så mange på gaden som før, nu var de bare lige mere skjult. Jeg tror ikke, et forbud vil være til gavn for mange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.