Fra kh til su..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Fru'Rugaard

FrkT skriver:

Reglerne siger at du SKAL have begge dele i sådan en situation. Og det er fordi, som en anden skrev, at din kh skal dække februar måned (fordi den er bagudbetalt), og din su skal dække marts måned (fordi den er forudbetalt). Derfor er du berettiget til at få din kh udbetalt til 1. marts (eller det bliver jo selvfølgelig udbetalt 28. februar), da du ikke har gået på uddannelse i februar måned, men har været på kh den måned.

Grunden til det er også, at når du engang er færdig med at studere, så formoder "man" jo at du får et arbejde, og de fleste arbejdspladser lønner deres medarbejdere bagud, ligesom kontanthjælpen også er. Derfor er det meningen at du i princippet "gemmer" den ene indkomst du får (altså enten din kh eller din su) til når du er færdig med at læse. For hvis du fx er færdig på uddannelse den 30. juni, og skal starte på job den 1. juli, så vil du få din sidste su udbetalt til den 1. juni, fordi den er forudbetalt. Og så vil du ikke få noget udbetalt til 1. juli, fordi du skal have arbejdet 1 måned på dit arbejde for at få din løn udbetalt der (bagudbetalt).

Så JA, du SKAL have begge dele og du ER berettiget til begge dele.

KH stopper måneden inden at SU'en kommer, da man på ingen måde kan få begge dele i den samme måned!- står selv i samme situation, så ved hvad jeg snakker om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

hannetheis

BlyViol skriver:

Nogen som kan svare korrekt på dette spørgsmål?

Jeg er pt på kontant hjælp, men stopper med dette d. 1.3.11 hvor jeg starter på SU. Får jeg så både su OG kh udbetalt, da su jo er forudbetalt og kh bagud??

knus.

det var jeg ude for da jeg stoppede på barsel KH og påbegyndte udd SU.

og der fik jeg afvide at så vil man kun få su da den er forudbetalt.

så mit svar er nej, medmindre det er lavet om, er dog ved at være 2 år siden.

Anmeld

12. februar 2011

FrkT

Carina1977 skriver:

Hvor står de regler beskrevet henne? For dem vil jeg meget gerne se

Jeg har aldrig nogensinde før hørt om nogen, der kunne få udbetalt både kh og su.

Det er ifølge to forskellige sagsbehandlere i vores tidligere kommune at reglerne er sådan. Og også de regler Jens blev behandlet efter. Men ved ikke om reglerne er forskellige fra kommune til kommune, det skal jeg selvfølgelig ikke kunne udtale mig om 

Anmeld

12. februar 2011

Aves.

FrkT skriver:

Det er ifølge to forskellige sagsbehandlere i vores tidligere kommune at reglerne er sådan. Og også de regler Jens blev behandlet efter. Men ved ikke om reglerne er forskellige fra kommune til kommune, det skal jeg selvfølgelig ikke kunne udtale mig om 

Det er lovgivningen, så det tror jeg næppe og du kan jo læse det link og det jeg har kopieret...

Anmeld

12. februar 2011

Carina1977

FrkT skriver:

Ok det er bare mærkeligt....reglerne burde jo være ens for alle.

Hvor lang tid siden er det?

Anmeld

12. februar 2011

FrkT

Eva. skriver:

Det er lovgivningen, så det tror jeg næppe og du kan jo læse det link og det jeg har kopieret...

Jeg ved det ikke, måske er reglerne blevet ændret siden så....  pas siger jeg da 

Anmeld

12. februar 2011

FrkT

Carina1977 skriver:

Ok det er bare mærkeligt....reglerne burde jo være ens for alle.

Hvor lang tid siden er det?

Egentlig ja 

Det er ca. et år siden....

Anmeld

12. februar 2011

Aves.

FrkT skriver:

Jeg ved det ikke, måske er reglerne blevet ændret siden så....  pas siger jeg da 

Det har faktisk været i retten...står her...ret interessant egentlig...så måske der er muligheder i nogle kommuner, her hvor jeg bor fik jeg bare ikke... så tror godt det kan passe i silkeborg som du bor i..

http://www.socialjura.dk/index.php?id=5776&sub=9&cat=7&char=A&showpage=1&cHash=7392262fcb

Anmeld

12. februar 2011

FrkT

Eva. skriver:

Det har faktisk været i retten...står her...ret interessant egentlig...så måske der er muligheder i nogle kommuner, her hvor jeg bor fik jeg bare ikke... så tror godt det kan passe i silkeborg som du bor i..

http://www.socialjura.dk/index.php?id=5776&sub=9&cat=7&char=A&showpage=1&cHash=7392262fcb

Så forstår jeg det bedre 

Det var dog i Ringkøbing-Skjern kommune, hvor vi boede før, at han fik det.... men ellers ja 

Anmeld

12. februar 2011

Nenus

Det er rigtigt at du ikke får kontanthjælp for februar måned. Jeg synes det er grotesk! Så har man slidt i aktivering en hel måned, uden at få penge få det?! Gjorde det selv i november/december måned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.