Kunne du kalde dit barn "svin"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

FrkT

Nej det ville jeg bestemt ikke kunne. Ville nok nærmere sige "din lille grissebasse" - det HAR jeg sagt, dog kun til børn jeg har passet tidligere (har jo ikke selv børn endnu). Det andet er for meget et skældsord for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Dansker i England

Milla-Victoria's mor skriver:

Sidder lige og ser de unge mødre.

Og er RYSTET over at en af dem, sidder og kalder sit barn for et svin, lige foran ham (da han kommer til at bøvse hende i hovedet, efter at have spist en pølse).

Det kunne jeg bare slet ikke.....Stakkels dreng

Knus Pernille

Nej, jeg ville aldrig kalde min datter hverken et svin eller en gris. Det er ikke ord, jeg ville kalde noget menneske, da det i mine øjne er et meget nedladende ord at bruge.

Anmeld

12. februar 2011

Dinna88

saxi skriver:

Altså gris >< svin.. Det er da lidt det sammen, i mine ører.. Og øjne hvis jeg skal tænke på svin og grise.. Jeg tænker ikke det er et vildt negativt ladet ord.. Og kan finde på at bruge dem begge i nogle situationer.. Og så er det sagt med et glimt i øjet..  Jeg så godt afsnittet - og grinte faktisk bare af Malou Stella for hendes måde at kommentere sin søn på. Og tror bare det er en del af deres miljø at snakke sådan derhjemme.. 

Men så er der self nogle andre ting der kan støde mig..

Jeg tænkte det samme som dig - svin >< gris.

Jeg forbinder brugen af ordet "svin" med en person der grisser/gratter med maden f.eks. Og så synes jeg egentlig slet ikke det er negativt - det er jo bare et dyr (som så forbindes med at man grisser)

Anmeld

12. februar 2011

Rosa

Nej, det har jeg ikke og det kommer jeg heller adrig til. Jeg synes det lyder SÅ grimt og jeg studsede også over det da jeg så det på TV! Men så gør jeg sikkert så mange andre upædagogiske ting... 

Anmeld

12. februar 2011

L.J.L

ja, det siger jeg da også om min dreng en gang i mellem. Han er så lille endnu så han forstår det jo ikke. Men vil nok ikke bruge ordet "svin" når han bliver større.

Anmeld

12. februar 2011

Frøken J.

Jeg så det godt, og jeg synes faktisk ikke det var så slemt som i får det til at lyde. Han er da et lille svin, når han bøvser hende lige ind i fjæset, og jeg er helt sikker på, at de fleste mødre har sagt ting, som måske ikke var så heldige. De har, som andre siger, bare ikke haft et tv-hold i nakken. Det var i hvert fald ikke noget jeg studsede over Jeg synes helt klart, at man skal snakke pænt til sine børn, men candyflosslaget kan godt blive lidt for tykt nogen gange. Synes i hvert fald ikke, at det er noget man skal overreagere på

Anmeld

12. februar 2011

smokin

linselouise skriver:

ja, det siger jeg da også om min dreng en gang i mellem. Han er så lille endnu så han forstår det jo ikke. Men vil nok ikke bruge ordet "svin" når han bliver større.

Helt enig... herre gud! De fatter jo ikke en meter, men griner bare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.