hvorfor snyder man? (ang køb&salg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Sallisørøver skriver:

ja der er nok ikke nogen af dem der snyder eller har gjort det som svarer jo.... så langt havde jeg alligevel ikke tænkt:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

mth1987

Jeg har også haft købt noget herfra og det viste sig også at der var nogle ting der ikk var nævnt. Øv og det kostede alligevel en sjat penge. Det ka stadig bruges men når man forventer en ubrugt vare er det surt!!

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

mth1987 skriver:

Jeg har også haft købt noget herfra og det viste sig også at der var nogle ting der ikk var nævnt. Øv og det kostede alligevel en sjat penge. Det ka stadig bruges men når man forventer en ubrugt vare er det surt!!

ja det er nemli..... men havde du spurgt ind til det? eller stolede du på sælger fra begyndelsen af?

Anmeld

17. februar 2011

Isabella_mor

jeg vil mene at det er betingelserne ved at købe noget på den måde.. altså via privatpersoner overførsler og via posten..

det er den risiko man løber, ved den slags køb og salg. det er selvfølgelig ærgeligt, men der findes altså folk der snyder... desværre.. 

Det er bla derfor jeg altid, hvis det er større beløb, vil mødes med sælger eller evt mødes med køber og handle på den måde, på den måde er man sikker på at få det man betaler for, og man kan altid sige nej tak hvis det er i dårlig stand. ellers kan det nogengange bedre betale sig at købe varen fra ny.. 

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

isabellamor skriver:

jeg vil mene at det er betingelserne ved at købe noget på den måde.. altså via privatpersoner overførsler og via posten..

det er den risiko man løber, ved den slags køb og salg. det er selvfølgelig ærgeligt, men der findes altså folk der snyder... desværre.. 

Det er bla derfor jeg altid, hvis det er større beløb, vil mødes med sælger eller evt mødes med køber og handle på den måde, på den måde er man sikker på at få det man betaler for, og man kan altid sige nej tak hvis det er i dårlig stand. ellers kan det nogengange bedre betale sig at købe varen fra ny.. 

ja, det er den risiko man løber, men det var nu også mere folks begrundelser for ikke at være reelle jeg efterlyste

Anmeld

17. februar 2011

MissGeoh

Min samvittighed er der slet ikke til at snyde folk på sådan en måde.

Forstår ikke dem der gør det. 

Jeg ville blive noget så ked af det hvis jeg fik en defekt varer. :/

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MissGeoh skriver:

Min samvittighed er der slet ikke til at snyde folk på sådan en måde.

Forstår ikke dem der gør det. 

Jeg ville blive noget så ked af det hvis jeg fik en defekt varer. :/

det er også ud over min forstand....

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

Ja det er bare så træls sådan noget... Synes også det er sur r.. at være sælger og så sende en pakke afsted så man et par dage efter modtager den igen, fordi personen ikke bor på adressen og så betale for at få den sendt afsted igen...da køber så bare siger jamen send den igen og send den i min kærestes navn... og jeg så skal bruge tid på at sende den igen...

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Det er jo et spørgsmål om moral.

Hvis man er vokset op med selv at blive snydt eller at se andre snyde, ja så er det jo dybest set acceptabelt for en selv.

Det kan også være en karakterbrist. Nogle mennesker mangler ganske enkelt moral, og uanset hvor godt de ellers bliver præget, så kan de bare ikke se, at det gør ondt på andre, at blive snydt. Med andre ord, en form for manglende empati og egoisme.

Om man så skal have ondt af disse mennesker, der snyder andre??
Ja, det synes jeg...for hvis de snyder andre, så mister de en masse selv, idet folk jo vil trække sig væk fra dem med tiden, og derved snyder de i den sidste ende sig selv.
Men er det en karakterbrist, så vil det pågældende menneske aldrig selv fatte hvad det er de gør forkert..og det er da igrunden frygteligt synd for dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

twinboys skriver:

Ja det er bare så træls sådan noget... Synes også det er sur r.. at være sælger og så sende en pakke afsted så man et par dage efter modtager den igen, fordi personen ikke bor på adressen og så betale for at få den sendt afsted igen...da køber så bare siger jamen send den igen og send den i min kærestes navn... og jeg så skal bruge tid på at sende den igen...

ja det er også dårlig stil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.