Anne Grethe Bjarup Riis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Lusi

Kirle skriver:

For ikke at forglemme hvor nedværdigene det er at skulle stå på et gadehjørne og sælge sig selv... Der skal sikkerhed og ordnede forhold til de prostituerede.  Det vil i således også mindske de overfald og misbrug der desværre sker.

Synes det er sådan et trist emne

Ja var også det jeg skrev tidligere. Der er ingen der fortjener det.. Og de kvinder der bliver lokket til landet, på andre vilkår og så bliver tvunget til at sælge sig selv.. Det er da forfærdeligt og ville ønske det ku stoppes..! Men synes som sagt stadig det Ska være lovligt, for de kvinder der ønsker at have det som job.. De ønsker det jo selv og hvorfor Ska det så forbydes for dem, når det er under ordnede forhold?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er total vild med den kvinde...:-) Hun sprudler af energi og går all in for hendes holdninger... Noget vi andre kan lære af... Jeg har stor beundring for hendes kamp for ligestilling for kvinder..

Ang luderne, så tror jeg sku ikke på, at der findes en lykkelig luder eller at man vælger det selv.. tror man kommer derud, hvor det er den løsning for hurtige penge... og bagmændene vil altid være der.. dem kan man ikke slippe af med... der står altid en parat til at overtage pladsen efter den anden..  Jeg er synes man skal ulovliggøre det for mændene ligesom i sverige.. og så lave noget mere opbakning til kvinderne i faget.. REDEN er godt eks...

Det med at der kommer flere voldtægter, det tror jeg nu lidt på.. Vi lavede engang et interviuw med en ung luder, som fortalte lidt om de typer kunder hun havde og om livet som luder.. Hun fortalte at hun var kommet i fængsel pga de dagbøder som de får, og imens hun sad der havde en af hendes faste kunder voldtaget en kvinde, fordi hun ikke stod til rådighed, som hun plejede....

Anmeld

16. februar 2011

Lusi

Tullen85 skriver:

Helt enig... Det er jo ikke noget der sker over en nat, men efter ca. 10 år, er hele holdningen til prostitution ændret i sverige. Jo færre der efterspørge jo mindre udbydes der, og det hjælper også på ulovlig menneskehandel (er i hvert fald hvad min logik siger mig)

Ja nemlig.. Jeg tror ik på man ka gå ind og forbyde noget på den måde, for som sagt, er der jo stadig stoffer alle steder ik! Forstår ik hvorfor de ik gør det samme som i Sverige.. Virker det der, burde det jo også her..

Anmeld

16. februar 2011

Nynne88

Eva. skriver:

Jeg mener som Anne Gerthe, som jeg iøvrigt synes er en skøn kvinde..

lige mine ord!

Anmeld

16. februar 2011

Sabsy

Eva. skriver:

Ja, jeg synes også hun er skøn....hun er sej, stærk og sin egen og tør stå ved den og det hun er og står for....love it...

Præcis - og selvom hun står så stærkt i sine meninger så er hun samtidigt et frisk indslag, kan ikke undgå at smile når man ser hende Og forresten.. SKIDE GODT PROFILBILLED!! Er det den mindste??

Anmeld

16. februar 2011

<3

Lykke86 skriver:

Ja var også det jeg skrev tidligere. Der er ingen der fortjener det.. Og de kvinder der bliver lokket til landet, på andre vilkår og så bliver tvunget til at sælge sig selv.. Det er da forfærdeligt og ville ønske det ku stoppes..! Men synes som sagt stadig det Ska være lovligt, for de kvinder der ønsker at have det som job.. De ønsker det jo selv og hvorfor Ska det så forbydes for dem, når det er under ordnede forhold?!

Er helt enig.

Nogen ønsker det og andre ikke. Der skal være sikkerhed og ordnede forhold for alle. Særligt når de bliver hentet til landet uden et netværk.

Anmeld

16. februar 2011

betski

Så debatten på godmorgen Danmark om prostitution og hun gik da helt i selvsving.. Det er fint nok, folk har deres meninger, men helt ærlig, ka slet ik døje hende, for hun lader jo aldrig andre komme til med DERES meninger.. Hun sad seriøst og råbte og afbrød konstant hende den anden.. Anne Grethe vil jo så ha, at prostitution bliver helt forbudt og hende den anden (som var luder) ville bare ha at de får deres rettigheder.. Min mening er så at det ikke skal ulovliggøres, for er ret sikker på at der kommer langt flere voldtægter så.. Selvfølgelig kunne man så håbe på, at dem der ikke har lyst til at sælge sig selv, ikke bliver tvunget ud i det.. Hvad er jeres holdning til det?

Nu så jeg ikke den omtalte debat, men generelt synes jeg rigtig godt om Anne Grethe. Kan godt lidt den ærlighed og åbenhed hun fremstår med. Hun kalder en spade for en spade, men er ikke i tvivl om, hvad hun mener. Ja hun kan så godt være temmelig dominerende og højttalende hvilket ikke altid fremme ens budskab. Men når det kommet til det omtalte emne, så må jeg stille med ved siden af Anne Grethe og være enig med hende. Jeg tror simpel hen ikke på, at der findes lykkelige ludere. Det kan godt være de tror de er lykkelige, men efter min overbevisning er det kun fordi de ligger låg på deres følelser. Så jeg synes hel bestemt at det budre forbydes. Jeg tror ikke på, at der vil komme flere voldtægter ved at forbyde prostitution. Voldtægt handler meget sjældent om sex men mere om magt. Og har folk brug for at få udlevet magt og sex i samme stund, findes der mange s/m steder de kan ty til.

Anmeld

16. februar 2011

NessaXenia

hun sidder da i hvert fald og gaaalper op i go morgen danmark nu  hold da ferie hun råber..

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

Lykke86 skriver:

Så debatten på godmorgen Danmark om prostitution og hun gik da helt i selvsving.. Det er fint nok, folk har deres meninger, men helt ærlig, ka slet ik døje hende, for hun lader jo aldrig andre komme til med DERES meninger.. Hun sad seriøst og råbte og afbrød konstant hende den anden.. Anne Grethe vil jo så ha, at prostitution bliver helt forbudt og hende den anden (som var luder) ville bare ha at de får deres rettigheder.. Min mening er så at det ikke skal ulovliggøres, for er ret sikker på at der kommer langt flere voldtægter så.. Selvfølgelig kunne man så håbe på, at dem der ikke har lyst til at sælge sig selv, ikke bliver tvunget ud i det.. Hvad er jeres holdning til det?

Prostitution skal sidestilles med enhver anden beskæftigelse af den simple grund, at uanset hvor mange love og regler vi laver, så vil det altid eksistere, så længe der er noget, der hedder 2 køn. Og så kan man lige så godt sørge for, at det kommer ind i nogle ordentlige rammer.

Desuden, så afbøder prostitution rigtigt mange overgreb af forskellig slags, og endelig er det for mange enlige sidste og eneste mulighed for sex.

Hvis det blev ordnet sådan, at prostituerede kan organisere sig, lave ordentlige klinikker med lægetilsyn og lignende, så ville fx. plejehjem og mange institutioner med god samvittighed kunne ringe til sådan en klinik og sørge for at deres patienter og beboere, får den sexuelle hjælp, de har brug for.
En del steder gør de det allerede, men det er bestemt ikke noget, de snakker højt om, men det sker i praksis mange steder, fordi plejepersonalet dels har medlidenhed med beboerne og dels fordi, de derved bliver mere omgængelige, nedsætter behovet for medicinering, depressioner og derfor heller ikke har brug for så store resourcer fra personalet m.m.

Ja, man skulle måske tro, at min generation netop ville være dem, der stillede op og råbte på et forbud, men faktisk er det, det modsatte.
Folk i min generation har levet som unge i de glade 80'ere, hvor snæversynetheden rent naturligt var afskaffet, og vi er måske langt mere praktiske, hvad angår sexualiteten og ser måske også på den, som et naturligt delelement af mennesket, som har lige så stort et krav på tilfredsstillelse, som trangen til søvn og mad.

Ved at legalisere prostitution bliver det utroligt svært for kriminelle bander, at tvinge kvinder ind i "faget", og det vil stort set blive umuliggjort at indføre kvinder udefra.
Naturligvis skal klinikkerne op på samme højde som en hvilken som helst anden klinikform, med godkendelse fra myndighederne og den slags, men jeg er ret sikker på, at det kan lade sig gennemføre.
For hvilken mand vil i realiteten bryde sig om, at gå ind i en snusket baggade og risikere alverdens sygdomme, hvis han fuldt legalt og under sikre forhold, kan få sit behov dækket?
"Sort" arbejde vil der naturligvis forekomme, og der vil altid være nogle i baggårdene, men jeg tror faktisk, ved nøje gennemtænkning, at det vil blive væsentligt reduceret.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Sees

Ox. skriver:

Synes Anne-Grethe er en herlig kvinde, og FEDT hun står så meget ved de ting hun mener, og ikke er bange for at ytre dem, i stedet for størstedelen af os mennesker, der sidder hjemme i stuerne og brokker os over samfundet, uden at løfte en finger og gøre noget ved de ting vi synes er for meget ...

Og deler tildels holdning med hende, lige præcis på det emne har jeg aldrig fundet mig en holdning, men en ting er sikkert, jeg er sku godt nok ved at knække mig når jeg ser mænd komme rendende ud fra luderhusene i vores by.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.