hvorfor snyder man? (ang køb&salg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

mth1987

Ni-ko-li-ne skriver:

sikke noget fis! ja så gider man ikke

det var nogle ubetydelige ridser og fik den en del billigere end fra butiks ny, men når jeg regner med en vare der ikke er brugt forventer jeg den jo ligesom butiksny næsten, så hvis det bare var blevet nævnt ville der ikk være noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Valle81

Secrets skriver:

Kender det godt.. Har selv købt noget herinde, som er gået i stykker, og det havde jeg ikke fået at vide på forhånd. Jeg kan stadig bruge den pågældende vare, så det gør ikke SÅ meget, men havde nok ikke valgt at give så meget, hvis jeg havde vidst, at varen i princippet var defekt.. Har dog ikke sagt noget til sælger, da jeg ikke orker en masse ravage..

Åhh nej - se når jeg læser sådan noget og har solgt noget til dig bliver jeg helt svedt. Det er ikke bogen fra mig vel - for så vil jeg virkelig gerne vide det??

Anmeld

17. februar 2011

Isabella_mor

bullerbassen skriver:

Ja der er en hvis risiko , men når man SPØRG ind til stand på f.eks tøj ( i detaljer ) så er det ski ikke for meget at forlange at sælger svare realt

det jeg mente med at købe varen fra ny er jo hvis man bliver snydt af en sælger og det er en ting man kunne have sparet penge på ved at købe fra en som så bare tager pis på en, så kunne det bedre have betalt sig at købe varen i eks. butikken for så havde man ikke smidt penge ud af vinduet... 

Anmeld

17. februar 2011

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja hvorfor snyder man?

Der kan opstå misforståelser, det kan der altid! og det er klart at dette er ikke snyd.

Ting kan blive væk i posten, det er rigtig uheldigt! Men ikke snyd.

Det jeg mener med snyd, er når man modtager penge og ikke sender varen. Enten fordi man synes det kan vente eller fordi man bevidst vil snyde.

Eller hvis man sælger noget man ikke har.

Eller hvis man bevidst sælger en defekt vare. Jeg forstår det simpelthen ikke! folk har jo ikke en chance hvis varen er defekt, de kan jo ikke bytte dem og har intet bevis på købet!

det er bare ud over min forståelse at man kan behandle andre mennesker SÅ respektløst!

og det smitter jo af. Hvis man een gang er blevet snydt, jamen så mistænker man ofte andre fremover...

Jeg er helt enig. Synes det er virkelig lavt at snyde

Anmeld

17. februar 2011

Frøken J.

Valle81 skriver:

Åhh nej - se når jeg læser sådan noget og har solgt noget til dig bliver jeg helt svedt. Det er ikke bogen fra mig vel - for så vil jeg virkelig gerne vide det??

nope, det er ikke dig, bare rolig 

Anmeld

17. februar 2011

Valle81

Secrets skriver:

Fandt også den der ros til sælger tråd og fandt ud af det nok ikke var mig:0)

Men selvomjeg altid synes jeg kan stå inde for alt hvad jeg sælger - men det kan jo glippe:0)

Knus

Anmeld

17. februar 2011

Valle81

Secrets skriver:

Fandt også den der ros til sælger tråd og fandt ud af det nok ikke var mig:0)

Men selvomjeg altid synes jeg kan stå inde for alt hvad jeg sælger - men det kan jo glippe:0)

Knus

Anmeld

17. februar 2011

XXSS

En ting jeg ikke forstår, det er at folk ikke tager diskussionen med sælger uanset hvordan det hele er skruet sammen og pris?

Jeg har selv lige købt for 400 kr i en butik (og nej det var ikke privat), men denne her butik blev ved med at sige, at en ordre ikke kunne sendes uden at jeg fik en ordrebekræftigelse sendt per mail, hvilket jeg altså aldrig fik!! og hun blev ved med at benægte, at de kunne have lavet en fejl, for det kunne ikke lade sig gøre med deres system!

Whatever, jeg kunne jo kun bekræfte at jeg på ingen måder havde fået den mail hun refererede til - og jeg blev simpelthen ved - selvom det jo som oftest er påstand mod påstand!

Til sidst gav hun sig - og gav mig så et tilgodebevis - og ja det er virksomhed, men derfor synes jeg ikke uanset pris, at man som køber bare skal finde sig i hvad som helst.

Jeg ville blive ved med at tage kontakt til sælger og evt. meddele den her person, at jeg ville melde ud til alle og enhver ved navnsnævendelse at de på ingen måder skal handle med den person igen og kræve mine penge retur (om man så får dem er en anden sag) Men nogle gange tror jeg at folk giver ldit for let op. Jeg har i sin tid selv gjort det, men kunne på ingen måde finde på det den dag i dag (altså bare give op - det er mine penge det drejer sig om). 

Anmeld

17. februar 2011

XXSS

Tanja78 skriver:

En ting jeg ikke forstår, det er at folk ikke tager diskussionen med sælger uanset hvordan det hele er skruet sammen og pris?

Jeg har selv lige købt for 400 kr i en butik (og nej det var ikke privat), men denne her butik blev ved med at sige, at en ordre ikke kunne sendes uden at jeg fik en ordrebekræftigelse sendt per mail, hvilket jeg altså aldrig fik!! og hun blev ved med at benægte, at de kunne have lavet en fejl, for det kunne ikke lade sig gøre med deres system!

Whatever, jeg kunne jo kun bekræfte at jeg på ingen måder havde fået den mail hun refererede til - og jeg blev simpelthen ved - selvom det jo som oftest er påstand mod påstand!

Til sidst gav hun sig - og gav mig så et tilgodebevis - og ja det er virksomhed, men derfor synes jeg ikke uanset pris, at man som køber bare skal finde sig i hvad som helst.

Jeg ville blive ved med at tage kontakt til sælger og evt. meddele den her person, at jeg ville melde ud til alle og enhver ved navnsnævendelse at de på ingen måder skal handle med den person igen og kræve mine penge retur (om man så får dem er en anden sag) Men nogle gange tror jeg at folk giver ldit for let op. Jeg har i sin tid selv gjort det, men kunne på ingen måde finde på det den dag i dag (altså bare give op - det er mine penge det drejer sig om). 

Og jeg synes bestemt ikke, at det er i orden at sælge defekte varer de skulle have et los i røven dem der gør det.. Men jeg tror måske, at de synes, at det er "for nemt" forstået på den rigtige måde.

Anmeld

17. februar 2011

pussepige

Ja jeg har også flere gange blevet snydt her inde.. Jeg gider ikke spilde min tid på at kontakte vedkommende har bare valgt at jeg ikke handler ved personen/personerne mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.