Op i r*ven med Post DK!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Cris

Jeg har arbejdet med nogle undersøgelser med Post DK og andre Post rundt i Europa og de har det svært med at holde, hvad de lover (pakker udleveret hele tiden og breverne der kan nå frem allerede næste dag...) Jeg tror, at de ikke har pakken i bilen, de har kun en del, af hvad de egenlig skal udlevere. De skriver seddel, for de ikke har noget til dig i bilen, men den ligger stadig i sorterings afdeling. Desværre tror jeg, at de lider ligesom mange andre af kæmpe mangel på personale (har du aldrig lagt mærke til, at der tit ikke er så mange brev om Mandagen? De har ikke personale nok til at tage det fra Lørdag og Mandag. Så dukker breverne op om tirsdagen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

Her ringer de heldigvis altid på, når der er pakkepost

Men der er så sjældent nogen der vil sende dejlige pakker til mig  

Jeg synes i hvert fald du skal klage....det er bare ikke i orden.

Dit heldige asen! Bor du i hus eller opgang? Jeg mistænker, at de er for dovne til at gå op af trapperne, men jeg siger altid, når pakkeposten ringer på dørtelefonen (ja, det hænder en sjælden gang i mellem at de gør det), at jeg godt lige kan komme ned i opgangen efter pakken.. Uanset hvad er dovenskab jo ikke i orden, for så må de jo indføre en regel der hedder, at man ikke må modtage pakker hvis man bor på 2. sal 

Anmeld

15. februar 2011

qp

Jeg oplevede noget lignende i dag... Pakkeposten kom med en pakke til mig, men senere da jeg tjekkede postkassen lå der en seddel (en anden pakke) fra Post DK hvor der stod "forsøgt afleveret d. 15/02"!!!?

Det må så være en mindre pakke der er kommet med brevposten right? - Men altså, jeg har sgu været hjemme hele formiddagen og jeg synes fandme ikke det er sjovt, at skulle heeeeeeele vejen ud på posthuset i lorte snevejr og frostgrader ....

Men mht. det du skriver der - det oplevede jeg gang på gang i Kbh og jeg ringede ind og klagede hvorefter hun fik fat i ham der omdelte postpakkerne som påstod han havde forsøgt, at aflevere - så det var ord imod ord. De regner jo bare med, at folk er på job o.l og så skriver de bare de der sedler... argh!!

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

Cris skriver:

Jeg har arbejdet med nogle undersøgelser med Post DK og andre Post rundt i Europa og de har det svært med at holde, hvad de lover (pakker udleveret hele tiden og breverne der kan nå frem allerede næste dag...) Jeg tror, at de ikke har pakken i bilen, de har kun en del, af hvad de egenlig skal udlevere. De skriver seddel, for de ikke har noget til dig i bilen, men den ligger stadig i sorterings afdeling. Desværre tror jeg, at de lider ligesom mange andre af kæmpe mangel på personale (har du aldrig lagt mærke til, at der tit ikke er så mange brev om Mandagen? De har ikke personale nok til at tage det fra Lørdag og Mandag. Så dukker breverne op om tirsdagen)

Personalemangel er en skam, men derfor synes jeg ikke det giver mening, at de SÅ ofte ikke har pakken med! For hvis det bare er sådan en regel, at pakkerne ikke køres ud til kunden men konsekvent bare afleveres på posthuset, så må de sku sætte portopriserne ned, for jeg betaler for at få varen leveret hjem til mig, ikke til et posthus som alligevel ligger et stykke væk. 

Anmeld

15. februar 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Dit heldige asen! Bor du i hus eller opgang? Jeg mistænker, at de er for dovne til at gå op af trapperne, men jeg siger altid, når pakkeposten ringer på dørtelefonen (ja, det hænder en sjælden gang i mellem at de gør det), at jeg godt lige kan komme ned i opgangen efter pakken.. Uanset hvad er dovenskab jo ikke i orden, for så må de jo indføre en regel der hedder, at man ikke må modtage pakker hvis man bor på 2. sal 

Jeg bor i opgang, men på stueplan. Kan ikke gå på trapper

Jeg boede på 2. sal for 4 år siden, og der kom de også altid op og ringede på. Måske de bare generelt er lidt dovne i storbyer, altså postbudet ....ja hvad ved jeg

Anmeld

15. februar 2011

Cris

Secrets skriver:

Personalemangel er en skam, men derfor synes jeg ikke det giver mening, at de SÅ ofte ikke har pakken med! For hvis det bare er sådan en regel, at pakkerne ikke køres ud til kunden men konsekvent bare afleveres på posthuset, så må de sku sætte portopriserne ned, for jeg betaler for at få varen leveret hjem til mig, ikke til et posthus som alligevel ligger et stykke væk. 

Vi bliver nød til at betale, for det er utrolig dyrt, MEGET at holde vores post i gang. De skulle gør det bedre, men de har det svært med at holde på det. Post DK er faktisk rigtig god, de fleste i Europa er utrolig gode i forhold til feks USA eller Canada. Men det er også blevet svært at sortere alle de pakker, som vi bestiller   De sorterer så meget de kan, men de bliver nød så til at køre afsted. Så sorterer næste hold færdig, men de kan ikke samle så voldsomt meget på deres læger, så bliver det bare sent til Post huset. Det er syndt, at det ikke er bedre, men jeg tror, at vi bliver nød til at forstå lidt, hvor meget de kæmper. Når der er en eller to der bliver syge, så er der end og færre til at være med på at sortere og så går det galt. Der er mange grunde. Så ja, de skulle prøve at stremme det hele lidt mere, men også ja, de gør hvad de kan og vi har faktisk en god service

Anmeld

16. februar 2011

Frøken J.

Cris skriver:

Vi bliver nød til at betale, for det er utrolig dyrt, MEGET at holde vores post i gang. De skulle gør det bedre, men de har det svært med at holde på det. Post DK er faktisk rigtig god, de fleste i Europa er utrolig gode i forhold til feks USA eller Canada. Men det er også blevet svært at sortere alle de pakker, som vi bestiller   De sorterer så meget de kan, men de bliver nød så til at køre afsted. Så sorterer næste hold færdig, men de kan ikke samle så voldsomt meget på deres læger, så bliver det bare sent til Post huset. Det er syndt, at det ikke er bedre, men jeg tror, at vi bliver nød til at forstå lidt, hvor meget de kæmper. Når der er en eller to der bliver syge, så er der end og færre til at være med på at sortere og så går det galt. Der er mange grunde. Så ja, de skulle prøve at stremme det hele lidt mere, men også ja, de gør hvad de kan og vi har faktisk en god service

Jeg synes ikke, at argumentet at bare fordi det er dårligere andre steder, så skal vi være taknemmelige. Sådan hænger det ikke sammen i min verden. Da jeg arbejdede fuldtid skulle vi stadig nå at fylde varer op, betjene kunderne og rydde op, selvom vi nogle gange var ekstremt underbemandede. Det er pisse hårdt, og kan føles umuligt, men det er et servicefag, så det skal gøres. Har prøvet en dag hvor vi var 3 på arbejde. Vi var normalt mindst 10, og det var børnepengedag. På trods af vi næsten blev nødt til at stå i kasse konstant alle 3 hele dagen uden pause overhovedet, lykkedes det os stadig at opretholde biksen. Det var fandme ikke sjovt, men det skal gøres når man kører en forretning.

Jeg synes post danmark yder en meget ringe service, og jeg har ikke tal på hvor mange dårlige oplevelser jeg har haft med dem. For nyligt oplevede jeg også, at der var blevet mast 2 ting jeg havde købt her på baby.dk ind i postkassen, selvom sprækken i princippet var for lille. Den ene var en bog, hvor indpakningen og omslaget var totalt maltrakteret, fordi det var blevet mast ind med fuld kraft. Det andet var noget tøj i pose, som heldigvis overlevede, men posen var bestemt ikke i god stand efter den behandling.

Og så er jeg - hvor koldt det end lyder - i princippet ligeglad med, at de er underbemandede. Jeg har forståelse for at det er hårdt, og at mange af dem gør et godt arbejde, men for mig er det ikke godt nok. Jeg har meget få positive oplevelser med det danske postsystem, og bruger eksempelvis GLS når jeg har muligheden. Der var sku heller ingen der sagde til os, når vi havde en underbemandet dag i butikken, at det var helt fjong at der ikke var nok til at betjene kassen og der manglede varer. Self. ikke, for det er vores job at yde en service overfor kunderne.

Anmeld

16. februar 2011

mamax3

Secrets skriver:

Hehe jeg er medlem af buzzador.com - En side hvor man kan tilmelde sig og så af og til blive inviteret til kampagner, hvor man kan teste produkter. Meningen er så, at man modtager en del, fordi man også skal give produkterne ud til andre og høre deres meninger og så melde tilbage til buzzador. Det er meget sjældent man inviteres til kampagner, men meget sjældent er bedre end ingenting. Jeg har tidligere testet Werters sukkerfri bolcher og denivit tandpasta + dove sæbe Hvis du tilmelder dig derinde må du meget gerne skrive brugernavnet Torn i referencefeltet Så får jeg point nemlig..

Done... 

Anmeld

16. februar 2011

Cris

Secrets skriver:

Jeg synes ikke, at argumentet at bare fordi det er dårligere andre steder, så skal vi være taknemmelige. Sådan hænger det ikke sammen i min verden. Da jeg arbejdede fuldtid skulle vi stadig nå at fylde varer op, betjene kunderne og rydde op, selvom vi nogle gange var ekstremt underbemandede. Det er pisse hårdt, og kan føles umuligt, men det er et servicefag, så det skal gøres. Har prøvet en dag hvor vi var 3 på arbejde. Vi var normalt mindst 10, og det var børnepengedag. På trods af vi næsten blev nødt til at stå i kasse konstant alle 3 hele dagen uden pause overhovedet, lykkedes det os stadig at opretholde biksen. Det var fandme ikke sjovt, men det skal gøres når man kører en forretning.

Jeg synes post danmark yder en meget ringe service, og jeg har ikke tal på hvor mange dårlige oplevelser jeg har haft med dem. For nyligt oplevede jeg også, at der var blevet mast 2 ting jeg havde købt her på baby.dk ind i postkassen, selvom sprækken i princippet var for lille. Den ene var en bog, hvor indpakningen og omslaget var totalt maltrakteret, fordi det var blevet mast ind med fuld kraft. Det andet var noget tøj i pose, som heldigvis overlevede, men posen var bestemt ikke i god stand efter den behandling.

Og så er jeg - hvor koldt det end lyder - i princippet ligeglad med, at de er underbemandede. Jeg har forståelse for at det er hårdt, og at mange af dem gør et godt arbejde, men for mig er det ikke godt nok. Jeg har meget få positive oplevelser med det danske postsystem, og bruger eksempelvis GLS når jeg har muligheden. Der var sku heller ingen der sagde til os, når vi havde en underbemandet dag i butikken, at det var helt fjong at der ikke var nok til at betjene kassen og der manglede varer. Self. ikke, for det er vores job at yde en service overfor kunderne.

Jeg har ikke sagt, at fordi de er dårligere i andre lande, så skal vi ikke gør noget mere ved det. Jeg har kun sagt, at efter hvad jeg har oplevet, hvad der sker i andre stedder (og jeg snakker ikke om fattige lande!) så kunne jeg se, hvor heldig vi har det i DK. Og jeg siger det samme med andre offelinge systemer! Så sagt det, ja, jeg forstå dig og de skulle gør det bedre. Men jeg har også min mening efter jeg har set, hvordan de arbejder og det er, at de klarer det skide godt med det lidt penge de har! Det er min mening og jeg håber, at du forstå, så du ikke bliver sur igen på min mening: ja til at blive bedre, man skal ALTID blive bedre. Men jeg er også stolt af vores fantastiske post service!

Anmeld

16. februar 2011

Becks

Secrets skriver:

Ja, jeg har så haft den oplevelse 2 gange i denne uge!

Igår mandag, skulle der komme en pakke fra specialkøbmanden, jeg var hjemme hele dagen da jeg arbejder om aftenen! Da jeg kørte på job kl 15, tjekkede jeg postkassen som jeg plejer og hovsa der lå sedlen fra posthuset

Ville hente pakken idag efter jeg var færdig på fertilitetsklinikken, men glemte sedlen derhjemme. Så jeg tog direkte hjem, kiggede i postkassen den var tom. Da jeg så kørte på job kl 15, lå der sørme en seddel til fra dem, det var så min Iphone  Så er FANDEME glad for jeg ikke kørte den lange vej til posthuset i blæsevejr, når jeg nu skal derned imorgen!

Og jeg er som dig pisse ligeglad med om de er underbemandende, for jeg betaler nemlig heller ikke porto for at jeg skal okse derned og hente dem, når jeg har betalt for at få det hjem!

Nu arbejder jeg i hjemmeplejen, og det sker da at vi er underbemandede og at der ikke kan nåes og bestilles vikarer, fordi sygemeldingen er kommet en lille time inden vi skal møde, men vi ringer da heller ikke til Fru Olsen og siger "Det må de undskylde, vi er underbemandende så du må selv tage din, selv lifte dig op i seng osv"

Jeg tager en alvorlig snak med dem imorgen gør jeg! Og den liver ikke god, for jeg er sur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.