hvorfor snyder man? (ang køb&salg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
39 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Ja hvorfor snyder man?

Der kan opstå misforståelser, det kan der altid! og det er klart at dette er ikke snyd.

Ting kan blive væk i posten, det er rigtig uheldigt! Men ikke snyd.

Det jeg mener med snyd, er når man modtager penge og ikke sender varen. Enten fordi man synes det kan vente eller fordi man bevidst vil snyde.

Eller hvis man sælger noget man ikke har.

Eller hvis man bevidst sælger en defekt vare. Jeg forstår det simpelthen ikke! folk har jo ikke en chance hvis varen er defekt, de kan jo ikke bytte dem og har intet bevis på købet!

det er bare ud over min forståelse at man kan behandle andre mennesker SÅ respektløst!

og det smitter jo af. Hvis man een gang er blevet snydt, jamen så mistænker man ofte andre fremover...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

måske skulle jeg tilføje, at man selvfølgelig kan blive forhindret i at sende en vare som lovet. Det kan ske... og er ikke snyd i mine øjne, vi er trods alt mennesker...

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

Ni-ko-li-ne skriver:

måske skulle jeg tilføje, at man selvfølgelig kan blive forhindret i at sende en vare som lovet. Det kan ske... og er ikke snyd i mine øjne, vi er trods alt mennesker...

Kender det godt.. Har selv købt noget herinde, som er gået i stykker, og det havde jeg ikke fået at vide på forhånd. Jeg kan stadig bruge den pågældende vare, så det gør ikke SÅ meget, men havde nok ikke valgt at give så meget, hvis jeg havde vidst, at varen i princippet var defekt.. Har dog ikke sagt noget til sælger, da jeg ikke orker en masse ravage..

Anmeld

15. februar 2011

liwsmor

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja hvorfor snyder man?

Der kan opstå misforståelser, det kan der altid! og det er klart at dette er ikke snyd.

Det jeg mener med snyd, er når man modtager penge og ikke sender varen. Enten fordi man synes det kan vente eller fordi man bevidst vil snyde.

Eller hvis man bevidst sælger en defekt vare. Jeg forstår det simpelthen ikke! folk har jo ikke en chance hvis varen er defekt, de kan jo ikke bytte dem og har intet bevis på købet!

det er bare ud over min forståelse at man kan behandle andre mennesker SÅ respektløst!

og det smitter jo af. Hvis man een gang er blevet snydt, jamen så mistænker man ofte andre fremover...

ja forstår det hellere ikke .. giver dig ret i det du skriver, så meget andet har jeg ikke at sige

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Secrets skriver:

Kender det godt.. Har selv købt noget herinde, som er gået i stykker, og det havde jeg ikke fået at vide på forhånd. Jeg kan stadig bruge den pågældende vare, så det gør ikke SÅ meget, men havde nok ikke valgt at give så meget, hvis jeg havde vidst, at varen i princippet var defekt.. Har dog ikke sagt noget til sælger, da jeg ikke orker en masse ravage..

nej, det gør man jo ofte ikke.... efter at være blevet snydt et par gange, så spørg jeg ned i mindste detalje inden jeg køber:0)

Anmeld

15. februar 2011

Mette.

Secrets skriver:

Lige præcis som du skriver har jeg også selv været udsat for, at man får fortalt varen er i god stand og når den kommer frem er den faktisk defekt. Jeg tog heller ikke kontakt til sælger da det bliver en uendelig diskusion om hvem der har ret, men det er super ærgeligt. Det får hvertfald en som mig til at tænke ekstra meget over hvem jeg vil handle med.

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Lige præcis som du skriver har jeg også selv været udsat for, at man får fortalt varen er i god stand og når den kommer frem er den faktisk defekt. Jeg tog heller ikke kontakt til sælger da det bliver en uendelig diskusion om hvem der har ret, men det er super ærgeligt. Det får hvertfald en som mig til at tænke ekstra meget over hvem jeg vil handle med.

Jamen det er nemlig det! For så vil folk nok bare påstå, at den er blevet beskadiget under transport, men den køber jeg nu ikke, når varen har været pakket fint ind. Nej, men man føler sig nu bare lidt snydt, især fordi det var lidt halvdyrt..

Anmeld

15. februar 2011

Mette.

Secrets skriver:

Jamen det er nemlig det! For så vil folk nok bare påstå, at den er blevet beskadiget under transport, men den køber jeg nu ikke, når varen har været pakket fint ind. Nej, men man føler sig nu bare lidt snydt, især fordi det var lidt halvdyrt..

Ja præcis. Jeg passer generelt også meget godt på mine egne ting og en stor del af problemet ligger jo nok også i at folk ser forskelligt på hvornår en vare er i god stand og hvornår den er meget brugt, så det kan også give lidt gnidninger.

Så måske jeg ser det fra et synspunkt og sælger et andet, hvilket umuliggør at komme frem til en løsning. Men du har ret, men føler sig faktisk lidt bitter over hvorfår man overhovedet købte det. Jeg købte et stykke tøj til min datter og da den kom frem var halvdelen af trykknapperne så slidte de ikke kunne holde sammen mere, så jeg har aldrig kunne bruge det, hvilket jeg synes er rigtigt ærgeligt når det er købt som i meget god stand.

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

opelop

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja hvorfor snyder man?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.