hvorfor snyder man? (ang køb&salg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

samantha1986

For nogle år siden købte min kæreste en tlf over nettet brugt. Og han overførte 2500 kr til sælger. I starten var sælger til at få fat på, men efter han fik pengene hørte vi intet og når vi endelig hørte noget så skrev han at tlf var sendt og kom med en masse dumme undskyldninger.

Min kæreste endte med at anmelde ham. Det viste sig at vedkommende havde solgt den samme tlf til 6 forskellige mennesker fordi han skyldte penge til nogle rockere. Vi fik at vide at han skulle i retten og der ville komme en afdrags ordning så min kæreste kunne få sine penge igen. Dette er aldrig sket og vi går heller ikke ud fra at se pengene igen. Hvis han skyldte rockere penge så kunne han umuligt skaffe 2500*6 så alle han havde snydt fik deres penge igen

Dette har resulteret i at vi er meget mere forsigtige når vi handler over nettet. Men øv at det skal ødelægge noget for de ærlige sælgere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

samantha1986 skriver:

For nogle år siden købte min kæreste en tlf over nettet brugt. Og han overførte 2500 kr til sælger. I starten var sælger til at få fat på, men efter han fik pengene hørte vi intet og når vi endelig hørte noget så skrev han at tlf var sendt og kom med en masse dumme undskyldninger.

Min kæreste endte med at anmelde ham. Det viste sig at vedkommende havde solgt den samme tlf til 6 forskellige mennesker fordi han skyldte penge til nogle rockere. Vi fik at vide at han skulle i retten og der ville komme en afdrags ordning så min kæreste kunne få sine penge igen. Dette er aldrig sket og vi går heller ikke ud fra at se pengene igen. Hvis han skyldte rockere penge så kunne han umuligt skaffe 2500*6 så alle han havde snydt fik deres penge igen

Dette har resulteret i at vi er meget mere forsigtige når vi handler over nettet. Men øv at det skal ødelægge noget for de ærlige sælgere.

yes.... så lærer man ikke at føre over eller i hvert fald kun halvdelen til man har varen!

har gjort det to gange selv, 1000kr den ene gang 600kr den anden

Anmeld

17. februar 2011

mth1987

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det er nemli..... men havde du spurgt ind til det? eller stolede du på sælger fra begyndelsen af?

Gad ikk tag diskutionen. Så har ikk sagt noget. Men regnede med at den ikk fejled noget når jeg fik af vide det var brugt

Anmeld

17. februar 2011

bullerbassen

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja hvorfor snyder man?

Der kan opstå misforståelser, det kan der altid! og det er klart at dette er ikke snyd.

Ting kan blive væk i posten, det er rigtig uheldigt! Men ikke snyd.

Det jeg mener med snyd, er når man modtager penge og ikke sender varen. Enten fordi man synes det kan vente eller fordi man bevidst vil snyde.

Eller hvis man sælger noget man ikke har.

Eller hvis man bevidst sælger en defekt vare. Jeg forstår det simpelthen ikke! folk har jo ikke en chance hvis varen er defekt, de kan jo ikke bytte dem og har intet bevis på købet!

det er bare ud over min forståelse at man kan behandle andre mennesker SÅ respektløst!

og det smitter jo af. Hvis man een gang er blevet snydt, jamen så mistænker man ofte andre fremover...

Det forstår jeg heller ikke en brik af - syntes nu man kommer længest med ÆRLIGHED

Anmeld

17. februar 2011

samantha1986

Ni-ko-li-ne skriver:

yes.... så lærer man ikke at føre over eller i hvert fald kun halvdelen til man har varen!

har gjort det to gange selv, 1000kr den ene gang 600kr den anden

Ja det gør man.

Men øv det ødelægger bare tilliden til andre. Heldigvis har de fleste køb og salg steder cpr valideret halløj så man ikke bliver snydt

Anmeld

17. februar 2011

bullerbassen

isabellamor skriver:

jeg vil mene at det er betingelserne ved at købe noget på den måde.. altså via privatpersoner overførsler og via posten..

det er den risiko man løber, ved den slags køb og salg. det er selvfølgelig ærgeligt, men der findes altså folk der snyder... desværre.. 

Det er bla derfor jeg altid, hvis det er større beløb, vil mødes med sælger eller evt mødes med køber og handle på den måde, på den måde er man sikker på at få det man betaler for, og man kan altid sige nej tak hvis det er i dårlig stand. ellers kan det nogengange bedre betale sig at købe varen fra ny.. 

Ja der er en hvis risiko , men når man SPØRG ind til stand på f.eks tøj ( i detaljer ) så er det ski ikke for meget at forlange at sælger svare realt

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

bullerbassen skriver:

Det forstår jeg heller ikke en brik af - syntes nu man kommer længest med ÆRLIGHED

præcis!

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Gad ikk tag diskutionen. Så har ikk sagt noget. Men regnede med at den ikk fejled noget når jeg fik af vide det var brugt

sikke noget fis! ja så gider man ikke

Anmeld

17. februar 2011

Leonora

ja øv der er ik noget værre end uærlighed....så er helt enig..

Jeg har det selv sådan at når jeg syr tøj/andet til folk så plejer jeg at sige at jeg først vil have pengene når kunden har set varen og godkendt den...

Det er selvfølgelig en chance jeg må løbe og håbe at mine penge kommer ind på kontoen. Har kun oplevet få gange at der har været vrøvl og at jeg har måtte kontakte folk igen...

Men tænk at nogen med vilje snyder - ..jeg forstår ik de har samvittighed til det

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Leonora skriver:

ja øv der er ik noget værre end uærlighed....så er helt enig..

Jeg har det selv sådan at når jeg syr tøj/andet til folk så plejer jeg at sige at jeg først vil have pengene når kunden har set varen og godkendt den...

Det er selvfølgelig en chance jeg må løbe og håbe at mine penge kommer ind på kontoen. Har kun oplevet få gange at der har været vrøvl og at jeg har måtte kontakte folk igen...

Men tænk at nogen med vilje snyder - ..jeg forstår ik de har samvittighed til det

nej, jeg forstår det nemli heller ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.