Hvor meget øl, vin og vand til 20 mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Aves.

BBK skriver:

En konfirmation er en (efter min mening) særlig lejlighed, ved godt vi er i samme aldersgruppe (på barnet) men aligevel. 

Særlige lejligheder, konfirmation/bryllupper osv. der vil der selvfølgelig blive serveret vin/øl. Men en alm. fødselsdag som en 14 års-fødselsdag nej der vil jeg ikke. Jeg servere heller ikke vin til min egen fødselsdag, jo hvis jeg bliver rundt ellers ikke.

Jamen, det er jo en stor fest præcis som en konfirmation, han skal vil ikke konfirmeres og holder så en stor fest med fin mad, sange osv...Men fint nok, så er vi enige... altså serveres der alkohol til det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

tinasmor

BBK skriver:

En konfirmation er en (efter min mening) særlig lejlighed, ved godt vi er i samme aldersgruppe (på barnet) men aligevel. 

Særlige lejligheder, konfirmation/bryllupper osv. der vil der selvfølgelig blive serveret vin/øl. Men en alm. fødselsdag som en 14 års-fødselsdag nej der vil jeg ikke. Jeg servere heller ikke vin til min egen fødselsdag, jo hvis jeg bliver rundt ellers ikke.

Jeg tror det er fordi TS holder fødselsdagen istedet for en konfirmation/non-firmation.

Så jeg kan måske godt forstå dig i forhold til de tanker du har omkring en "alm" børnefødselsdag. Da vi var til min nevøs 13 års fødselsdag var det "bare" boller, lagkage og lidt pølser og der blev der heller ikke serveret alkohol. Men varm kakao og forskellig sodavand.

Jeg jeg tror, at denne fødselsdag også skal være "en særlig" lejlighed da det jo er istedet for en konfirmation.

Hos os stiller vi altid både øl og vand frem så folk kan vælge. Jeg synes personligt ikke det gør noget, hvis folk gerne vil have en kold øl.

Anmeld

15. februar 2011

Plysbjørnen

Eva. skriver:

Jamen, det er jo en stor fest præcis som en konfirmation, han skal vil ikke konfirmeres og holder så en stor fest med fin mad, sange osv...Men fint nok, så er vi enige... altså serveres der alkohol til det...

Som jeg forstår dig Eva, så er det en 14 års-fødselsdag det drejer sig om med god mad osv i stedet for en konfirmationsfest, men stadig kun 14 års fødselsdag. Så nej vi er ikke enige. For det er stadig kun en fødselsdagsfest og ikke en konfirmation.

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

BBK skriver:

Som jeg forstår dig Eva, så er det en 14 års-fødselsdag det drejer sig om med god mad osv i stedet for en konfirmationsfest, men stadig kun 14 års fødselsdag. Så nej vi er ikke enige. For det er stadig kun en fødselsdagsfest og ikke en konfirmation.

Så det er det hellige i det der gør forskellen for dig, kan jeg forstå,....ja ja, sådan er vi så forskellige...  så dåb er det også ok med alkohol men ikek navngivning eller bare en fødselsdag?

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

tinasmor skriver:

Jeg tror det er fordi TS holder fødselsdagen istedet for en konfirmation/non-firmation.

Så jeg kan måske godt forstå dig i forhold til de tanker du har omkring en "alm" børnefødselsdag. Da vi var til min nevøs 13 års fødselsdag var det "bare" boller, lagkage og lidt pølser og der blev der heller ikke serveret alkohol. Men varm kakao og forskellig sodavand.

Jeg jeg tror, at denne fødselsdag også skal være "en særlig" lejlighed da det jo er istedet for en konfirmation.

Hos os stiller vi altid både øl og vand frem så folk kan vælge. Jeg synes personligt ikke det gør noget, hvis folk gerne vil have en kold øl.

Præcis.. nemmerlig...normalt har vi også bare boller og lagkage og var det for hans venner og kun et par voksne så ville vi heller ikke have alkohol..

Men som du skriver er det her en stor fest...fejrer at min søn kom til verden for 14 år siden, at han er ved at være en ung mand som snart er en voksen mand.. og selvfølgelig skal børnene ikke drikke..naturligvis.

Anmeld

15. februar 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

siger man en halv flaske vin til hver eller...det er ikke en fest hvor folk skal være fulde eller som skal vare hele natten...det er en 14 års fødselsdag.

Og hvor meget øl mon...?

Er sgu mærkeligt at jeg har et barn der bliver 14 år-....vildt...

Vi har altid regnet ca en halv flaske pr mand, hellere have for meget end for lidt
og så tror jeg jeg vilel købe 2 kasser øl og nogle cider

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Vi har altid regnet ca en halv flaske pr mand, hellere have for meget end for lidt
og så tror jeg jeg vilel købe 2 kasser øl og nogle cider

Ja, den der med en halv flaske har jeg også hørt... ved der er flere der ikek drikker alkohol, men stadig bare rart at have nok..og ja, cider, det var en god idé og lækkert der om sommeren..

Anmeld

15. februar 2011

Plysbjørnen

Eva. skriver:

Så det er det hellige i det der gør forskellen for dig, kan jeg forstå,....ja ja, sådan er vi så forskellige...  så dåb er det også ok med alkohol men ikek navngivning eller bare en fødselsdag?

Det har ikke noget med det hellige i det at gøre. Mere mine principper, synes jeg kan mindes at der til vores barnedåber var 2 kasser øl til 30 mennesker. Men er faktisk ikke sikker.

Men okay, jeg ville aldrig holde en "Navngivningsfest", da det for mig at se, er fordi man gerne vil have gaver til sine børn uden at døbe dem, og det og samme er en "Non-firmationsfest" fordi barnet gerne vil fejres uden at blive konfirmeret.

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Eva. skriver:

og selvfølgelig skal børnene ikke drikke..naturligvis.

hi hi, hvad du ved af i hvertfald. De unger mennesker (og man har jo selv været der) kan jo altid lige få tilsnusket sig en sjat. Og sådan er det jo for pokker. En del af at være ung.

(nej bare for sjov, håber ikke du tager det ilde op) men de smukke, unger mennsker vokser jo så hurtigt, og inden længe skal du hente ved halfester og klubfester-- Så tænker man garanteret "hvor pokker blev de børnefester af, hvor man hentede og bragte og det største problem var at finde den pokamon-gave til 30 kr)

Anmeld

15. februar 2011

slettet_7530

Det har ikke noget med det hellige i det at gøre. Mere mine principper, synes jeg kan mindes at der til vores barnedåber var 2 kasser øl til 30 mennesker. Men er faktisk ikke sikker.

Men okay, jeg ville aldrig holde en "Navngivningsfest", da det for mig at se, er fordi man gerne vil have gaver til sine børn uden at døbe dem, og det og samme er en "Non-firmationsfest" fordi barnet gerne vil fejres uden at blive konfirmeret.

Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om det hedder dåb navngivning, konfirmation eller en fest fordi mit barn er på i de voksnes rækker jeg forstår ikke helt din disposition

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.