Lykke86 skriver:
Så debatten på godmorgen Danmark om prostitution og hun gik da helt i selvsving.. Det er fint nok, folk har deres meninger, men helt ærlig, ka slet ik døje hende, for hun lader jo aldrig andre komme til med DERES meninger.. Hun sad seriøst og råbte og afbrød konstant hende den anden.. Anne Grethe vil jo så ha, at prostitution bliver helt forbudt og hende den anden (som var luder) ville bare ha at de får deres rettigheder.. Min mening er så at det ikke skal ulovliggøres, for er ret sikker på at der kommer langt flere voldtægter så.. Selvfølgelig kunne man så håbe på, at dem der ikke har lyst til at sælge sig selv, ikke bliver tvunget ud i det.. Hvad er jeres holdning til det?
Prostitution skal sidestilles med enhver anden beskæftigelse af den simple grund, at uanset hvor mange love og regler vi laver, så vil det altid eksistere, så længe der er noget, der hedder 2 køn. Og så kan man lige så godt sørge for, at det kommer ind i nogle ordentlige rammer.
Desuden, så afbøder prostitution rigtigt mange overgreb af forskellig slags, og endelig er det for mange enlige sidste og eneste mulighed for sex.
Hvis det blev ordnet sådan, at prostituerede kan organisere sig, lave ordentlige klinikker med lægetilsyn og lignende, så ville fx. plejehjem og mange institutioner med god samvittighed kunne ringe til sådan en klinik og sørge for at deres patienter og beboere, får den sexuelle hjælp, de har brug for.
En del steder gør de det allerede, men det er bestemt ikke noget, de snakker højt om, men det sker i praksis mange steder, fordi plejepersonalet dels har medlidenhed med beboerne og dels fordi, de derved bliver mere omgængelige, nedsætter behovet for medicinering, depressioner og derfor heller ikke har brug for så store resourcer fra personalet m.m.
Ja, man skulle måske tro, at min generation netop ville være dem, der stillede op og råbte på et forbud, men faktisk er det, det modsatte.
Folk i min generation har levet som unge i de glade 80'ere, hvor snæversynetheden rent naturligt var afskaffet, og vi er måske langt mere praktiske, hvad angår sexualiteten og ser måske også på den, som et naturligt delelement af mennesket, som har lige så stort et krav på tilfredsstillelse, som trangen til søvn og mad.
Ved at legalisere prostitution bliver det utroligt svært for kriminelle bander, at tvinge kvinder ind i "faget", og det vil stort set blive umuliggjort at indføre kvinder udefra.
Naturligvis skal klinikkerne op på samme højde som en hvilken som helst anden klinikform, med godkendelse fra myndighederne og den slags, men jeg er ret sikker på, at det kan lade sig gennemføre.
For hvilken mand vil i realiteten bryde sig om, at gå ind i en snusket baggade og risikere alverdens sygdomme, hvis han fuldt legalt og under sikre forhold, kan få sit behov dækket?
"Sort" arbejde vil der naturligvis forekomme, og der vil altid være nogle i baggårdene, men jeg tror faktisk, ved nøje gennemtænkning, at det vil blive væsentligt reduceret.

Kærligst
Sussie